Skip to main content

Mijn draadloze verbindingsset werkte niet meer. Via internet de stappen doorlopen wat het probleem zou kunnen veroorzaken maar hier kwam ik niet it. Ging naar de KPN winkel om te kijken of het aan het internet lag of aan mijn dvs. Werd van het kasje naar de muur gestuurd bij KPN.  uiteindelijk zelf maar een nieuwe draadloze verbindingsset gekocht, probleem verholpen maar niet dankzij KPN.

Wat vervelend. Was de defect geraakte een 650? Zoals in de tag vermeld staat?

Of nog een 200, die heeft net als de 650 ook 3 lampjes. Ze kunnen daardoor nog wel eens verward worden.

Aangezien het nu werkt met de nieuwe set lijkt het mij dat de oude inderdaad defect was. De DVS is ten allen tijde koop. Dus wat kpn eraan had kunnen doen is mij niet helemaal duidelijk.


KPN had voor mij kunnen testen of het inderdaad aan de DVS lag. Daarnaast is het vervelend dat je naar een KPN winkel gaat om advies en eventueel een test. Ik ben in 2 KPN winkels geweest en in beide werd ik min of meer weggestuurd omdat ze mij niet konden helpen. dat vindt ik geen goede service.

 


Ik wil KPN vooral niet verdedigen maar:

KPN had voor mij kunnen testen of het inderdaad aan de DVS lag. 

Ik weet niet hoe KPN dat had moeten doen. De vraag v.u. KS is dan altijd: sluit de ontvanger (even) aan zonder de DVS. Dat moet de klant, jij dus, dan echt zelf doen. Op afstand kan KPN niets met de DVS.

Ik ben in 2 KPN winkels geweest en in beide werd ik min of meer weggestuurd omdat ze mij niet konden helpen.

De winkels beschikken vaak niet over een interactieve TV ontvanger. Dan kunnen ze de DVS ook niet voor je testen/uitproberen daarmee.


Omdat er steeds meer stoorsignalen op het 230 volt netwerk zitten, adviseer ik altijd naar de KPN tv decoder vaste UTP (CAT5E) kabels te gebruiken.

Vooral IPTV heeft veel last van de verstoringen op het 230 volt netwerk.

UTP kabels kan je mooi wegwerken in goten, buizen, etc.

En er is nog een super groot voordeel van vaste kabel, ze gebruiken geen energie (volksmond stroom).

DVS, etc. verbruiken best veel energie.

 

Deze worden o.a. veroorzaakt door:

Slechte LED lampen (heeft helaas niets met de prijs te maken).

Dimmers

Laders

Voedingsadapters (volksmond stroom adapter, maar dat is een onjuiste benaming).

Föhn

Sommige (minder goede) zonnepanelen.

Met kerst vaak ook de kerstboomverlichting.

etc. 

 


Uit de reactie van de Peter begrijp ik dat KPN dit niet kan testen. dat is prima maar laten ze dat dan gewoon zeggen en de klant niet met een kluitje in het riet sturen.