Skip to main content
Vraag

Een van mijn TV ontvangers herstart elke dag nadat ik deze aanzet

• September 15, 2025
  • 9 reacties
  • 84 keer bekeken

Elke dag, nadat ik mijn (2e) TV box heb aangezet, herstart deze binnen een minuut of 10. Soms doet ie het meteen, soms pas 5 of 10 minuten later.

Is dit ‘normaal’, of is er iets mis met deze TV box. 
De andere TV box doet dit nl. zelden. 

Bij deze (2e) TV box heb ik ook geen ondertiteling. Bij geen enkele zender, bij geen enkel programma. Al vele malen opnieuw aan en uit gezet, maar er is gewoon geen enkele ondertiteling. 

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN router (Experiabox of box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Zet je de box 100% uit (dus haal je de spanning eraf)? 

• Auteur
  • Helper
  • September 15, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN router (Experiabox of box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Zet je de box 100% uit (dus haal je de spanning eraf)? 

KPN TV+ box. 
Nee, ik haal de spanning er niet af.
En ik heb 2 boxen, waarbij de problemen er bij de ene box niet zijn, en de andere box wel zijn. Allebei dezelfde boxen, in hetzelfde netwerk. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025
  • Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de KPN router (Experiabox of box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

• Auteur
  • Helper
  • September 16, 2025
  • Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de KPN router (Experiabox of box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Ze zijn allebei verbonden via een wifi versterker. Geinstalleerd door de KPN.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Mickela. Het is niet normaal dat een TV+ Box na het aanzetten vanzelf opnieuw opstart. Omdat je andere box dit niet doet, lijkt het erop dat er iets mis is met deze tweede box of met de verbinding. Ook dat er helemaal geen ondertiteling te zien is, klopt niet. Beide dingen laten zien dat er echt iets niet goed gaat met deze box. Wil je eens testen of dit probleem blijft als je de box tijdelijk met een netwerkkabel direct op het modem aansluit, dus zonder wifi-versterker? Zo weten we of het aan de verbinding ligt of aan de box zelf.

Laat je weten wat daaruit komt? Dan zoeken we samen verder naar een oplossing.

• Auteur
  • Helper
  • September 20, 2025

Hoi ​@Mickela. Het is niet normaal dat een TV+ Box na het aanzetten vanzelf opnieuw opstart. Omdat je andere box dit niet doet, lijkt het erop dat er iets mis is met deze tweede box of met de verbinding. Ook dat er helemaal geen ondertiteling te zien is, klopt niet. Beide dingen laten zien dat er echt iets niet goed gaat met deze box. Wil je eens testen of dit probleem blijft als je de box tijdelijk met een netwerkkabel direct op het modem aansluit, dus zonder wifi-versterker? Zo weten we of het aan de verbinding ligt of aan de box zelf.

Laat je weten wat daaruit komt? Dan zoeken we samen verder naar een oplossing.

Zo'n lang netwerk kabel heb ik niet. Dan heb ik een kabel nodig die 2 trappen naar beneden haalt, en dan ook nog de gang door. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2025

Zit er een netwerkkabel in de ontvanger op heb je hem via z'n eigen wifi mogelijkheid verbonden?

• Auteur
  • Helper
  • September 24, 2025

Zit er een netwerkkabel in de ontvanger op heb je hem via z'n eigen wifi mogelijkheid verbonden?

Hij is verbonden via een (korte) netwerkkabel aan de wifi versterker.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Zo'n lang netwerk kabel heb ik niet. Dan heb ik een kabel nodig die 2 trappen naar beneden haalt, en dan ook nog de gang door. 

Jammer dat we dat niet kunnen testen. Wil je dan eens de twee ontvangers met elkaar omwisselen? Ik ben erg benieuwd of het probleem dan meeverhuist.