Skip to main content

Gebruik nu dvs 200..

 

is het de moeite waard om dvs 1200 te nemen?

utp kabel is ‘helaas’ geen optie😢

 

of iemand misschien een andere ‘gouden’ tip??😄

Kwestie van proberen.  Terug sturen kan altijd als het niet werkt. Werkt het niet dan  heb je wel een probleem want een alternatief is er niet.


Er zit een coaxaansluiting achter het tv meubel dus er bestaat ook nog een concurent maar als het even kan blijf ik gewoon liever bij het oude want ben op zich verder wel tevreden met kpn glasvezel.


Er hoeft natuurlijk maar iets van ruis op het electriciteitsnetwerk te zitten en ze zijn van slag. Het kan goed werken maar een goedkope ledlamp of een niet goed werkende dimmer of een slechte oplader voor je telefoon en je hebt een probleem. 


Ze moeten gewoon iets verzinnen wat je in de coaxaansluiting prikt en daarin weer een utp stekker kunt inprikken.. komt nog wel een keer😉


@Mario27

Ze moeten gewoon iets verzinnen wat je in de coaxaansluiting prikt en daarin weer een utp stekker kunt inprikken.. komt nog wel een keer😉

Sterker nog, dat bestaat al !

https://www.kabelshop.nl/Kabels/Coax-kabel/Internet-over-coax-p24998.html


Heb je hier toevallig ervaring mee, of heb je zelf bekabeld?


Nee, bij mij gaat alles via utp kabel waar mogelijk en WiFi waar nodig (mob.telefoon, tablet e.d.).

Maar de MoCa oplossing heb ik hier op het forum voorbij zien komen.


Bedankt voor je antwoord ik zal het zeker meenemen in wat mn besluit in de toekomst zal gaan worden😄


De coax vervangen door een UTP kabel is goedkoper en betrouwbaarder.

Of is dat ook “niet mogelijk” ?


De DVS een beetje ombouwen kan ook :

https://www.instructables.com/id/Ethernet-Over-Telephone-Lines-or-Whatever-Cable/


Als die coax door de muur loopt dan kan je daar imho ook een UTP trekken in de plaats daarvan. Mocht die vastzitten dan kan je beter een ethernet over coax adapter gebruiken dan de DVS, coax heeft veel betere eigenschappen voor dataoverdracht en minder gevoelig voor storing door zonnepanelen/ledlampen/andere apparatuur dan de DVS. Een DVS zou ieders laatste redmiddel moeten zijn en heeft als enige voordeel boven de alternatieven dat je het in elk stopcontact kwijt kunt waardoor je overal internet of tv kunt krijgen, met coax zit je natuurlijk aan de bestaande aansluitlocaties "vast"


Afgelopen zaterdag electriciën hier gehad en de coax zit inderdaad muurvast en zijn niet van plan om de boel af te breken dus misschien moet ik me daar wat meer in verdiepen met internet over coax


Reageer