Skip to main content

Bij een van de 3 verbindingsstekkers(die bij de tv) werkt plotseling de Ethernetkabel niet meer. De stekkers bij het modem en op de slaapkamer doen het gewoon. Als ik de ontvanger bekabeld op het modem aansluit doet de tv het gewoon.

Alle stekkers opnieuw gekoppeld maar bij die bij de tv blijft het middelste lampje rood branden.

Ik heb de DVS 650.

Iemand een idee wat hier mis mee is?

Groetjes Leon

Middelste lampje is het huisje toch? Als die rood is heeft hij dus geen contact met de andere bij het modem.

  • De DVS bij de tv al eens uit het stopcontact gehad en er weer in?
  • Zit hij sowieso in een direct stopcontact (niet in stekkerdoos) en geen stekkers ernaast?
  • Als dat niet werkt, knopje 4sec ingedrukt houden, naar de andere DVS lopen en binnen 2 minuten hetzelfde doen.

Vaste UTP kabel is natuurlijk altijd beter.

De DVS650 is volgens mij al weer een oudje, als ik het goed heb is de DVS1200 beter.

Er zit natuurlijk altijd veel storing op het lichtnet, vandaar dat het nooit 100% perfect is. Vooral nu met de Kerstboomverlichting.  Maar ook bijvoorbeeld een Föhn geeft heel erg veel storing. 


Hoi @1fcleon, welkom op ons forum!
De draadloze verbindingsset is zoals je hierboven kunt lezen vrij gevoelig voor alles wat in het stroom zit. 

Heb je de oorzaak/oplossing al kunnen vinden?
In de onderstaande topics kun je hier ook nog een hoop informatie over vinden:
 

En we hebben natuurlijk ons online stappenplan: Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Hallo, de dvs heeft een tijdje weer gewoon gefunctioneerd. Maar sinds gisteren weer hetzelfde liedje. Dvs in ander stopcontact gedaan.  Knippert onregelmatig rood. 


Hallo, de dvs heeft een tijdje weer gewoon gefunctioneerd. Maar sinds gisteren weer hetzelfde liedje. Dvs in ander stopcontact gedaan.  Knippert onregelmatig rood. 

 

Heb je een coax kabel naar die kamer lopen, dan kan je misschien een Moca gebruiken. Zie hier.

Die zijn veel stabieler.  Je hebt er wel 2 nodig.

 

Mooier is om de coax kabel door een UTP kabel te vervangen.

Met een goede UTP kabel, CAT5E of CAT6A, heb je nooit meer verbindingsproblemen. 

 

Zoals ik al eerder vermelde, er zit veel troep op het 230 volt lichtnet en dat veroorzaakt de problemen in de DVS.

En de DVS1200, de opvolger van de DVS650, blijkt beter te zijn. 


Als je inderdaad de mogelijkheid hebt om een kabel te trekken, altijd doen! Ook een poosje zitten etteren met van die dingen, ik had de DVS1200, gaat altijd weer een keer fout. 

Ik dacht dat het ook zo'n beetje onmogelijk was om een kabel naar boven te trekken, had ook geen loze leidingen of iets dergelijks, het huis is gebouwd in 1970, maar na goed nadenken heb ik nu godzijdank een utp kabel naar boven liggen. Compleet uit het zicht, maar geeft veel plezier. Geen chagerijnige vrouw meer die tijdens TV kijken op bed kwaad wordt omdat de verbinding wéér, op cruciale tv momenten 😁 , verbreekt e/o hapert. 


Als het echt niet lukt om zelf een kabel te trekken kan je altijd nog een monteur laten komen,Kost wat maar dan heb je er ook als het goed is jarenlang geen omkijken naar!


Dat hoeft niet per se een monteur van KPN te zijn, dat kan ook de installateur zijn die thuis alle electrische klusjes voor je doet, of een handige buurman/buurjongen/familielid.

 

 


Ik heb sinds een tijdje een onstabiele verbinding naar mijn tv via de DVS. Ik heb Devolo cockpit gedownload om te kijken waar het probleem kan zitten. 

Nu geeft 1 dvs 46 Mbit/s aan en de andere 377 Mbit/s.

Wat betekent dit?

*admin: samengevoegd met bestaand topic


Dat hoeft niet per se een monteur van KPN te zijn, dat kan ook de installateur zijn die thuis alle electrische klusjes voor je doet, of een handige buurman/buurjongen/familielid.

 

 

 Precies, was bij mij een vriend van mij. Van beroep elektricien, dus samen met hem zo gepiept. 👍


Hoi @1fcleon, ik heb je nieuwe topic samengevoegd met je eerdere topic. Heel erg bekend ben ik niet met de software maar het ziet er naar uit dat de verbinding met de (op de afbeelding) rechter adapter beter is dan die naar de linker.


Ik heb sinds een tijdje een onstabiele verbinding naar mijn tv via de DVS. Ik heb Devolo cockpit gedownload om te kijken waar het probleem kan zitten. 

Nu geeft 1 dvs 46 Mbit/s aan en de andere 377 Mbit/s.

Wat betekent dit?

*admin: samengevoegd met bestaand topic

 

Zitten ze wel op dezelfde groep?

Want ook dat kan een probleem geven.

En er kan op de ene groep veel meer rommel (storing) op het net zitten dan op de andere groep.

 

DVS650 is al weer een oud beestje.

De opvolger DVS1200 is beter.

 

Vaste UPT kabel met eventueel een switch (die IGMP Snooping ondersteund) is altijd veel beter en geeft veel minder problemen (over het algemeen geen problemen).