Skip to main content

Goedemiddag.

Ik heb vorig jaar juli KNP interactieve TV aangeschaft en toen ook gelijk een DVS 1200 set gekocht bij de monteur van knp die alles kwam installeren. Nu is 1 van de 2 kastjes na 1 jaar al stuk. Resetten heb ik al meerdere keren geprobeerd net als opnieuw koppelen, ander stopcontact en software was ook up-to-date.

Zou ik een nieuwe set opgestuurd kunnen krijgen? Want ik kan nu geen tv kijken zonder een kabel te trekken houtjetouwtje door een open raam, gang en woonkamer, wat niet heel veilig is.

 

Met vriendelijke groet,

 

Christiane

 

 

Misschien zit er nog garantie op die dingen anders helaas. beter met kabel het blijven on dingen 🤔


Hi @Christiane, welkom op het forum. 

Ondingen zijn die adapters zeker niet, in verreweg de meeste gevallen werken ze prima. Allemaal afhankelijk van je elektriciteitsnetwerk, maar zo te lezen is dit een heel ander verhaal. 

Hoe heb je bepaald dat 1 van de 2 adapters defect is? Brandt er geen enkel lampje meer als je de adapter op stroom zet? 

Je hebt overigens een garantie van 2 jaar op de adapters, dat moet dus geen probleem zijn. 

Ik hoor graag van je.


Hi @Christiane, welkom op het forum. 

Ondingen zijn die adapters zeker niet, in verreweg de meeste gevallen werken ze prima. Allemaal afhankelijk van je elektriciteitsnetwerk, maar zo te lezen is dit een heel ander verhaal. 

Hoe heb je bepaald dat 1 van de 2 adapters defect is? Brandt er geen enkel lampje meer als je de adapter op stroom zet? 

Je hebt overigens een garantie van 2 jaar op de adapters, dat moet dus geen probleem zijn. 

Ik hoor graag van je.

Sorry voor de late reactie. Als ze werken zijn het prima dingen! Zoals ik al zei ik heb alles geprobeers qua resetten en opnieuw koppelen. Software gecheckt en dat was uptodate. En in meerdere stopcontacten de adapters geprobeert, 1 van de 2 adapters blijft rood branden. Ze connecten gewoon niet meer. En mn vader er naar laten kijken die is elektrotechnicus. Maar ik hebze vorige jaar aangeschaft dus dat valt dan nog onder de garantie? Moet ik die oude adapters inleveren dan en waar?

 

Met vriendelijke groet,

 

Christiane


Ik onderbreek je gelijk. Dit is geen defect product. Een rood lampje geeft simpelweg aan dat er geen of slecht signaal is tussen de adapters. Het signaal wordt namelijk doorgegeven via je elektriciteitsnetwerk en daar kunnen storingsbronnen (andere apparaten) het signaal verstoren. De adapter zelf is technisch in orde. Test dit door een adapter ondersteboven in de andere adapter te steken en dan in een stopcontact resetten en koppelen, ik verwacht dat ze dan wel groen branden. 

Wat je nog kunt proberen is de adapters als volgt te resetten: 

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar, het liefst 1 ondersteboven zodat je het lapje kunt blijven zien. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.


Even extra info.

Je hebt wettelijk in Nederland altijd 2 jaar garantie. 

 

En ook ik vind persoonlijk dat vaste kabels altijd beter zijn.

Indien mogelijk vervang de coax kabel door een UTP kabel.

 

En op 2 groepen en vooral als deze op 2 fase zitten (komt gelukkig zelden voor), dan werken ze minder goed.

Ook filters en zo kunnen veel storing veroorzaken.

Dat is ook de reden dat ik destijds alles met vaste kabels heb aangesloten.


Ik onderbreek je gelijk. Dit is geen defect product. Een rood lampje geeft simpelweg aan dat er geen of slecht signaal is tussen de adapters. Het signaal wordt namelijk doorgegeven via je elektriciteitsnetwerk en daar kunnen storingsbronnen (andere apparaten) het signaal verstoren. De adapter zelf is technisch in orde. Test dit door een adapter ondersteboven in de andere adapter te steken en dan in een stopcontact resetten en koppelen, ik verwacht dat ze dan wel groen branden. 

Wat je nog kunt proberen is de adapters als volgt te resetten: 

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar, het liefst 1 ondersteboven zodat je het lapje kunt blijven zien. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.

Ik heb dit al geprobeerd maar dan niet 10 min stroomloos en dat werkte niet. Maar ik zal het op deze manier proberen nog een keer proberen. 

Ik zal nog even laten weten of het geholpen heeft.

 


Ik hoop dat dat een verschil maakt, anders ben ik bang dat een kabel trekken de beste optie is.


Misschien heb je hier nog iets aan. https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit


Ik onderbreek je gelijk. Dit is geen defect product. Een rood lampje geeft simpelweg aan dat er geen of slecht signaal is tussen de adapters. Het signaal wordt namelijk doorgegeven via je elektriciteitsnetwerk en daar kunnen storingsbronnen (andere apparaten) het signaal verstoren. De adapter zelf is technisch in orde. Test dit door een adapter ondersteboven in de andere adapter te steken en dan in een stopcontact resetten en koppelen, ik verwacht dat ze dan wel groen branden. 

Wat je nog kunt proberen is de adapters als volgt te resetten: 

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar, het liefst 1 ondersteboven zodat je het lapje kunt blijven zien. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.

 

Nou dit heb ik dus geprobeerd. Tot 2 keer toe op verschillende stopcontacten in het huis en het werkt niet. 1 van de DVS blijft continu rood branden en de andere knippert wit. 


Dan is er ruis op het electriciteitsnetwerk gekomen. Een goedkope ledlamp of dimmer of telefoonoplader kan al problemen geven. Zelfs zonnepanelen van de buren kunnen al voor problemen zorgen.  Daar is niets aan te doen. Een kabel leggen is dan de enige oplossing. 


Dan is er ruis op het electriciteitsnetwerk gekomen. Een goedkope ledlamp of dimmer of telefoonoplader kan al problemen geven. Zelfs zonnepanelen van de buren kunnen al voor problemen zorgen.  Daar is niets aan te doen. Een kabel leggen is dan de enige oplossing. 

Dank voor de uitleg.