Skip to main content

Wij maken gebruik van de dvs 200 om boven op de slaapkamer ook tv te kijken. Al enige tijd is geval dat de dvs het dichts bij de experia-box rood blijft.

We hebben 4 dvs-en in huis en de andere 3 locaties hebben geen probleem, alleen die die het dichtst bij de experia-box is. Alles is diverse malen omgewisseld, geüpdatet, gekoppeld, volgens schema aangesloten, signaal van hd naar sd, diverse kabels gebruikt etc. maar het probleem is alleen op die ene locatie. Hierdoor op de slaapkamer geen/slecht tv signaal.

Wie weet waat er aan de hand kan zijn?

Alvast dank

3 locaties moet 2 locaties zijn en in zoverre geen probleem dat ze gewoon groen branden :blush:


3 is eigenlijk wel de max. De 200 is al wat ouder en erg gevoelig voor storingen in het electriciteitsnetwerk.  Met name ledlampen, dimmer en telefoonopladers kunnen problemen veroorzaken. De 650 en zeker de 1200 zijn minder gevoelig. Eigenlijk is het electriciteitsnetwerk niet geschikt voor het transport van data.  Kabels trekken is de enige oplossing die gegarandeerd geen storingen oplevert.  Maar het is wel veel werk.


@Joep1965 

Maar hoe komt het nu dat alleen op die ene locatie de dvs en rood signaal geeft??


Misschien zit de kabel in de muur niet helemaal lekker en veroorzaakt dit storingen. Zoals eerder aangegeven blijft het een hulpmiddel dat snel stoort. Dat maakt dat klanten heel tevreden over dit product zijn of alleen maar klachten hebben.


Heb je wellicht daar een nieuwe lamp of ander apparaat geplaatst?


Heb je wellicht daar een nieuwe lamp of ander apparaat geplaatst?

Nee. De dvs heeft altijd op die locatie in het stopcontact gezeten.


Wat gebeurd er als je de set die nu wel werkt op die plaats hangt?


Zoals al vermeld in mijn eerste bericht, alle 4 de dvs-en geven hetzelfde probleem op die ene locatie. Verder werken ze alle 4 goed.


Hoi @Okkels, het maakt dus niet uit welke DVS je bij het modem plaatst. Allemaal storen ze. Er is dus niet een adapter kapot. Is er misschien een ander stopcontact die je kan proberen? Want er lijkt toch ergens een verstoring te zitten.


Ik heb geen reactie meer van je gezien, ik ga er daarom van uit dat het is opgelost. 


Beneden staat mijn experia B 10a met 1 DVS1200... Boven wil ik tv kijken. Nu staan beide DVS1200 op rood. Ik krijg ze niet connector..resetten heeft geen result....wat to do?


Kabel leggen 😉


@Jktw, ergens gaat het mis met het koppelen. Probeer het nog eens op een andere plek in huis.Â