Skip to main content

Hoe kun je de software van de DVS downloaden zonder laptop met internetkabel?

Het beeld van de tv hapert maar we kunnen geen nieuwe software op de DVS 1200 zetten.

 

gr 

Linda

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @Zeelst,
De software wordt beheerd door KPN. Het is niet mogelijk ook niet via cockpit om de software te updaten. Als de TV hapert dan heeft dit vaak te maken met een hapering in het stroomnetwerk. Heb je recent een nieuw apparaat op het stopcontact aangesloten? DVS is hier heel gevoelig voor.


Beste Chris 

we hebben niks veranderd. Opeens hapert het beeld, soms een uur niet en dan weer wel. De DVS zit rechtstreeks in het stopcontact

 

gr Linda 


Hallo @Zeelst,
De software wordt beheerd door KPN. Het is niet mogelijk ook niet via cockpit om de software te updaten. Als de TV hapert dan heeft dit vaak te maken met een hapering in het stroomnetwerk. Heb je recent een nieuw apparaat op het stopcontact aangesloten? DVS is hier heel gevoelig voor.

Hallo @ChrisWissink ,klopt niet, zijn gewoon Devolo's die via Cockpit te benaderen zijn, maar je moet ze wèl verbinden met een pc @Zeelst .

 


Hallo @Zeelst,
De software wordt beheerd door KPN. Het is niet mogelijk ook niet via cockpit om de software te updaten. Als de TV hapert dan heeft dit vaak te maken met een hapering in het stroomnetwerk. Heb je recent een nieuw apparaat op het stopcontact aangesloten? DVS is hier heel gevoelig voor.

Hallo @ChrisWissink ,klopt niet, zijn gewoon Devolo's die via Cockpit te benaderen zijn, maar je moet ze wèl verbinden met een pc @Zeelst .

 

Beste Jan,

dat hebben we geprobeerd maar onze laptops met een netwerkkabel ingang zijn van het werk en downloaden is niet mogelijk. Verder hebben we alleen apple 🙈😅.. dus downloaden is geen optie ☹️


Hallo @ChrisWissink ,klopt niet, zijn gewoon Devolo's die via Cockpit te benaderen zijn, maar je moet ze wèl verbinden met een pc @Zeelst .

@JanD, dat zeg ik ook niet. De software van de devolo is niet te updaten via cockpit, alleen de software van cockpit zelf.  ;)


Hallo @Zeelst,
Dat is gek, ik heb het vaker gelezen deze week. Ook mijn in mijn familie speelt er ineens een enorme hapering in de verbinding met die dvs. Het lijkt mij zo langzamerhand geen losstaand iets. 
Ik kan het niet meer testen omdat ik ze heb afgekoppeld omdat er sowieso al teveel storing was. 
Hoe loopt de tijdelijk bekabelde verbinding?

 


Hoe bedoel je de tijdelijk bekabelde verbinding.

Beneden zit de DVS naast de experia box en boven rechtstreeks in het stopcontact.


Hallo @Zeelst , via een verloop kun je een lankabel op de pvc aansluiten.

LAN<----->USB

 


Hallo @ChrisWissink ,klopt niet, zijn gewoon Devolo's die via Cockpit te benaderen zijn, maar je moet ze wèl verbinden met een pc @Zeelst .

@JanD, dat zeg ik ook niet. De software van de devolo is niet te updaten via cockpit, alleen de software van cockpit zelf.  ;)

Hallo @ChrisWissink , ben ik niet met je eens,  met de cockpit software kun je van alles in de Devolo's doen, aanpassen, resetten, firmware updaten etc.

 

 


Goedemiddag @Zeelst

Helaas is het niet mogelijk om de draadloze adapters een update te geven zonder een directe aansluiting via een kabel. Via de software ‘Cockpit’ is dit een optie. Je zou eventueel een familielid, vriend of kennis kunnen vragen of ze een laptop hebben met UTP-ingang en of je die mag lenen. Je kunt ook met de adapters bij hen langs natuurlijk. Dit alles voor zover het mogelijk is in deze tijden natuurlijk. Ik snap dat dit onhandig is als je alleen maar apparaten hebt die via de wifi werken. De adapters zijn ontwikkeld door Devolo, en dit zijn de opties die ze bieden voor het updaten. Helaas kan ik hierin geen andere oplossing realiseren.

Wel vind ik het nog belangrijk om een correcte aansluiting van de adapters te benoemen. Voor een optimale werking is het belangrijk dat de adapters rechtstreeks op een stopcontact in de muur aangesloten worden. Dit is bij jou het geval gaf je aan. Zorg er ook voor dat er naast de draadloze adapter geen ander elektrisch apparaat is aangesloten op hetzelfde stopcontact (in het geval van een dubbel stopcontact). Vooral bij de Experia Box is dit belangrijk, want hier wordt het signaal verzonden. Het beste is om een ‘verlengdoos’ aan te sluiten op het stopcontact van de draadloze adapter zelf. Op deze verlengdoos sluit je vervolgens alle andere apparaten aan die stroom nodig hebben. Zo kun je de stopcontacten naast elke adapter vrij houden voor een optimale werking.

Ik ben benieuwd naar je reactie!


Beste Burjan,

ik heb een laptop kunnen lenen en de software oplossing kunnen doen.

Kijken hoe de tv het vanavond doet..

Bedankt voor de tips

gr Linda 


Goed om te lezen! Ik ben benieuwd, dus laat het via hier gerust even weten.
Verder alles aangesloten zoals ik beschreef bij alle adapters?

Een goed weekend gewenst!


Reageer