Skip to main content

Ook mijn dvs mt-2360 heeft onderling geen verbinding meer. Middelste lampje bij alle 3 uit. Alle stappen doorlopen en niet gelukt. KPN gebeld en we kregen een medewerker die dat type niet kende en tot 5x toe zei dat het geen kpn product was. We werden voor leugenaar uitgemaakt. Want daardoor zou de storing kunnen zijn veroorzaakt. Zijn enige advies was, koop een nieuwe dvs set. Waarop wij zeiden dat het vreemd was dat er 3!!! tegelijk storing gaven. 
Uiteindelijk zonder oplossing en 30 min in de wacht gestaan te hebben , opgehangen.

Groet jo

Je bent niet goed te woord gestaan. Het is wel een oude set van kpn. Dit is de dvs 200, die al enige jaren niet meer verkocht wordt.

Het advies is daarom wel om een hele nieuwe set te kopen of bekabeling.

Ik typ  dit met m,n mobiel en dat is een ramp!

 

 


Beste Peter,

Dank voor je reactie! Ik ga erover nadenken. 
Typen op je mobiel….ging best aardig, ik begreep het!

 

Groet Jo


Inderdaad. Maar ik heb niet de gebruikelijke links kunnen plaatsen. Bovendien verandert dat ding steeds woorden…. Links maken doe ik op de laptop mbv meerdere schermen. En dat lukt me (nog?) niet op de mobiel. Die heb ik net 4 maanden. Daarvoor nog geen smartphone.

Ik had nog de link v.e. nieuwe set willen plaatsen.

Met 3 adapters voor 2 ontvangers.

Al geprobeerd de huidige adapters opnieuw te pairen?

Trek ze alle 3 uit het stopcontact. Daarna 1 voor 1 bovenop elkaar plaatsen in een stopcontact.


Hoi @Jofluweel! Is het met de laatste tips van PeterG nog gelukt om de DVS aan de praat te krijgen? 

Al geprobeerd de huidige adapters opnieuw te pairen?

Trek ze alle 3 uit het stopcontact. Daarna 1 voor 1 bovenop elkaar plaatsen in een stopcontact.

Ik ben benieuwd of dit geholpen heeft. Op deze pagina onder stap 4 kun je de uitgebreide instructie vinden voor het opnieuw koppelen. Zorg er ook voor dat de adapters los en alleen in een stopcontact zitten. De stekker ernaast moet leeg zijn en plaats ze dus niet in een stekkerdoos. Ik hoop dat dit werkt, anders is dit

Het advies is daarom wel om een hele nieuwe set te kopen of bekabeling.

ook mijn advies. 


Goedemiddag Sanne,

Nee, helaas de dvs niet aan de praat kunnen krijgen . Alle kpn stappen doorlopen. De update uitgevoerd, maar niets. Middelste lampje is en blijft uit. Gekke vind ik dat ze alle 3 tegelijk ermee stoppen. Eerst boven en 2 dagen later beneden. Als er 1 stuk is, dan kan dat, maar 3 bijna tegelijk!!!

Ik ga nadenken wat nu te doen… chomecast misschien. Is goedkoper dan kpn dvs.

 

met vriendelijke groet 

Jo


Kabel trekken is natuurlijk de beste oplossing:wink:


Inderdaad bijzonder dat ze het alle drie opgeven. Het middelste lampje geeft aan hoe de verbinding is. Wanneer deze helemaal niet brandt is er dus geen verbinding tussen/met de adapters. Heb je ook al een andere internetkabel getest tussen de adapter en de Experia Box? Als je ze opnieuw koppelt door ze op elkaar te stapelen, brandt het middelste lampje ook dan niet? Of gaat deze even aan en weer uit op het moment dat de adapters op hun plek hangen? 


We hebben ook een nieuwe internetkabel geprobeerd en ze daarna op elkaar gezet, maar ook toen flikkerde het lampje even op en ging gelijk weer uit. Ook een ander stopcontact geprobeerd in een andere elektragroep,,,,maar helaas,,,geen middelste lampje wat aan bleef, bij geen van 3.
Ook geen nieuwe apparaten gekocht of anders aangesloten op stroom.

Blijf het heel raar vinden. Kon ik maar een test setje krijgen om te checken of het aan de dvs ligt. Kan kpn daar niet voor zorgen? Als de dvs dan stuk zijn ,dan moet ik andere kopen. En dan stuur ik test set wel terug.


Probeer te testen met een kabel. De ontvanger direct aan de experiabox.  Als het probleem er dan niet is weet u meteen waar het probleem wel is.


In de huiskamer zit de ontvanger in de experiabox en daar doet dvs het ook niet.


Dit lost het probleem direct op. Die MT 2360 (DVS 200) is stokoud, zeker jaar of 8, dus ook niet meer up to date. Daar zou ik geen energie meer in steken.


Dat klopt Peter G.! Maar feit blijft dat ze alle 3 tegelijk het niet meer doen. Dat vind ik vreemd!


Ik niet. Als diegene bij het modem het niet doet zullen de andere 2 ook geen signaal meer krijgen en derhalve op rood gaan.
Ze communiceren alle 3 constant met elkaar. Een defect dan werkt de rest ook niet meer.

Die MT 2360 moet je qua snelheid die die set toelaat ook niet meer willen nu.


Ik ga nog even eigenwijs zijn,,,, de defecte had ik al uit het circuit gehaald en 2 dagen later gingen de andere 2 op “uit”. Dus die 2 “ goede” stopten ook.


Dan blijf ik ook eigenwijs: vervangen dat oude spul :grin: .

Het heeft genoeg dienst gedaan.

Bij mijn neef ook gebeurd toen “HD op 1” kwam. Want toen ging de verbinding wel erg haperen. Erger dan eerst en toen keek ie alleen SD om die reden.
Na vervanging van MT 2360 voor DVS 1200 … storingsvrij HD kijken.


Ik sluit me aan bij @PeterG @Jofluweel, je kunt dan het beste een nieuwe set testen. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, dus mocht deze set ook niet goed werken dan kun je hem binnen 14 dagen altijd nog retourneren. In die zin heb je dan een testsetje. 🙂


Reageer