Skip to main content

ik heb sinds kort 2 nieuwe tv's in gebruik en heb een draadloze verbindings set DVS1200. één tv deed het prima voor een paar dagen maar de andere krijg ik met geen mogelijkheid "aan de praat" nu doen de beide tv's het niet meer omdat er geen verbinding is. bij de 1e adapter (bij de experiabox) blijft het lampje afwisselend rood en wit branden. dit wisselt om de paar seconden. de andere 2 adapters branden gewoon wit. Ik heb alles geprobeerd volgens de beschrijvingen maar het probleem blijft. hoe weet ik of de adapter wel of niet kapot is? alvast dank voor een reactie, groet, Ed

Hallo @Ed41951 , je kunt bij Devolo het hulpprogramma ‘cockpit’ downloaden en daarmee jou DVS’en afregelen, resetten, updaten, instellen etc.

Succes.

 


Hallo @Ed41951, nog van harte welkom hier op ons forum! 

Door de drukte is mijn reactie later dan je gewoonlijk van ons kan verwachten. Ik hoop dat je er intussen uit gekomen bent met het advies van JanD hierboven :slight_smile: Anders kan je hier ook nog tips en hulp voor de Draadloze Verbindingsset 1200 vinden. Mocht je vragen hebben, laat het dan gerust weten.


Dag Alexa,

Dank voor je reactie

Nadat ik de foutcode 843 via de KPN site(hulppagina) heb opgelost deden beide tv's het 1 dag.

Vandaag 1 tv een paar uur aangehad en toen kreeg ik een melding dat er van alles moest worden geuplaod e.d. tijdens deze procedure kwam de foutcode 307. Ook dit keer weer via de KPN site trachten op telossen maar helaas lukte dit niet.

Ik heb jarenlang op mijn vorige adres gebruik gemaakt van de draadloze verbinding en nog nooit enig probleem ondervonden. Ik woon sinds kort ergens anders (postcode 8244PG) en heb alleen maar problemen met de verbinding. Ik ben zo langzamerhand uitgedacht.

Wat kan ik nu nog doen? Alvast dank voor je reactie. Gr. Ed 


@Ed41951 Hoi Ed, dat is niet fijn inderdaad. Met de Draadloze Verbindingsset leid je je verbinding om via jouw stroomnetwerk in huis, in een nieuw huis kan dat heel anders zijn. De manier van aansluiten is belangrijk, maar bijvoorbeeld een verschil in stroomgroepen kan ook van invloed zijn. 

Heb je de stappen om problemen met de Draadloze Verbindingsset op te lossen toevallig al doorgelopen? En heb je de Cockpit nog kunnen vinden, die Jan al tipte? Die kan je ook goed helpen met het verbeteren van de verbinding.


Hallo Alexa. Dank voor je reactie. Het advies van Jan opvolgen wordt me te ingewikkeld ben ik bang.  (ben al wat ouder en absoluut geen nerd😏). Ik zal morgen de adapter('s) op andere stopcontacten proberen. Ik heb inmiddels wel begrepen dat een rechtstreekse ethernet kabel verbindinding van experiabox naar ontvanger het beste is maar dat ga ik niet doen omdat dit nogal omslachtig wordt. Het moet toch anders op te lossen zijn lijkt mij. In ieder geval zeer bedankt zover. Ik hou je op de hoogte. Gr. Ed


Ik heb inmiddels wel begrepen dat een rechtstreekse ethernet kabel verbindinding van experiabox naar ontvanger het beste is maar dat ga ik niet doen omdat dit nogal omslachtig wordt. Het moet toch anders op te lossen zijn lijkt mij. 

Nee. Als dvs-en niet werken, dan is een kabel eigenlijk echt de enige optie. SuperWifi's is dan eventueel nog een alternatief. Maar 2 tv's via SuperWifi's aansluiten, dan bent u wel weer 200 euro verder.


Beste @Ed41951, het klopt wat Nick zegt. Op het moment dat de DVS niet gaat werken, kan het alleen bekabeld (voorkeurskeuze) of met Superwifi's. Dat is wel een behoorlijke investering. Waarom wil het bekabeld niet? Kunnen we je daarin misschien van advies voorzien?

 

Is er wellicht iemand bij je in de omgeving die je kan helpen met het resetten en opnieuw koppelen van de DVS? Dat lijkt me voor nu de beste optie. Als de Corona maatregelen nog meer versoepeld worden, zou je ook een servicemonteur aan kunnen vragen. Dat kost wel 50 euro eenmalig. 


Beste @Ed41951, het klopt wat Nick zegt. Op het moment dat de DVS niet gaat werken, kan het alleen bekabeld (voorkeurskeuze) of met Superwifi's. Dat is wel een behoorlijke investering. Waarom wil het bekabeld niet? Kunnen we je daarin misschien van advies voorzien?

 

Is er wellicht iemand bij je in de omgeving die je kan helpen met het resetten en opnieuw koppelen van de DVS? Dat lijkt me voor nu de beste optie. Als de Corona maatregelen nog meer versoepeld worden, zou je ook een servicemonteur aan kunnen vragen. Dat kost wel 50 euro eenmalig. 

Beste Marisca, dank voor je reactie. Ik heb de super wifi (2stuks)gekregen bij het aangaan van het abonnement. Als dit de super wifi is die bedoeld wordt. De verbinding is zeer wisselend. Soms gewoon een hele dag goede verbinding met beide tv's zonder storingen. Op dit moment bv brand het rode lampje continu bij 1 adapter (continu rood sinds gisteravond). Ik ken inmiddels de "reset procedures" wel uit m'n hoofd maar ook nu helpt niets! Ik zou heel graag de oorzaak willen weten. Dat er (vaak) geen of geen goede verbinding is zal toch een oorzaak hebben lijkt mij. Ik heb juist vanwege het draadloze deze verbindingsset gekocht en in een vorig huis jarenlang plezier van gehad zonder problemen. Ik begrijp dan niet waarom het nu niet zou kunnen! Ik heb geen "loze leidingen" beschikbaar waar deze zou moeten zitten, vandaar dat ik persee dit voor elkaar wil hebben. Wat zouden oorzaken kunnen zijn, daar ben ik benieuwd naar. Wederom alvast bedankt voor jouw/jullie adviezen. Gr. Ed


Beste mede forumleden, 

Na telefonisch contact met KPN klantenservice is het bovenstaande probleem eindelijk (vooralsnog!) opgelost.

Na weken lan geemmer, resetten, bellen met KPN, kabels wissen, Diverse stopcontacten proberen en dus ergenis bleek een  (of meerdere) adapters defect. Ik kreeg een nieuwe set van 3 opgestuurd, heb ze aangesloten en heb perfecte verbinding! Goed beeld op beide tv's zonder storingen in beeld of geluid. Dank voor jullie hulp I.i.g!👍