Skip to main content
Ook ik heb grote problemen met de DVS1200

heb ze al verschilldende keren gereset en dan blijven de lampjes even wit en dan beginnen ze weer rood te knipperen

word en een beetje moedeloos van



admin: nieuw topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Kun je echt geen kabel trekken? Want die dvs-en, als het werkt ist leuk, maar als het niet werkt, dan heb je gewoon pech en houd het op.
hebben kabels erop aangesloten maar hier beneden knippert hij roos en boven is het gewoon een wit lampje
heb er kabels op aangesloten 1 van de experia naar de dvs1200 en 1 boven in de slaapkamer van het stop contact naar het kastje
Draadloze verbindingsets zijn enorm gevoelig voor storingen op het electriciteitsnet. Het is heel belangrijk dat ze op dezelfde fase zitten. Kan je echt geen kabel trekken van beneden naar boven? Ik ben bang dat het tobben wordt.
nee dat kan helaas niet
Je kunt nog ff voort rommelen met die dvs-en, nog wat andere stopcontacten proberen ofzo. Maar als dat ook niet lukt, dan zul je wel een kabel moeten.
Hoi @Robert1962 . Dat klinkt als een gebed zonder einde :-(

Er zijn een aantal zaken die je hier zelf nog aan kunt doen. Dat staat hier beschreven:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm



SUPER belangrijk is het volgende: Een dvs mag geen stopcontact delen met een ander apparaat. Dat is vragen om moeilijkheden. Zoals @Nick83 al aangeeft zit het hem vaak niet in die kastjes maar in het elektriciteitsnetwerk zelf.

Mocht dit niet de oplossing zijn kun je nog een andere stopcontact proberen. Tevens is het raadzaam om geen lampen met dimmers in de buurt te hebben.

Ik hoop dat hier de oplossing bij zit. Zo niet, vrees ik dat een kabel de beste oplossing is. Dan kijk je in de regel storingsvrij.
waar moet ik dan die kabel boven op aansluiten?

ook op die box ?
waar moet ik dan die kabel boven op aansluiten?

ook op die box ?


Hallo @Robert1962 , als je rechtstreeks een LAN-kabel trekt kun je die rechtstreeks aansluiten op de tv-decoder.
heb ik dan ook nog gewoon beneden tv?
heb ik dan ook nog gewoon beneden tv?

Hallo @Robert1962 , ik weet niet hoe je nu de tv beneden aangesloten hebt, als je dat ook met een LAN-kabel rechtstreeks op het modem aangesloten hebt heb je/houd je ook gewoon je tv beneden, mits je abo-snelheid voldoende is voor 2 tv-decoders.
hoi Jan-D



Ik heb de tv aangesloten met een lan kabel naar de modem
Is het nu goed? Kabels hebben altijd de voorkeur. Dus als je die mogelijkheid hebt, wil ik dat zeker adviseren.
Hoi Erwin



ik heb hem nu in een ander stop contact gedaan waar hij het wel goed doet

alleen als mijn vriendin haar laptop aanzet gaat hij beneden rood knipperen maar boven blijft hij wit
Hoi Erwin



ik heb hem nu in een ander stop contact gedaan waar hij het wel goed doet

alleen als mijn vriendin haar laptop aanzet gaat hij beneden rood knipperen maar boven blijft hij wit


Hallo @Robert1962 als je de DVS1200 voor tv inzet is het niet de bedoeling via de DVS1200 óók nog te gaan internetten.

Bij de installatie-instructie staat ook duidelijk kies voor 1. internet óf voor 2 tv kijken, beide tegelijk is vragen om problemen.
Blij dat je het aan de praat hebt gekregen. Dat rode lampje duidt wel op een slecht verbinding maar zegt niet alles.

Verder sluit ik me bij @Jan-D aan dat combineren van internet en tv over zo'n dvs vaak niet stabiel is.