Skip to main content

Ook ik heb me over laten halen voir kpn + tv maar het is een brok ellende en ga he terug naar de winkel word je weg gestuurd om thuis de hulplijn te bellen en als enige oplossing hoor je om WiFi versterkers te kopen van 90 euro ik heb glasvezel aansluiting en extra internet pakket en dan moet je nog extra geld uitgeven en dan nog afwachten of het werkt ik denk dan mijn oplossing is heel kpn weg doen en naar andere provider gaan die wel service geeft

Nouja zeg dat klinkt allemaal niet best!! Natuurlijk is een goede verbinding ook bij jou mogelijk net als bij een paar miljoen andere klanten.  Wat is er precies aan de hand??


Ook ik heb me over laten halen voir kpn + tv maar het is een brok ellende en ga he terug naar de winkel word je weg gestuurd om thuis de hulplijn te bellen en als enige oplossing hoor je om WiFi versterkers te kopen van 90 euro ik heb glasvezel aansluiting en extra internet pakket en dan moet je nog extra geld uitgeven en dan nog afwachten of het werkt ik denk dan mijn oplossing is heel kpn weg doen en naar andere provider gaan die wel service geeft

 

Vraagje:

Welke KPN Experiabox heb je?

 

Hoe is de DIW7022 momenteel met de Experiabox of Box12 verbonden? (wat zit er allemaal tussen).

 

Vooral een DVS kan voor veel problemen zorgen.

Vaste UTP kabels zijn altijd het beste.

 

Welke problemen heb je precies?


Ook ik heb me over laten halen voir kpn + tv maar het is een brok ellende en ga he terug naar de winkel word je weg gestuurd om thuis de hulplijn te bellen en als enige oplossing hoor je om WiFi versterkers te kopen van 90 euro ik heb glasvezel aansluiting en extra internet pakket en dan moet je nog extra geld uitgeven en dan nog afwachten of het werkt ik denk dan mijn oplossing is heel kpn weg doen en naar andere provider gaan die wel service geeft

Je kan wel weg gaan, maar een andere provider geeft net zoveel service, op alles wat na het modem komt is eigen verantwoordelijkheid, los van alles wat KPN als logo heeft.


Beste @Hannyfrank, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent! We helpen je graag verder. Wil je daarvoor de vragen die joop2011 stelt, beantwoorden?

 

Welke KPN Experiabox heb je?

 

Hoe is de DIW7022 momenteel met de Experiabox of Box12 verbonden? (wat zit er allemaal tussen).

 

Vooral een DVS kan voor veel problemen zorgen.

Vaste UTP kabels zijn altijd het beste.

 

Welke problemen heb je precies?

 

Ook ik ben benieuwd hoe je het hebt aangesloten en dan vooral of het conform ons aansluitbeleid is:

 


V 10  experiabox is aan gesloten via kabels alleen de tv die niet  werkt via WiFi en mijn probleem is dat na een update van jullie de tv die via WiFi aan gesloten is bij aan zetten vastloopt en beeld blijft staan dan moet er de stroom kabel uit 10 seconden en als hij opnieuw opstart werkt het wel 


V 10  experiabox is aan gesloten via kabels alleen de tv die niet  werkt via WiFi en mijn probleem is dat na een update van jullie de tv die via WiFi aan gesloten is bij aan zetten vastloopt en beeld blijft staan dan moet er de stroom kabel uit 10 seconden en als hij opnieuw opstart werkt het wel 

 

Beste @Hannyfrank 

“Jullie” 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

 

WIFI is dat via de KPN tv decoder of je televisie?

Welke KPN experiabox of Box12 heb je? 


Hallo @Hannyfrank zoals je weet wordt het draadloos aansluiten van de DIW7022 op een V10 niet ondersteund door KPN.

Zie ook onderstaande tabel met ondersteunde aansluitmogelikkheden:

Alleen 1 t.e.m. 4 wordt ondersteund

 


V 10  experiabox is aan gesloten via kabels alleen de tv die niet  werkt via WiFi en mijn probleem is dat na een update van jullie de tv die via WiFi aan gesloten is bij aan zetten vastloopt en beeld blijft staan dan moet er de stroom kabel uit 10 seconden en als hij opnieuw opstart werkt het wel 

Ja klopt heb ik hier wel eens vaker vermeld dat het ongewenst is dat de STB na een reset of als hij nieuw is opstart met WIFI i.p.v. UTP.

