Skip to main content

Sinds 2 dagen hebben wij op 1 tv geen ontvangst meer. We zijn er achter gekomen dat het aan de draadloze verbindingsset ligt (met een kabel wel tv ontvangst). Wij hebben de DVS 650.

Bij de ene brandt het lampje wit, bij de andere brandt het home lampje rood.

Opnieuw koppelen hebben we geprobeerd. Het witte lampje gaat knipperen, maar met de andere ontvanger gebeurt niets, blijft rood branden.

Software update ook geprobeerd, maar ik krijg de melding dat de nieuwste software er al opstaat.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen, of is de verbindingsset kapot? HELP

Hoi @Zwaal20, leuk dat je ons forum gevonden hebt, van harte welkom. Ik lees dat je problemen hebt met de Draadloze Verbindingsset, dat is lastig. Goed dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd, het is jammer dat het niet heeft geholpen. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Hoeveel Verbindingsadapters heb je in totaal in huis? Maakt het verschil als je de adapters omwisselt, dus verwisselt van plaats? Hoe is de adapter met het rode lampje precies aangesloten, rechtstreeks in het stopcontact of op een andere manier?


@Zwaal20 

Je kunt dit als volgt oplossen (zelf ook probleem gehad)

Je download de devolo cockpit op de laptop 

https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit

Op de achterkant van de adapters staan codes.

Bekijk nu het volgende filmple op youtube hoe je de adapters kunt toevoegen

 

 


@Alexa_ 

We hebben 2 adapters. Het maakt niet uit als we ze omwisselen. De ene blijft rood branden.
Beide adapters zitten rechtstreeks in een stopcontact in de muur.

 

groet

Tanja


@Zwaal20 probeer mijn instructie eens.


@Zwaal20 Goed dat je het hebt geprobeerd, dat maakt ook geen verschil begrijp ik. Ik lees dat @pietheingrun hetzelfde probleem heeft gehad en tips met je heeft gedeeld- dank daarvoor!

Kan je die stappen uitproberen, en laat je ons weten of het is gelukt?


@Zwaal20 probeer mijn instructie eens.


Helaas werkt nog niet. Ik ben bang dat er 1 kapot is


Trek een kabel en je probleem is opgelost. 


@Zwaal20 Excuus voor de late reactie. Het maakt dus allemaal geen verschil, lees ik. Dat is jammer. De tip die Joep geeft klopt wel: de verbinding is altijd het beste als je het aansluit via een kabel. Afhankelijk van de situatie bij jou in huis, kan dat een goede of juist minder makkelijke oplossing zijn.

De 650 is inmiddels een vrij oud type verbindingsset. Er zit standaard twee jaar garantie op. Als deze niet goed meer werkt, is het verstandig om er aan te denken om een nieuwe Draadloze Verbindingsset te bestellen. Dat kan je online doen in onze webshop, of je kan daarvoor terecht in een KPN winkel in je buurt.Â