Skip to main content

Even een vraag,

wij hebben hier drie keer een DVS650. Ik zou graag een extra aansluiting op een andere kamer willen hebben. Kabels doortrekken gaat misschien niet werken, dus een extra DVS zou handig zijn. 

Nu lees ik dat drie het maximum is, maar een vierde zou ook kunnen werken. Klopt dit?

Ook zie ik van andere aanbieders met een dubbele kabeluitgang. Zijn deze met elkaar te combineren? Want dan zou ik een kabel van de ene naar de andere kunnen leggen.

 

Bart

Je kunt misschien beter een switch aanschaffen. 1 kabeltje vanaf dvs naar switch, vervolgens kun je 4 apparaten op die switch aansluiten.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Is goedkoper dan een extra dvs aanschaffen. Die kost volgens mij 40 euro, en 1 met 2 poorten zal nog wel iets meer kosten denk ik.


Vanuit die Switch gaan dan kabels naar de andere apparaten? Het liefste doe ik het draadloos namelijk. Maar iig goed om te weten


Hou er rekening mee dat een vierde weleens ten kosten kan gaan van de stabiliteit van uw netwerk. Kwestie van proberen en op tijd terug sturen mocht het toch allemaal niet werken.


Vanuit die Switch gaan dan kabels naar de andere apparaten? Het liefste doe ik het draadloos namelijk. Maar iig goed om te weten

Vanuit de dvs met 2 kabeluitgangen zouden er ook kabels naar de apparaten gaan. Dus wat is het verschil?


Ik zou niet een switch aan een DVS hangen om heel eerlijk te zijn. In theorie zou het moeten werken maar in praktijk gaat dit wel ten kosten van je stabiliteit en snelheid. Zou eerder denken dat de DVS blijft storen dat het lichtje om de haverklap naar rood en wit schakelt. Een vaste UTP kabel is altijd beter en storingloos. Als je een nieuwe DVS koopt krijg je wel de DVS1200 hangt er ook vanaf hoe deze werken met oudere modellen zoals de 200 of de 650 die u heeft.


Uiteraard is een vaste kabel van Experiabox naar tv ontvanger beter.


Je kunt het altijd proberen en dan het bonnetje van de DVS goed bewaren. Mocht het onstabiel worden kun je de DVS weer terugsturen. 

Ons advies is  altijd: sluit het met kabels aan. :-)