Gebruikers met een slecht wifi of onstabiele verbinding hebben dan meteen een issue.

Dit is wel een ding voor het oplosteam in de setup of root de stb niet meer in Wifi op laten starten maar een keuze optie maken wifi of utp.

@Marcia_ kan je dit escaleren mvg


Alles heeft gewoon gewerkt dus moeten nu niet met die *** smoesjes komen  maar het nadeel is dat je al vele haren klant bent en duur abonnement betaald  dan hebben ze *** aan je het gaat ze alleen maar o. Klanten te scoren een beetje bedrijf stuurde ff een monteur en trekt een kabeltje van 20 meter dan zou het opgelost zijn volgens kpn .maar dat valt niet onder service dus wacht mijn tijd wel af en stap dan over als ze niks willen doen dit is weer zo'n voorbeeld van een waardeloze service

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


Beste @Hannyfrank, je verhaal is niet heel duidelijk zonder punten en komma's, maar begrijp ik uit onderstaande dat je de tv-ontvanger via de wifi met de V10 hebt verbonden?

V 10  experiabox is aan gesloten via kabels alleen de tv die niet  werkt via WiFi 

In dat geval is het niet aangesloten volgens het aansluitbeleid en in dat geval kán het werken, maar is de kans ook aanwezig dat het niet werkt. Dit is alleen op te lossen door de tv-ontvanger met een kabel op de V10 aan te sluiten. 


Maar begrijp ik mu goed dat sommige mensen een v10 krijgen icm TV+ en sommige een Box12? 


Nieuwe klanten krijgen in principe een Box 12, tenzij er sprake is van pairbonding. Dan krijg je een V10. Als je een bestaande klant bent en er moet een nieuwe Experia Box komen, krijg je in de regel ook een V10. 


Zover ik weet is de V10 nog steeds de beste KPN modem / router.

Voor ons werkt hij ook perfect, omdat alles bekabeld is.

 

@Marcia_ 

1 vraagje.

Stel dat iemand de DIW7022 via WIFI wilt aansluiten, kan hij / zij dan wel de Box12 krijgen?


 

@Marcia_

1 vraagje.

Stel dat iemand de DIW7022 via WIFI wilt aansluiten, kan hij / zij dan wel de Box12 krijgen?

Dus dat, of wordt er dan gezegd dat de klant zelf maar SuperWifi punten moet kopen?

Ik vind dat elke klant, bestaand of nieuw, die de keuze maakt voor de TV+ box ook een Box12 moet krijgen, omdat men adverteert met draadloos tv kijken. 


 

@Marcia_

1 vraagje.

Stel dat iemand de DIW7022 via WIFI wilt aansluiten, kan hij / zij dan wel de Box12 krijgen?

Dus dat, of wordt er dan gezegd dat de klant zelf maar SuperWifi punten moet kopen?

Ik vind dat elke klant, bestaand of nieuw, die de keuze maakt voor de TV+ box ook een Box12 moet krijgen, omdat men adverteert met draadloos tv kijken. 

Deels mee eens inderdaad,  als hier met draadloze mogelijkheden word geadverteerd dan moet de ondersteuning ook goed zijn al dan niet met juiste product(en) V12 of V10 met iig 1superwifi punt als mogelijkheid. Mits uiteraard de dekking goed is volgens de norm. Maar bekabeld is altijd het beste dat moet gewoon de 1e optie zijn. Heel vaak is het echt wel mogelijk om te bekabelen maar word de makkelijkste manier gekozen met alle (klachten) tussen haakjes van dien. KPN bied iig een gratis monteur + 15 meter gratis kabel en afmontage,  dit doen veel providers niet. 


Ik vind dat elke klant, bestaand of nieuw, die de keuze maakt voor de TV+ box ook een Box12 moet krijgen, omdat men adverteert met draadloos tv kijken. 

Waar doet KPN dat? Heeft u een linkje?


Zover ik weet is de V10 nog steeds de beste KPN modem / router.

Voor ons werkt hij ook perfect, omdat alles bekabeld is.

 

@Marcia_

1 vraagje.

Stel dat iemand de DIW7022 via WIFI wilt aansluiten, kan hij / zij dan wel de Box12 krijgen?

Nee, dan kan hij/zij een KPN wifipunt kopen, alleen defecte modems worden vervangen en als je pairbonding hebt, krijg je ook weer een V10.


 

@Marcia_

1 vraagje.

