Skip to main content

Ik zit op dit moment bij mijn ouders waar er geen tv verbinding meer is door het niet koppelen van de dvs. Heb alles al 10 keer los gehad en het stappen plan al 5 keer opnieuw gevolgd. Als ik de dvs stekkers in elkaar steek maken ze geen verbinding. Er gaat altijd bij een het stroomlampje knipperen maar nooit bij de ander. Ze hebben hier drie dvs stekker die geen van drieën met elkaar wil koppelen.

Wat kan ik nog meer proberen

Hoi VOOR, welkom op het forum! Neem voor de volledigheid dit topic over het oplossen van storingen met een draadloze verbindingsset eens door.  Ik begrijp uit je bericht dat ze ook niet koppelen als je ze alle drie in elkaar steekt, en dan die toren in een stopcontact stopt? Test dit op meerdere stopcontacten om uit te sluiten dat daar het probleem in zit. Als het ook op meerdere stopcontacten niet werkt, dan lijkt het erop dat een of meerdere van de adapters defect is. In dat geval zullen deze vervangen moeten worden. Dan wel door nieuwe adapters, dan wel door een kabel. Nieuwe adapters zijn o.a. aan te schaffen in onze webshop. De DVS 1200 die wij daar verkopen werkt ook samen met de oudere DVS 650 of DVS 200.


Als je vaste UTP kabels kan trekken, is dat natuurlijk altijd beter.

Bijvoorbeeld oude telefoonkabel of coax kabel door UTP vervangen.

 

Als je via meerdere groepen gaat, kan het ook problemen geven.

Ook filters, slechte LED lampen, etc. kunnen problemen geven.

Ik ga ervanuit dat het beginpunt de ExperiaBox is en vandaaruit na de eerste DVS.

 

Se spanningslampjes (in de volksmond stroom genoemd) moeten inderdaad beide groen branden.

Â