Skip to main content

Mijn DVS 1200 reset niet meer. Het lampje blijft rood branden. Dit ook als ik het reset knopje ingehouden heb. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Beste @Peetje5501 

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de DVS 1200, heb je de stappen op deze manier gedaan:

Stap 4: De Draadloze Verbindingsset adapters zijn niet gekoppeld


Volg de onderstaande stappen om ze te koppelen:

  • Haal bij beide DVS adapters de ethernetkabel er voorzichtig uit.

  • Haal beide DVS adapters uit het stopcontact. 

  • Druk de DVS adapters op elkaar zoals hiernaast afgebeeld. Het maakt niet uit welke boven of onder zit.

  • Plaats de gecombineerde DVS adapters in een stopcontact.

  • Druk bij één van de DVS adapters het reset knopje in. Doe dit 3 tot 5 seconden en laat dan weer los. Het ‘power’ lampje gaat nu knipperen.
  • Druk nu ook de resetknop van de andere DVS adapter in voor 3 tot 5 seconden. Ook bij deze adapter gaat het ‘power’ lampje knipperen.

Na maximaal 2 minuten gaan de middelste lampjes (huisjes) continu branden. 

 

Draadloze verbindingset koppelen

 

Reset knopje onderkant

 

Hoe is je Draadloze Verbindingset aangesloten?


Ben je verbonden met een Draadloze Verbindingset? Volg dan deze 3 belangrijke regels om storingen te vermijden.

  • Gebruik maximaal drie adapters binnen één huisnetwerk.
  • Verbind je tv-ontvanger en computer nooit met dezelfde draadloze verbindingset.
  • Steek je adapters altijd rechtstreeks in het stopcontact (in de muur). Maak geen gebruik van eventueel naastgelegen stopcontact.

Zitten de stekkers goed vastgeklikt. Controleer de kabels op slijtage of breuken en vervang deze bij twijfel. Download de gebruiksaanwijzing voor hulp bij het aansluiten.

Laat je het even weten of dit het probleem verhelpt?


Heb ze nu in elkaar in het stopcontact zitten en de lampjes knipperen nu wit, maar krijg ze niet gekoppeld door de reset knop in te houden. Als ik er de ethernet kabel in doe gaat hij weer rood branden.


Heb ze nu in elkaar in het stopcontact zitten en de lampjes knipperen nu wit, maar krijg ze niet gekoppeld door de reset knop in te houden. Als ik er de ethernet kabel in doe gaat hij weer rood branden.

@Peetje5501 heb je eens een andere ethernet kabel gebruikt? Want als je een ethernet kabel erin stopt en het brandt rood dan kan het misschien aan de ethernet kabel liggen.


Heb een andere kabel geprobeerd, maar het probleem blijft. 


Met behulp van telefonisch contact met de klantenservice is het gelukt om ze te koppelen en werkt alles weer. 


Met behulp van telefonisch contact met de klantenservice is het gelukt om ze te koppelen en werkt alles weer. 

Wat is er nou precies gedaan dat het nu wel werkt? 🤔


Heb ze een aantal keren opnieuw moeten koppelen en ze reageerde niet altijd even goed. 


Het resetten en koppelen blijft niet lukken. Welk nummer moet / kan ik bellen voor hulp?!

gr


Welk type heb je? Heb je al op de site van Devolo gekeken? Daar staat een cockpit waarmee je ze kan beheren.


Heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem. Lampjes knipperen wit tot de ethernet kabel ingeplugd wordt. Dan gaat het lampje rood  branden. Medewerker helpdesk kwam niet verder dan de stappen van de site voor te lezen. Die had ik zelf al 4 keer doorlopen. Alleen updaten kan ik niet. Alles is Apple hier op 1 laptop  na maar die heeft geen ethernet poort . 

Helaas helpt geen van de oplossingen die ik tot nu toe vond. Nu tv via lange ethernetkabel dwars door de kamer. 

 

Wie o wie heeft de oplossing??


Op dr site van Devolo staat de devolocockpit.  Wellicht kan je daar iets mee. Zo niet dan rest er niets anders dan een kabel.


Wat is de procedure om 3 vds1200 adapters te koppelen? Ik krijg 2 om 2 stuks gekoppeld, maar niet 3 stuks.…

 


Zet 1 in een stekkerdoos en reset deze eerst, daarna de andere 2 bovenop de eerste en dan  alle 3 resetten d.m.v. het knopje , deze truc wordt wel vaker met succes toegepast


Hi, met of zonder de lpt netwerkkabel in de eerste adaptor? 

 


Het gaat erom dat ze elkaar kunnen zien en .m.i.kan het met een utp kabel en ook zonder, het resetten moet bij allemaal binnen 2 minuten


Wellicht handig om te vermelden. Na de sets gekoppeld te hebben, de afzonderlijke DVS teruggeplaatst. Lampje brand rood. Tweede DVS teruggeplaatst, lampje ook rood. Bij beiden de resetknop 3 sec ingedrukt. Na even knipperen branden beiden wit et voila, 


Na tijdje bijna probleemloos te hebben gewerkt, zit ik sinds deze week nu ook met 3 niet te resetten DVS1200’s. Ledjes blijven rood, geen knipperende lichtjes meer bij reset en waar ze soms leken te werken sinds vandaag geen enkele werking meer. 

Voordat ik standaard antwoord krijg, reeds gedaan:

  • standaard procedure zoals omschreven tig keer uitgevoerd
  • diverse pairings geprobeerd
  • andere stopcontacten
  • reset modem 

Graag ontvang ik bruikbare oplossing, waarschijnlijk vervanging.

Bij voorbaat dank


Hallo @SB2011 , cockpitsoftware bij devolo downloaden.

 


En als dat niet werkt dan is uw electriciteitsnetwerk niet meer geschikt voor draadloze verbindingsets.Â