Skip to main content
Beantwoord

DVS1200 blijven rode lampjes geven

• November 10, 2025
  • 14 reacties
  • 123 keer bekeken

Sinds gisteravond laat sprong opeens de tv-verbinding eruit met een foutcode. Via de help-functie van KPN van alles geprobeerd, modem gereset, tv-ontvanger gereset maar geen resultaat.

Inmiddels erachter gekomen dat mijn DVS 1200 beide rood branden. Geprobeerd deze te resetten via https://community.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dtv%2D136/storing%2Doplossen%2Ddraadloze%2Dverbindingsset%2Ddvs%2D425011#Het+Huisje/middelste%C2%A0lampje+brandt+rood maar ook dat lukt niet.

Ondertussen gevraagd of de kpn mij belt hierover. De persoon die mij vanmiddag belde was van de klantenservice en heeft het doorgezet naar een technisch iemand vanavond. Deze belde inderdaad maar moest wat uitzoeken en vervolgens werd de verbinding verbroken. Hoe krijg ik nu toch contact met een techneut die mij kan helpen dit op te lossen? Hoor het graag!

Beste antwoord door SaskiaR

Inmiddels is het gelukkig toch opgelost. Bij inloggen op de router zag ik nl. ook nog een foutmelding. Toch maar weer gebeld met de KPN en werd zowaar binnen 2u teruggebeld door echt inhoudelijke medewerker die me in stappen (modem resetten, DVS eerst 13 en tot 3 sec resetten.) Toen had ik weer werkende TV! Daarna ook nog met zijn hulp superwifi punten opnieuw gekoppeld want daarvan deed ook één het niet,

En nu nog een contactgegevens gekregen om nog een paar dagen te kunnen benaderen als ik toch nog problemen zou hebben.

Eind goed al goed dus, dank voor jullie reacties en goed te weten dat ik ook nieuwe powerline adapters kan regelen als dat toch nodig zou zijn

14 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 10, 2025

Dan is het electriciteitsnetwerk vrijwel zeker niet meer geschikt voor de draadloze verbindingssets. Dit komt tegenwoordig vaker voor omdat het electriciteitsnetwerk overbelast is. Kpn verkoopt ze inmiddels ook niet meer. Op de site van Devolo staat Devolocockpit waarmee de draadloze verbindingssets kunt beheren. Wellicht is daar een oplossing te vinden. Anders zit er niets anders op om een kabel te trekken. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Het beste kan je helemaal geen DVS meer gebruiken.

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, werken die dingen steeds minder goed of zelfs helemaal niet.

Het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

UTP kabel is altijd de allerbeste toepassing.

Gevolgd door WIFI.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 11, 2025

Beste ​@SaskiaR welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Als het een DIW7022 is werkt deze niet op een DVS, maar kan eventueel wel draadloos.

Heb je een set van 2 DVS1200 of van 3 DVS?

Indien 3, gebruik je de 3e voor je internet?

Een DVS gebruik je of voor internet of voor TV kijken, niet gecombineerd.

De Cockpit software wordt niet meer ondersteund door Devolo en de laatste firmware van de DVS staat op de website van KPN.

Bij mij werken de DVS nog prima, maar dat kan bij jou anders liggen, of 1 van de 2 DVS’en is defect of er is iets aan je stroomnet veranderd.

• Auteur
  • November 11, 2025

Dank voor jullie reacties. 

Ik denk toch dat er meer aan de hand is want de tv ontvanger krijg ik ook niet meer gereset.

Ik zou verwachten dat KPN mij opnieuw benaderd omdat het gesprek werd verbroken?

Nb ik heb nu 2x DVS 1200. Het heeft altijd gewerkt tot maandagavond. Kabel is lastig ivm door gang en kelder..

• November 11, 2025

Leg eens tijdelijk een kabel los over de vloer en zorg dat de tv ontvanger het weer doet. Daarna kan je die DVS weer proberen. 

Zolang jij met die DVS aan het klooien blijft krijg je geen ondersteuning van KPN. Want KPN heeft afscheid genomen van DVS. Voor KPN is het geschiedenis. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 11, 2025

Nb ik heb nu 2x DVS 1200. Het heeft altijd gewerkt tot maandagavond. Kabel is lastig ivm door gang en kelder.

Dan gewoon een nieuwe set kopen ​@SaskiaR van Devolo of TP-Link.

KPN levert ze niet meer.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 11, 2025

Beste ​@SaskiaR update:

zie onderstaande link en dan de laatste reactie, misschien werkt dat ook voor jou:

• Auteur
  • November 11, 2025

Beste ​@SaskiaR update:

zie onderstaande link en dan de laatste reactie, misschien werkt dat ook voor jou:

Dank je wel! Nog één vraag: hoe kan ik inloggen op de router? Heb je daar een handleiding voor oid?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Nb ik heb nu 2x DVS 1200. Het heeft altijd gewerkt tot maandagavond. Kabel is lastig ivm door gang en kelder.

Dan gewoon een nieuwe set kopen ​@SaskiaR van Devolo of TP-Link.

KPN levert ze niet meer.

Hij of zij kan beter overstappen naar WIFI.

Met de Super Wifi 2 kan je vanaf deze repeater met een UTP kabel naar de KPN tv ontvanger.

Je kan de SuperWIFI 2 bij KPN kopen of huren.

Zie hier voor kopen. 

Zie hier voor huren.

DVS zou ik niet meer aan beginnen, zoals ik al eerder en vaker heb vermeld.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 11, 2025

Beste ​@SaskiaR update:

Dank je wel! Nog één vraag: hoe kan ik inloggen op de router? Heb je daar een handleiding voor oid?

Beste ​@SaskiaR via 192.168.2.254 

• Auteur
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Inmiddels is het gelukkig toch opgelost. Bij inloggen op de router zag ik nl. ook nog een foutmelding. Toch maar weer gebeld met de KPN en werd zowaar binnen 2u teruggebeld door echt inhoudelijke medewerker die me in stappen (modem resetten, DVS eerst 13 en tot 3 sec resetten.) Toen had ik weer werkende TV! Daarna ook nog met zijn hulp superwifi punten opnieuw gekoppeld want daarvan deed ook één het niet,

En nu nog een contactgegevens gekregen om nog een paar dagen te kunnen benaderen als ik toch nog problemen zou hebben.

Eind goed al goed dus, dank voor jullie reacties en goed te weten dat ik ook nieuwe powerline adapters kan regelen als dat toch nodig zou zijn

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 12, 2025

Niet meer bij KPN dus ​@SaskiaR , maarbij eerder genoemde andere leveranciers.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Maar als je SuperWifi 2 repeaters hebt, dan heb je toch die ondingen van DVS niet meer nodig?

Persoonlijk zou ik die DVS dingen er snel afhalen (verbruiken ook aardig wat energie)

Met de SuperWifi2 (zoals ik al had vermeld) kan je met een UTP kabel naar de KPN tv ontvanger.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@SaskiaR, het rode lampje van de DVS’en was niet het enige wat er speelde blijkbaar! Gelukkig heb je via het telefonische contact al een oplossing kunnen krijgen en via de anderen hier op de community ook al tips voor de toekomst. Hopelijk ga je die tips niet nodig hebben natuurlijk, maar als je ze nodig hebt weet je ze te vinden. En je weet ons ook te vinden als je hulp nodig hebt 🙂