Skip to main content

Wij hebben een DVS 200 , een hele oude , als ik de tv instel op HD hapert het beeld en geluid heel erg, op sd niet, nu lees ik dat dit een bekend probleem is bij de DVS 200, kan ik nieuwe stekkers aanvragen?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Die stekkers zijn uw eigendom. Als u nieuwe wilt, dan zult u ze gewoon moeten kopen. Dat kan hier:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/zoeken/?q=Dvs


Moet ik dan beide stekkers vervangen of kan ik een nieuwe met een oude combineren?


Moet ik dan beide stekkers vervangen of kan ik een nieuwe met een oude combineren?

U zal een compleet nieuwe set van 2 nieuwe stekkers moeten hebben. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pageCount=1&pos=124


Voor dat geld kunt u beter kabels kopen. Veel werk maar gegarandeerd succes.


Voor dat geld kunt u beter kabels kopen. Veel werk maar gegarandeerd succes.

Klopt. 

Netwerkkabels geven gegarandeerd het beste resultaat (en zijn een stuk goedkoper), maar kosten wat meer werk om netjes weg te werken. Maar genieten absoluut de voorkeur.


Hoi Willem1973 en welkom op ons Forum 🙂 Goed dat je ons via deze weg hebt weten te vinden maar zo te zien is je vraag reeds beantwoord. De draadloze verbindingsset is ideaal in die zin dat je geen kabels van A naar B hoeft te trekken. Het nadeel is dat het prijzige apparatuur is en nog veel belangrijker; gevoeliger voor verstoringen ten opzichte van een bekabelde verbinding. De DVS 200 is  wel echt een oudje en ik verwacht dat deze zijn beste tijd inmiddels wel heeft gehad! 


We hebben niets meer van je gehoord @Willem1973  dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Ik vind het idioot dat ik extra moet betalen voor een product dat niet meer goed werkt en nieuwe klanten het gratis krijgen, ik weet genoeg en stap wel over naar een andere provider


Waar heeft u het over? Er is geen klant van kpn die draadloze verbindingsets gratis krijgt. Die koopt u zelf.


Bekabeld?? Leef niet meer in de middeleeuwen, ik ben geen gamer die een zwaar abonnement nodig heeft! Als gewoon tv kijken en internetten niet meer lukt dan stap ik over!

Ik wil en kan niet bekabeld kijken


Nou gezien de DVS 200 die u heeft leeft u nog wel in de middeleeuwen. Maar gewoon lekker eigenwijs blijven hoor en met zo,n houtje touwtje oplossing aan de slag gaan.


Hallo @Willem1973 , als je overstapt naar de kabelboer, want dat is het enigste alternatief kun je ook niet zonder (coax)kabel, middeleeuws, nee, van de vorige eeuw, ja.:relaxed:

 


Bekabeld?? Leef niet meer in de middeleeuwen, ik ben geen gamer die een zwaar abonnement nodig heeft! Als gewoon tv kijken en internetten niet meer lukt dan stap ik over!

Ik wil en kan niet bekabeld kijken

En hoe had je het draadloos willen doen? De enige methode gaat via Canal Digitaal of NL Ziet oid zijn, en als je dat betrouwbaar draadloos gaat doen, zal je flink moeten investeren in goede Wi-Fi en als je dat goed wil doen, dan gaat dat duurder zijn dan het gebruik van een “middeleeuws” kabeltje.

 

Succes in ieder geval!


Ga naar glasvezel , miss bevalt dat ook niet maar KPN zeker niet, we gaan het zien


Ga naar glasvezel , miss bevalt dat ook niet maar KPN zeker niet, we gaan het zien

Dan kun je ook niet zonder kabels, xDSL, glasvezel, schotel of coax, je hebt overal kabels bij nodig.

 


Weet ik maar KPN geeft aan dat m’n signaal te zwak binnenkomt, als ik m’n tv op sd ipv HD zet heb ik geen probleem , ligt dus niet aan de stekker achteraf, heb dus geen andere keuze


Weet ik maar KPN geeft aan dat m’n signaal te zwak binnenkomt, als ik m’n tv op sd ipv HD zet heb ik geen probleem , ligt dus niet aan de stekker achteraf, heb dus geen andere keuze

Dat is het niet. Het signaal komt waarschijnlijk wel goed binnen, alleen kunnen die DVS200 dat HD signaal niet goed versturen naar de tv ontvanger. SD vereist minder bandbreedte, dus zul je minder snel een storing ervaren. Die DVS heb je ooit (waarschijnlijk jaren geleden) gekocht. Je hebt tegenwoordig nieuwe versies daarvan, die je kan kopen, of ander heb je de optie om een kabel te trekken. Veel werk, maar nog altijd het meest betrouwbaar. 


Volgens KPN monteur is het signaal te zwak, die weet hoop ik waar hij het over heeft


Volgens KPN monteur is het signaal te zwak, die weet hoop ik waar hij het over heeft

Dan heeft het ook geen zin om naar een andere xDSL-provider te gaan, want zij gebruiken dezelfde lijn en blijft dan ook zwak.

 


Weet ik maar KPN geeft aan dat m’n signaal te zwak binnenkomt, als ik m’n tv op sd ipv HD zet heb ik geen probleem , ligt dus niet aan de stekker achteraf, heb dus geen andere keuze

Dan zou ik wel overstappen naar Ziggo of naar een glasprovider, want je xDSL lijn zal nooit sneller gaan worden. Ook niet bij een andere provider.

Je TV zal dan wellicht nog steeds via een kabel aangesloten moeten worden om een betrouwbaar resultaat te halen. Daar zal je helaas wel rekening mee moeten houden. Of goed investeren in een betrouwbare Mesh WiFi oplossing. Mijn dochter kijkt ook "draadloos” TV (Via de KPN iTV app, Netflix, videoland, Disney+), maar ik heb wel gezorgd voor een accesspoint op haar kamer om alles stabiel te laten werken. Deze is voor het beste resultaat overigens wel bedraad aangesloten.

Succes met je keuze in ieder geval!


Met glasvezel krijg ik een andere lijn binnen dus dat is heel anders dan nu het geval is


Maar de bottleneck is de DVS. Als jij glasvezel hebt, en je gebruikt die DVS200, dan is de kans heel groot dat je nog steeds haperend beeld hebt. Wat zegt deze site over jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/


Ik neem dan geen KPN meer, die levert geen gkasvezel bij ons, andere provider en ander materiaal dus


Duidelijk verhaal. Dan heb je dat probleem ook niet meer inderdaad.


Reageer