Stel dat iemand de DIW7022 via WIFI wilt aansluiten, kan hij / zij dan wel de Box12 krijgen?

Dus dat, of wordt er dan gezegd dat de klant zelf maar SuperWifi punten moet kopen?

Ik vind dat elke klant, bestaand of nieuw, die de keuze maakt voor de TV+ box ook een Box12 moet krijgen, omdat men adverteert met draadloos tv kijken. 

Men kan ook draadloos kijken als men wil, als bij bij de V10 een aanvullend wifipunt van KPN koopt.

 


Dus een nieuwe klant krijgt een Box12 en als ik over zou stappen krijg ik waarschijnlijk een V10 en moet ik zelf maar SuperWifi aanschaffen? Dan worden de bestaande, trouwe klanten toch benadeeld? 


Ik vind dat elke klant, bestaand of nieuw, die de keuze maakt voor de TV+ box ook een Box12 moet krijgen, omdat men adverteert met draadloos tv kijken. 

Waar doet KPN dat? Heeft u een linkje?

Het staat zelfs nog hier op het forum;

 

"Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht." 


Dus een nieuwe klant krijgt een Box12 en als ik over zou stappen krijg ik waarschijnlijk een V10 en moet ik zelf maar SuperWifi aanschaffen? Dan worden de bestaande, trouwe klanten toch benadeeld? 

Hallo @j3roentje Er wordt niemand benadeeld, je hebt zelf de keus hoe je de decoder aan wilt sluiten, standaard bekabeld, met de meegeleverde kabel, het meest stabiel, of eventueel draadloos. Ja, als je daar dan aanvullende hardware voor aan moet schaffen zij dat zo.

Als je een tv-toestel koopt kun je deze standaard met de meegeleverde voet op een ondergrond zetten.

Als jij het nodig vindt om de tv op te hangen, zul je daarvoor ook aanvullende hardware in de vorm van een ophangbeugel, moeten kopen, dan zeg je toch ook niet tegen de tv-leverancier dat dat er eigenlijk standaard bij moet zitten?

 

 


Ik vind dat elke klant, bestaand of nieuw, die de keuze maakt voor de TV+ box ook een Box12 moet krijgen, omdat men adverteert met draadloos tv kijken. 

Waar doet KPN dat? Heeft u een linkje?

Het staat zelfs nog hier op het forum;

 

"Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht." 

Het staat inderdaad hier op het forum. Maar dat is geen advertentie. 


Dus een nieuwe klant krijgt een Box12 en als ik over zou stappen krijg ik waarschijnlijk een V10 en moet ik zelf maar SuperWifi aanschaffen? Dan worden de bestaande, trouwe klanten toch benadeeld? 

Hallo @j3roentje Er wordt niemand benadeeld, je hebt zelf de keus hoe je de decoder aan wilt sluiten, standaard bekabeld, met de meegeleverde kabel, het meest stabiel, of eventueel draadloos. Ja, als je daar dan aanvullende hardware voor aan moet schaffen zij dat zo.

Als je een tv-toestel koopt kun je deze standaard met de meegeleverde voet op een ondergrond zetten.

Als jij het nodig vindt om de tv op te hangen, zul je daarvoor ook aanvullende hardware in de vorm van een ophangbeugel, moeten kopen, dan zeg je toch ook niet tegen de tv-leverancier dat dat er eigenlijk standaard bij moet zitten?

 

 

Er wordt onderscheid gemaakt. Nieuwe klanten krijgen de nieuwste tv met ingebouwde muurbeugel, bestaande klanten krijgen een ouder type waarbij, als ze deze willen ophangen, ze een losse muurbeugel kunnen aanschaffen. 


KPN levert standaard geen tv's, wel BCC, MM etcetera, zonder ophangbeugel.

 

 

 


KPN levert standaard geen tv's, wel BCC, MM etcetera, zonder ophangbeugel.

 

 

 

Dus ik kom als nieuwe klant bij de MM, want ik ging altijd naar de BCC, koop een tv en krijg het nieuwste model met geïntegreerde muurbeugel. Mijn buurman, al jaren vaste klant van de MM, gaat ook naar de MM en krijgt het oude model model, zonder geïntegreerde muurbeugel. Maar als u het ook op wil hangen kunt u er wel eentje biij kopen van 100 euro. Want het nieuwste model is alleen voorbehouden aan de nieuwe klanten.

 

Jij begon met de vergelijking, er wordt onderscheid gemaakt en dat vind ik oneerlijk.