Skip to main content

Hi,

Ik heb jaren zonder problemen 1 tv en een laptop aangesloten op (ieder een eigen) DVS200. Ook in combinatie met dimmers, ledlampen en zonnepanelen heeft dat jaren perfect gewerkt.

De laatste paar maanden heb ik zowel met internet als met de tv steeds slechte verbindingen:

de tv stottert en tijdens een teamsoverleg heb ik steeds vastlopers.

via de telefonische klantenservice is gezegd dat ik dan nieuwe dvs-en moet aanschaffen. Dat wil ik wel doen, maar kan ik ze terugsturen als blijkt dat het probleem daarmee niet is opgelost?

groet,

yvonne

 

Hallo @Yv1959 bij de lokale KPN-winkel kun je een setje kopen en eventueel binnen 14 dagen in originele verpakking onder overlegging van de factuur weer terug brengen, via retour-pinnen krijg je dan je geld weer terug.

On-line gaat het wat omslachtiger.

Bij Devolo hebben ze de zogenaamde ‘cockpit-software’ om binnen de Devolo’s te kunnen komen om de software bij te werken, instellingen aan te passen enz. Heb je dat al geprobeerd?

Zie ook onderstaande link voor aanvullende hulp:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

Als het inderdaad een DVS200 is en niet een DVS1200 zijn deze zwaar verouderd en hoog nodig aan vervanging toe als oplossingen via de genoemde link niet helpen.

 


Beste @Yv1959,

Is het niet mogelijk om het bekabeld aan te sluiten? Het is eenmalig veel werk, maar je zult nooit meer last krijgen van “haperingen”, en daarbij hoef je nooit meer een Devolo te vervangen. En volgens mij komen er ook geen nieuwe series meer uit, de DVS 1200 is de laatste versie. 😉


Hartelijk dank voor de reacties.

Bekabelen is inderdaad een optie, maar dat moet ik dan laten doen want ik heb geen idee hoe ik dat in mijn nieuwbouwwoning kan aanpakken. Komt bij dat ik ondertussen ook op zoek ben naar een andere woning en dus niet meer teveel aan mijn huidige woning wil doen.

Ik had , ondanks herhaaldelijk bellen met KPN, nog nooit gehoord over “devola software”. daar ga ik zeker even naar kijken.

Maar ik denk dat het ondertussen ook niet verkeerd is om de dvs200 te vervangen voor de 1200.


Ha @Yv1959, welkom! Ook nog even vanuit KPN de bevestiging dat bekabeld inderdaad slim is. ik begrijp uit jouw bericht dat dit voor jou momenteel niet heel handig is: dan is het goed om inderdaad eerst naar de Devolo Cockpit te kijken. Mocht dit je niet helpen, is een DVS1200 wel het overwegen waard.