Skip to main content

Hier hetzelfde probleem. Alles stappen al gedaan. Zelfs de dvs kastjes laten nakijken in een kpn winkel. Nog steeds moeten we dagelijks alles van het stroom halen om de boel weer opgestart te krijgen. Vandaag wéér gebeld. Er kan wel een monteur komen maar die moet ik dan zelf betalen. Me hoela. Nu nemen xe binnen 23 uur contact op ivm aangemaakt ticket? We zullen zien. Waren altijd heel erg tevreden over de probleemoplossing bij kpn maar nu worden we van het kastje naar de muur gestuurd.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Doordat er steeds meer verstoring op het 230 volt net zit, werken de DVS (draadloze verbingsets) minder goed of helemaal niet.

Reden is o.a.:

Slechte LED lampen (niets met de prijs te maken helaas).

Phöne

Laders (o.a. voor de telefoon)

Voeding adapters (o.a. voor diverse apparaten van spanning te voorzien) (beide vaak in de volksmond stroom genoemd).

Slecht aangelegde zonnepanelen.

Koelkast

Overspanning beveiligingen

etc.

 

Een vaste UTP kabel is altijd het beste. 

 


Hallo @Mascha Koopman je netwerk binnenshuis is niet de verantwoording van KPN, dus als je daarvoor een monteur van KPN laat komen, dient dat uiteraard betaald te worden.

 


@Mascha Koopman : Hoe oud is de DVS? Nog de 200 met 3 ledjes?


@PeterG 

Zijn de nieuwere DVS dingen beter op het zwaar vervuilde netwerk?

In mijn ogen moet je een DVS alleen in super noodgevallen toepassen.😉 (liefst helemaal niet gebruiken).😉


Ja, die zijn beter, @joop2011 . Zitten nieuwe ontstoringstechnieken in. Die 200’s stammen ook uit ca. 2011 en zijn zeker hardware matig dus niet up to date.
Ook kunnen de 1200's een hogere snelheid doorvoeren. Op niet geaarde stopcontacten overigens gelijk aan de 650.

Advies is wel om te zorgen dat de boel in 1 en dezelfde stroomfase zit. Heb je 3 fasen dan dus goed uitzoeken. Daar kan de 1200 overigens ook beter mee overweg.

Eens: beste is altijd een directe kabelverbinding modem → tv ontvanger. Eenmalig werk en goedkoper in materiaal en geen stroomverbruik. Jarenlang werkend.


Hoi @Mascha Koopman, welkom op het forum. Altijd vervelend als je storing hebt! Ik begrijp je frustratie over het herstarten van de DVS. Hierboven lees je al verschillende tips en mogelijke oorzaken waardoor het niet goed werkt. De DVS stuurt de data via het stroomnetwerk van de Experia Box naar de tv-ontvanger. Als er ergens in dit stroomnetwerk een storing zit dan kan het dat je ook storing hebt tijdens het tv kijken. Je kan de apparaten op het stroomnetwerk eens langslopen om te kijken of je de oorzaak kan wegnemen. Komt de storing standaard als je koffie zet? Dan kan de veroorzaker bijvoorbeeld het koffiezetapparaat zijn. Al kan het ook een kapotte lamp, adapter of simpelweg een veelvoud aan apparaten zijn die gebruik maken van je stroomnetwerk. Hierboven lees je al verschillende tips en mogelijke oorzaken die door @joop2011 en @PeterG zijn gedeeld. 

Een gratis monteur kan ik helaas niet aansturen voor problemen specifiek met de DVS. In het topic Storing oplossen Draadloze Verbindingsset sDVS] kan je vinden hoe je de DVS kan testen door ze in elkaar te plaatsen en met elkaar te verbinden. Mocht je er niet uitkomen dan kan je altijd een servicemonteur overwegen of kijken of het bekabeld aansluiten een optie is. 


@Mascha Koopman 

Beste Mascha

Prima adviezen maar mijn inziens kan je beter het volgende doen om hier van af te zijn.

Vervang je DVS voor WIFI Mesh of acces points of overweeg om gewoon beste oplossing bekabeling te gebruiken (UTP)

Mijn inziens zou ik de DVS vervangen voor WIFI acespoints i.p.v. dit gehannes met deze apparaten.

mvg


Bij mij was alles opgelost door de DVS helemaal te verwijderen. Sinds die dag ( 5 maanden ) geen enkele storing meet op de experiabox, tv tuners, wifi etc.