Skip to main content

De extra ontvanger heb ik nu zo'n vier jaar, dat ding kost dus 48*5=240 euro.  Dat terwijl ik maar 1 of 2 keer per maand gebruik van maak. Kan je dat ding niet overnemen? Is gewoon een melk-koe op deze wijze. Weet iemand waar je dit (Arris2952V2, made in Taiwain voor 3 euro ws) los kan kopen, of een compatible apparaat??

Hallo @PaulGhost ,

Nee, je kunt de extra ontvanger niet kopen. Als je de maandelijkse kosten te duur vind, dan kun je de tweede ontvanger opzeggen. Dat scheelt jou dan vijf euro per maand aan abonnementskosten. Je bent dan wel gelijk het gratis opnemenpakket kwijt. Vind je dat opnemenpakket belangrijk? Dan zeker niet de tweede ontvanger opzeggen. 


Beetje kort door de bocht. Gewoon verdienmodel van KPN. Ik ga kijken wat de alternatieven zijn.

 


Beetje kort door de bocht. Gewoon verdienmodel van KPN. Ik ga kijken wat de alternatieven zijn.

 

Vaak betaal je bij andere providers ook geld voor een tweede ontvanger. Sterker nog, bij T-Mobile bijvoorbeeld betaal je €5 voor het kunnen opnemen en vervolgens ook nog eens € 2,50 voor een extra ontvanger. Bij KPN dus €5 voor de ontvanger inclusief opnemen. Als je het kunnen opnemen niet belangrijk vindt heb je nog een paar mogelijkheden: kijken via de Smart TV App, via casting of via de iTV website. Mogelijkheden genoeg dus om zonder 2e ontvanger te kijken (en je opnemen dus niet nodig hebt). 


Voor mijn tweede televisie heb ik een chromecast v3. Eenmalig € 39,95. Ik cast dan met de kpn itv app in mijn smartphone. En de apps van Netflix, Videoland, ViaPlay en NLziet. 


Beetje kort door de bocht. Gewoon verdienmodel van KPN. Ik ga kijken wat de alternatieven zijn.

 

Het is een commercieel bedrijf dus logisch dat ze geld willen zien.


Is het mogelijk om een 4k ontvanger van iemand  anders te gebruiken onder mijn kpn abonnement?


Nee, dat is niet mogelijk. 

Het werkt wel op jouw adres maar zal werken op het abonnement van die ander. Daar is ie aan gekoppeld. 


Hoi @Corné Den Boer 

Nee, dat is niet mogelijk. 

Het werkt wel op jouw adres maar zal werken op het abonnement van die ander. Daar is ie aan gekoppeld. 

 


Hoi @Corné Den Boer 

Nee, dat is niet mogelijk. 

Het werkt wel op jouw adres maar zal werken op het abonnement van die ander. Daar is ie aan gekoppeld. 

 

Met andere woorden als hij zijn contract op zegt werkt hij niet meer


Klopt en dan moet de ontvanger terug naar kpn want die is in bruikleen. 


Is het mogelijk om een 4k ontvanger van iemand  anders te gebruiken onder mijn kpn abonnement?

Neen dat kan niet, want een tv decoder is bruikleen en zou die ander in moeten leveren bij einde contract, dus van die ander kun je en mag je niet eens een decoder of modem overnemen.