Skip to main content
Beantwoord

Edifier S1000W koppelen aan KPN afstandsbediening

• August 7, 2025
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Goedendag,

Ik ben onlangs overgestapt van ziggo. Nu ontbreekt echter op de instellingen van de kpn remote om deze voor het volume aan mijn Edifier s1000w te koppelen. Wat bij ziggo wel werkte. Zijn er nog opties om dit toch voor elkaar te krijgen? Het merk Edifier staat niet in de lijst op de url waar naar verwezen wordt. Anders moet ik misschien een remote met zelflerend vermogen gaan zoeken waarmee ik beide remotes kan bedienen. Nu kan de remote alleen het volume van de tv bedienen die altijd op nul staat.

Ik houd me aanbevolen voor tips.

Groet,

Henk

Beste antwoord door PeterG

De Samsung ondersteunt het verbinden van speakers via Bluetooth. Het volume kan je dan via de tv regelen 🙂. 

Ook kun je Bluetooth speakers met de DIW7022 verbinden. 

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 7, 2025

Beste ​@HenkieWoo1 welkom bij KPN en het forum, voor klanten, door klanten.

Mede-forumlid ​@PeterG weet hier veel van af en wil je misschien wel helpen.

Ik heb heb hem even ingeseind.

Wacht zijn reactie binnenkort even af.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025

Speaker systeem Edifier wordt niet ondersteund. 

En dit gaat niet werken, want de tv ontvanger van kpn werkt uitsluitsel met Bluetooth afstandsbediening en via HDMI CEC. 

Anders moet ik misschien een remote met zelflerend vermogen gaan zoeken waarmee ik beide remotes kan bedienen.

Wat wel kan is volume van de box zelf gebruiken. Nadeel: de tv bediening werkt dan weer niet. Voor aan/uit en bronkeuze. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 7, 2025

Speaker systeem Edifier wordt niet ondersteund.

Wat wel kan is volume van de box zelf gebruiken. Nadeel: de tv bediening werkt dan weer niet. Voor aan/uit en bronkeuze. 

Hallo Peter. Bedankt voor je reactie.

Daar was ik al bang voor. Jammer. Ik zal vast niet de enige zijn met Edifier speakers bij kpn. De speakers hebben een optical input (aangesloten op mijn HDMI switch), maar ook analoog en Bluetooth en WiFi aansluitingen. Ik zal de bluetooth weg eens verder onderzoeken.

Alhoewel op mijn Samsung tv de optie voor geluid via hdmi een keuze is, wordt dit niet bewaard en gaat hij automatisch terug naar de tv-speakers. Hij is notabene op de HDMI-arc poort aangesloten en HDMI-cec staat ook aan. Nog maar eens bij Samsung sites gaan speuren. Misschien is mijn HDMI switch de veroorzaker. Er hangen 6 apparaten aan mijn TV via die switch die allemaal met audio en video prima werken. Maar dit terzijde.

Groet,

Henk

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 7, 2025

De Samsung ondersteunt het verbinden van speakers via Bluetooth. Het volume kan je dan via de tv regelen 🙂. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 7, 2025
  • fieDe Samsung ondersteunt het verbinden van speakers via Bluetooth. Het volume kan je dan via de tv regelen 🙂. 

De grap is dat jouw samsung suggestie werkt en de TV onthoud die keuze wel. Dus bedankt voor de tip.

Ik vraag me wel af wat het verschil in geluidskwaliteit is. Kom ik vanzelf achter. Grappig is wel dat alle apparatuur ingesteld op HDMI output en aangeloten op de HDMI switch, gewoon blijft werken. Blijkbaar zijn de Edifier speakers daarop voorbereid. Ik hou het hier voorlopig bij. Want vier (TV. Edifier, kpn en HDMI switch) afstandsbedieningen in plaats van twee (HDMI switch en KPN remote) is voor de a-techneuten in de  rest van de familie een beetje teveel van het goede 🤣. 

Groet,

Henk