Skip to main content

Goedenavond,

Al een maand lang krijg ik vanaf 20:00 haperend TV beeld en gaat mijn DVS (huisje) op rood.

Hierdoor kan ik al een maand na 20:00 geen interactieve TV kijken, maar vanaf de ochtend tot 20:00 is er niks aan de hand.

Meerdere keren contact gehad met KPN telefonisch voor uren en geprobeerd om 2 DVS's te resetten en te koppelen.

Volgens de medewerker zijn de DVS's kapot (1 jaar oud) en moest ik naar de KPN winkel.

Ik had vorig jaar twee extra DVS aangeschaft en deze werken ook niet.

Hoe kan het dat ik elke dag na 20:00 al een maand geen TV kan kijken? 

Het vreemde is dat de extra zenders die ik als pakket heb genomen wel werken(!) 

Monteur kan ivm corona niet langskomen, maar de maandelijkse abonnement kosten blijven wel lopen, terwijl ik hier geen gebruik van kan maken.

Ik hoor graag een oplossing voor dit probleem.

Met andere woorden, waarschijnlijk staat ergens bij jou in huis staat een apparaat dat automatisch om 20:00 wordt inschakkeld en waarschijnlijk onregelmatig stroom trekt. 

Dit kunnen ook gewoon LED lampjes zijn. 

Ik zou dat in jouw geval als eerste nakijken. 

Ik ben met je eens dat KPN volgens mij meer dan anderen gebruik maakt van Corona om aan te geven dat ze dingen niet kunnen doen. 


Bedankt CorL, maar dit is helaas niet het geval.

Het vreemde is dat mijn extra pakket met zenders wel werkt, maar de standaard zenders dus niet na 20u.


Ik heb dit nu getest met de LED lichtjes en het ligt inderdaad hieraan. Iemand een idee hoe dit verhelpen kan worden?


Ik heb dit nu getest met de LED lichtjes en het ligt inderdaad hieraan. Iemand een idee hoe dit verhelpen kan worden?

Het meest simpel is om UTP kabels (dat is geen coax) te laten trekken als je in een huis woont na 1970 gebouwd en geen paleis, dan liggen de kabelgoten er meestal al. De kabel trekken is eigenlijk zeer eenvoudig, maar de stekkertjes er op zetten niet. Normaal gesproken kunnen ze dat bij KPN voor tussen de 50 en 100 euro uitstekend doen. Maar ze kunnen nu niet langs komen schreef je. 

De eerste de beste zoek door mij op Internet leverde dit op. 

https://www.kabel-trekken.nl/kabels-trekken/

Ik weet echter niet wie dit zijn. 


Dag @Shiromani! Welkom hier op ons KPN Forum. Fijn dat je ons gevonden hebt. 
Ik zie dat CorL je al een eind op weg heeft geholpen. Beter nog, jullie hebben samen de oorzaak van het probleem achterhaald. 
Als het gaat om één ledlampje, dan zou ik deze uit het stroomnetwerk halen en vervangen door een andere lamp. Gaat het echter om meer lampen, dan wordt het een ander verhaal. 
De meest geadviseerde oplossing heeft CorL al gegeven. De meest stabiele verbinding krijg je door de tv-ontvanger direct met een kabel op de Experiabox aan te sluiten. 
Volgens mij heb je genoeg om over na te denken of uit te vogelen. Ik ben benieuwd hoe je het oplost. Laat je het hier weten? We horen het graag!:blush: Â