Skip to main content

DVS1200 verbinding tv zender is af en toe weg bij. 2 nieuwe DVSen besteld, maar het probleem blijft.

Verbinding met een 20 meter UTP kabel door gang en kamer gaat goed.

In de installatie is niets gewijzigd.

Wel ben ik ingegaan op het KPN aanbod mod de internetsnelheid te verhogen van 50 maar 100Mb.

Kan het daar mee te maken hebben?

 

 

Hoi @tt1001, welkom terug op het forum!

Jammer dat de Draadloze Verbindingsset niet lekker werkt, zelfs niet nadat je een nieuwe set gekocht hebt. Goed dat je het via een kabel getest hebt. Dat geeft aan dat de verbinding met ons netwerk, je modem en de tv-ontvanger goed werken.

De Draadloze Verbindingsset leidt de verbinding om via je stroomnetwerk. Hierdoor is het gevoelig voor andere apparaten die ook op je stroomnetwerk aangesloten zijn. Ook de manier van aansluiten heeft veel invloed. Het is bijvoorbeeld goed om de Draadloze Verbindingsadapters rechtstreeks in het stopcontact aan te sluiten, niet in een stekkerdoos. 

We hebben op onze site handige stappen om een storing met de Draadloze Verbindingsset op te lossen. Ik raad je aan om die te doorlopen. Kijk eens kritisch naar hoe ze aangesloten zijn. Of er andere apparaten (vlakbij) aangesloten zijn die kunnen storen. Verder kan je in de laatste stap de software van de Verbindingsset updaten. Ik raad je aan om dat sowieso te doen, het helpt soms om de verbinding stabieler te maken.


Het heeft jaren goed gewerkt, maar na de aanbieding van het verhogen van de internet snelheid voor vaste klanten is het misgegaan.

De proef met de UTP kabel viel goed uit.

Ik heb dit weekend de kabel deels door bestaande buizen, deels uit zicht weg kunnen omleggen zonder dat het in zicht is.

Dus laat ik het zo.

Ik heb de nieuwe verbindingsets teruggestuurd.


Het heeft jaren goed gewerkt, maar na de aanbieding van het verhogen van de internet snelheid voor vaste klanten is het misgegaan.

De proef met de UTP kabel viel goed uit.

Ik heb dit weekend de kabel deels door bestaande buizen, deels uit zicht weg kunnen omleggen zonder dat het in zicht is.

Dus laat ik het zo.

Ik heb de nieuwe verbindingsets teruggestuurd.

Fijn dat je het zo hebt opgelost. De directe verbinding via een internetkabel zal altijd de beste verbinding zijn :thumbsup_tone2: