Skip to main content

Ik heb het vandaag geprobeerd. Heb namelijk hetzelfde probleem. Jouw suggestie doet het helaas niet

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Hi @Tirso, hoeveel DVS adapters heb je in gebruik? En hoeveel daarvan geven een rood lampje?

Zou je het volgende eens willen proberen?
- Alle adapters even uit het stopcontact halen en het stekkertje dat er in zit loshalen.
- De adapters in elkaar klikken, dus de ene in het stopcontact van de andere. (Als je er 3 hebt, mag de middelste op de kop, zo kun je van alle 3 de lichtjes zien branden  )
- Dit geheel steek je in een willekeurig stopcontact en je wacht 10 minuten.

Als na 10 minuten géén verandering is in de situatie, mag je iets met de knopjes gaan doen. Als je het knopje van een adapter een seconde of 3 ingedrukt houdt en daarna weer loslaat, zou het powerlampje moeten gaan knipperen. Gebeurt dat niet, dan mag je proberen of dat wél gebeurt als je het knopje iets korter of juist iets langer indrukt. (Je moet niet wachten met loslaten tot hij gaat knipperen, want dat werkt niet.)
Op het moment dat je de eerste aan het knipperen krijgt, doe je de volgende ook direct. Zodra de adapters allemaal een knipperend powerlampje hebben, gaan ze naar elkaar op zoek. Ze zouden vervolgens binnen 2 minuten weer verbinding moeten hebben. Als dat het geval is, kan je ze terugplaatsen op hun oorspronkelijke plek!


Bedankt. Ik 2 aan de praat kunnen krijgen. De derde blijft met wit lampje langzaam knipperen. Ik krijg hem niet op een constant wit brandend lampje


Ah, dat je er inmiddels 2 weer aan de praat hebt kunnen krijgen is in ieder geval positief! Heb je 3 dezelfde adapters? Of is deze waarmee je nu geen goede verbinding krijgt, van een ander type dan de andere 2? Zou je in ieder geval de software willen updaten van de betreffende DVS adapter? (stap 5)


Ik heb geen laptop met lan aansluiting. Dat bestaat volgens mij niet meer


Hmm, als je een wat nieuwere laptop hebt, is de kans aanwezig dat hij inderdaad geen ethernetpoort meer heeft Apple is enige jaren geleden begonnen met het schrappen van deze poort om de laptops platter te kunnen maken en andere fabrikanten volgen dat voorbeeld inmiddels.

Gelukkig worden er nog zat laptops geproduceerd waar de aansluiting nog wel op zit, niet alles kan/gaat goed via de wifi dus persoonlijk vind ik het niet zo handig als hij ontbreekt :wink:

Het kan overigens ook zijn dat je wel een poort hebt, maar dat er een klein klepje voor zit, zou je dat nog eens goed willen bekijken? Of heeft de fabrikant wellicht een USB naar ethernet adapter meegeleverd die je aan kunt sluiten? 

Is de 3e adapter wel van hetzelfde type als de andere 2? Of is het een andere/oudere?


Hi Maja, Ik heb de derde stekker aan de praat gekregen. Ik moest hem een paar keer, gekoppeld aan een andere, verplaatsen door het huis. Totdat ze aan een stekker zaten waarbij ze allebei wit gingen knipperen. Alle dre mijn adapters zijn nieuw en van hetzelfde model. Ik denk dat er een storing was dat ze heeft verward. nu doen ze het alledrie gellukkig weer. HEt heeft wel een paar dagen geduurd en steeds weer hetelfde process proberen op andere plekken in de woning.


Ah, goed nieuws dus, de aanhouder wint :muscle_tone2:  Bedankt dat je nog even laat weten dat het toch is gelukt :relaxed: