Skip to main content

Goedemiddag KPN, 

 

Een tijdje geleden hebben we de DVS 1200 aangeschaft en gekoppeld op de DVS 200 (2x). Echter heeft dit altijd problemen gegeven. Meerdere malen juist gekoppeld, wel internet (af en toe) maar altijd problemen ervaren. Internet snelheden van maarliefst 15 Mbit/s en nu weer een nieuw fenomeen ontdekt. Na nogmaals te hebben gekoppeld geeft hij nu boven storing, knippert de dvs 1200 (aangesloten als hoofd toevoer/ zo dicht mogelijk bij de router) zowel rood, wit als volledig uit. Dit herhaalt zich continue. 

Ook de WiFi is momenteel volledig weg. 

 

Wat zijn mogelijke oorzaken en wat is er aan te doen om dit op te lossen, zodat we weer met hedendaagse snelheden kunnen werken? 

 

Zojuist de DVS 1200 vewisseld met de DVS 200 en momenteel is het WiFi netwerk weer actief en vindbaar. Mijn vermoeden is dat de DVS 1200 gewoonweg niet koppelt, defect is en geen WiFi geeft. 
 

Gr Jeffrey

Als het koppelen niet werkt, dan zal er nog maar 1 optie zijn: kabel leggen.


Uiteraard geeft dat problemen. De 200 is stokoud!! Sowieso ga je met draadloze verbindingsets nooit goed Wi-Fi krijgen.


Zojuist de DVS 1200 vewisseld met de DVS 200 en momenteel is het WiFi netwerk weer actief en vindbaar. Mijn vermoeden is dat de DVS 1200 gewoonweg niet koppelt, defect is en geen WiFi geeft. 


De WiFi via het modem is gekoppeld op de DVS 200 gewoon beschikbaar. Met de 1200 juist weer niet. 
Wanneer ik de 1200 boven in steek gebruik ik de ethernet kabel om de verbinding tot stand te brengen, maar dan krijg ik juist weer enkel een langzamer knipperend rood lampje.

 

Op welke manier de DVS’en worden gekoppeld, het probleem is iedere keer anders. DVS 1200 bij de modem → geen WiFi (beneden dichtbij het modem).

DVS 200 bij het modem → geen koppeling boven met de DVS 1200 (ondanks inpluggen ethernet kabel. 

 

Dus mij lijkt dat niet het probleem. 


Alle DVS netwerkadapters blijven goed gekoppeld, tenzij de DVS 1200 internet ontvangt via de ethernet kabel. Dan beginnen de lampjes direct weer te knipperen (DVS 200 → huis tekentje knippert rood, DVS 1200→ langzaam rood knipperen) 

 

Wanneer het internet via ethernet + 1200 weer er af gaat, hersteld alles zich weer en geeft hij weer aan goed gekoppeld te zijn. 

 

Heel vreemd allemaal. De DVS 1200 heeft van af aanschaf nooit naar behoren gewerkt, alleen dachten we toen dat het aan de bedrading lag naar de garage waar de tv stond. 


@AngelaVdK Welkom op het forum. 

Ik begrijp je verhaal niet precies want een DVS adapter geeft van zichzelf geen wifi signaal,, is hier toevallig een wifi versterker aan gekoppeld? 

In principe zou een DVS1200 adapter gekoppeld moeten kunnen worden aan een DVS200 adapter, alleen kunnen hier door het leeftijdsverschil inderdaad problemen optreden. 

Zou je voor mij ook je forumprofiel kunnen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig.