Skip to main content

Sinds afgelopen weekend zijn onze dvs 1200 van een wit lampje naar een rood lampje over gegaan en weigeren na alle mogelijke manieren van resetten en verbinden weer wit te worden. Geen tv meer dus. De mevrouw van de helpdesk wist ons te vertellen dat ze stuk zijn en helaas helaas (toevallig) net buiten de garantietermijn van twee jaar. Ik lees bij verschillende klachten dat ze er vaker net na twee jaar mee op houden dus dat zal dan wel de bedoeling zijn? Ik vind het behoorlijk slecht dat de niet goedkope apparaten er al zo snel mee ophouden. Er is in huis niet veranderd, geen bewegende onderdelen, er komt niks tegen aan of iets in de orde. 

 

Ik ben benieuwd wat er precies kapot gaat, hoe dit kan en of dit bij een nieuwe verbindingsset weer zou kunnen gebeuren. Vanuit een duurzaam en financieel oogpunt is overstappen naar een concurrent misschien wel beter.

Ik begrijp dat ze wel hebben gewerkt?

 

Er zit een heel klein schakelaartje op de Netwerkadaptor, die je met een spelt of zo moet indrukken.

Dan wordt de DVS gereset. Wel bij beide in een zo kort mogelijke tijd doen. 

Helpt dat?

 

P.S.

Vaste UTP kabels zijn natuurlijk altijd beter.


Ze hebben prima gewerkt en zonder problemen over het algemeen. Een enkele keer was resetten nodig was maar dat was altijd zo opgelost. De enige knop die er op zit hebben we op alle mogelijke manieren geprobeerd, uiteraard via het stappenplan van kpn.

 


Heb je resent nieuwe LED lampen (goedkope) geïnstalleerd?

Dat kan een oorzaak zijn.

 

Of een filter ergens?

Kan ook een oorzaak zijn.

 

Doen ze het wel als je ze op een andere groep monteert?

Althans om te kijken of ze dan beide groen zijn.

 

P.S.

Vaste UTP kabels is uiteraard altijd het beste.

Maar ze moeten werken.

Heb je nog garantie? 


In huis is niks veranderd met lampen, filters of iets dergelijks. Garantie is net verlopen


Goedemiddag @VincentvdHaak, rode lampjes op de DVS betekent zelden dat ze defect zijn maar komt er wel op neer dat ze geen verbinding met elkaar hebben. Dit moet altijd wel op te lossen zijn maar kan soms even wat zoekwerk zijn. Zoals @joop2011 noemt zijn dit vaak apparaten op het lichtnet, led lampen,opladers, stroomadapters. Noem maar op. Op afstand is het wat lastig zeggen wat dit in jouw situatie is maar we denken graag even met je mee.

 

 Op deze pagina vind je 5 stappen om problemen met je draadloze verbindingssets op te lossen.

In de onderstaande topics kun je hier ook meer informatie over vinden:

 

 

 


Geen idee waarom dit eerder niet gelukt is maar een nieuwe poging resetten en andere stopcontacten proberen heeft de storing opgelost. Heel fijn, bedankt voor de hulp!