Skip to main content
Beantwoord

Één TV+ Probleemgeval DIW7022 met diverse issues

• 13 maart 2025
  • 11 reacties
  • 98 keer bekeken

Always GJ
Helper

We hebben twee DIW7022 set topboxjes, één werkt probleemloos, de tweede is een probleemgeval:

• met regelmaat gaat het beeld zwart knipperen: enige oplossing is spanning er af en weer opstarten (voeding er uit en na 10 seconden er weer in)
  • het blijft geduvel met de afstandsbediening: soms twee keer per avond de koppeling weg (blauw knipperen, etc.): afstand 2,8 meter, vrij zicht. Oplossing: opnieuw opstarten
  • de gids bevriest regelmatig: ook na uit- en aanzetten verholpen
  • en ja: een perfecte kabel (Cat 6A), niet via WiFi, een KPN BOX Sagecom 12 die verder probleemloos werkt, 1 Gb glasvezel van KPN, en nogmaals, de andere ook bekabelde DIW werkt compleet storingsvrij. En ook: reset gedaan, alle updates (TV+, Launcher en AB). TV (LG) is jaar oud, en vertoont verder geen enkel probleem (ook bedraad). 
  • Kortom, wie weet er wat?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Always GJ dan lijkt het dus duidelijk aan dat specifieke kastje te liggen.

Neem dan even contact op met KPN via 0800 0402 of regel een terugbelafspraak via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Bekijk origineel

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 13 maart 2025

Beste ​@Always GJ als je de boxjes verwisselt van plaats, verhuist het probleem dan mee?

Always GJ
Helper
  • Auteur
  • 26 reacties
  • 14 maart 2025

Ja, ondanks dat ze iets verschillende instellingen (Apps) hebben, vertoont dit kastje dan hetzelfde ‘gedrag’, bleek uit een eenmalige test. Dat had ik er bij kunnen schrijven, dank voor je vraag!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • Antwoord
  • 14 maart 2025

Beste ​@Always GJ dan lijkt het dus duidelijk aan dat specifieke kastje te liggen.

Neem dan even contact op met KPN via 0800 0402 of regel een terugbelafspraak via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 14 maart 2025

HI ​@Always GJ, ik denk ook graag mee. 

Is het inmiddels gelukt om dit op te lossen door contact met ons op te nemen? Heb je de box ook eens helemaal gereset? Volg de link hieronder naar onze Kennisbank om te lezen hoe je dit kunt doen. 

Always GJ
Helper
  • Auteur
  • 26 reacties
  • 15 maart 2025

Beste Alex, uiteraard ook een reset gedaan, dat meldde ik in mijn topic: 4de bullet, naast alle andere mogelijke stappen.
Er lijkt gewoon iets mis met het kastje zelf, mede door de cross check met de andere set top box. Onder verwijzing naar dit topic zal ik contact opnemen met KPN.
Maar in elk geval, dank voor je reactie, 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 17 maart 2025

Ik las de reset inderdaad, maar wilde zeker weten dat dit om een volledige reset ging. De term reset wordt nogal losjes geïnterpreteerd en verward met een herstart. Is het gelukt om een terugbelafspraak met in te plannen? 

Always GJ
Helper
  • Auteur
  • 26 reacties
  • 17 maart 2025

Ha Alex, ik ben gebeld door één van je collega's. Hij heeft via het serienummer ‘contact’ gehad met dit boxje, en geeft aan het door te zetten naar de Technische Dienst. Nog in aanvulling op het voorgaande: de rest via fabrieksinstellingen was gedaan, en die met de paperclip. 
Weer even afwachten dus, maar het maken van een belafspraak ging op zijn KPN's: prima! 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 19 maart 2025

Goed om te horen, dan is het in ieder geval goed opgepakt. Wacht dit dus even af. 

Ik markeer de reactie over het maken van een belafspraak als beste antwoord voor andere gebruikers die dit probleem ook hebben en hier meelezen. 

Always GJ
Helper
  • Auteur
  • 26 reacties
  • 20 maart 2025

Morgen, 21 maart, kan ik de DIW7022 omruilen voor een andere, want ok na de laatste ‘test’ (omzetten multicast naar unicast) kwam opeens het beeld/zwart-flakkeren weer terug. Vooralsnog opgelost, dus. 

Always GJ
Helper
  • Auteur
  • 26 reacties
  • 21 maart 2025

Ik ga jullie op de hoogte brengen… Kastje probleemloos omgeruild, onze huis- IT-wizard heeft het nieuwe DIW-kastje ingeregeld, en zie daar… Opeens kan de resolutie veel hoger (2160 i.p.bv. 1080), en lijken er instellingen mogelijk die het andere, inmiddels dus vervangen, kastje niet kende. 

Misschien een maandagochtendkastje geweest. In elk geval, zaak lijkt opgelost. Mocht zich iets wijzigen, dan meld ik ze. Dank aan al jullie adviezen, en ook KPN: dankjewel, GJ 🙂

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 25 maart 2025

Top, blij om te lezen dat alles nu goed werkt. Dankjewel voor de terugkoppeling hier. 🙂

Reageer