Skip to main content

Werkt de DVS 650 ook met een ander type draadloze ontvanger van KPN of moet je echt dezelfde hebben .

Hallo @Radiosoeren , dit staat op de KPN webshop: Draadloze verbindingsadapter (klik hier)

“Er zijn verschillende typen Draadloze Verbindingsadapter (Bijvoorbeeld DVS 200, DVS 650, DVS 1200). Al deze adapters kunnen aan elkaar gekoppeld worden. De maximaal haalbare verbindingssnelheid wordt altijd bepaald door de minst sterke adapter.”


De maximaal haalbare verbindingssnelheid wordt in eerste instantie bepaald door de adapter die met het modem is verbonden (de 'zender'), en pas daarna door de adapter bij het apparaat (de ‘ontvanger'). Dat betekent dus dat de snelheid voor verschillende apparaten eventueel kan verschillen.

Piet.


Hi R, welkom op het forum. 

Wat de heren hier aangeven is juist. Je kunt ze koppelen met andere adapters van het merk Devolo. Weet je zo voldoende? 


Ik ben er inmiddels achter hoe je dat doet. De functionaris in de KPN winkel kon me dat helaas niet vertellen en wilde ook niet even informeren. Zijn specialiteit bestond uit het verkopen van simkaarten denk ik 😂. Jammer maar dat is de " vooruitgang" .


Fijn dat het inmiddels duidelijk is. In welke winkel is deze functionaris voor ons werkzaam? En weet je nog wanneer dit was? Dan zorg ik ervoor dat we een beetje kennis daar gaan delen. :)


Apeldoorn, eergisteren! Kennis delen, goed idee!


Apeldoorn, eergisteren! Kennis delen, goed idee!

Dankjewel! 


Apeldoorn, eergisteren! Kennis delen, goed idee!

Dankjewel! 


Nog even: is er ook nieuwe software voor de adapter MT 2360?


Ja zie https://forum.kpn.com/internet-9/mogelijkheden-verbetering-internetsnelheid-469428#post735184


Apeldoorn, eergisteren! Kennis delen, goed idee!

Dankjewel! 


Nog even: is er ook nieuwe software voor de adapter MT 2360?

Hallo @Radiosoeren , als dat een Devolo-adapter is kun je op de website van Devolo kijken voor ondersteuning van deze adapter.


Apeldoorn, eergisteren! Kennis delen, goed idee!

Dankjewel! 


Nog even: is er ook nieuwe software voor de adapter MT 2360?

Net even op hun site gekeken, dit is een end-of-life product. Daar komt niets meer voor uit zo te zien. Het antwoord is dus nee. Met de Devolo COckpit software kun je wel een indicatie krijgen van hoe goed de verbinding is onderling.