Skip to main content

Beste allemaal,

Afgelopen zaterdag kon ik in ene geen iTV meer kijken via hdmi : zwart beeld met geen videosignaal kwam in beeld. Alle tips via de website van KPN netjes langs gelopen maar geen resultaat.

HDMI-poorten van TV werken, HDMI kabel is intact. 

Via scart kon ik tot zondag wel iTV ontvangen. Bijzonderheid hierbij was dat hij de ene keer scart als verbinding naar de tv gaf en de andere keer hdmi.

Vanaf zondag kreeg ik een foutcode 842. Ook hier alles doorlopen wat werd voorgesteld op de site van KPN(inclusief andere ethernetkabel) zonder resultaat. 

Het lijkt mij dat de tv-ontvanger niet goed meer functioneert en vervangen moet worden.

Maar goed ik ben natuurlijk geen expert. Ik hoor graag jullie advies hierin.

Bij voorbaat dank!

 

Groet Trinko

code 842: ontvanger heeft geen verbinding met netwerk.

Ergo vraag: hoe is de ontvanger verbonden met de experiabox? Zit er wat tussen? M.n. een Draadloze Verbindingsset via het stopcontact bijvoorbeeld.


Hallo PeterG,

Hij is verbonden via een ethernetkabel. 

 


En zit daar nog wat tussen? Switch, DVS? Of loopt die ononderbroken van de experiabox naar de ontvanger?

Wat is het merk v.d. ontvanger?


Ononderbroken. Merk ontvanger is: arcadyan, model hmb2260


Kan nog probleem met de Experiabox zijn. Niet al te oud type hoop ik? Zit de UTP kabel er nog goed in trouwens? Bij een buurvrouw van me werkte haar ontvanger ook niet, maar toen bleek de kabel in het modem er wel in te zitten maar nét niet helemaal. Scheelde milimetertje ofzo. Was gebeurt nadat de werkster bezig was geweest in die hoek.

Tv kijken kan voorlopig via online. Via de app in je smartphone of tablet.

En via tv.kpn.com* met je laptop.

*Edge, Firefox, Safari en Google Chrome (met Chromecast ondersteuning)
En Windows 10 (!) en iOS (zoals in MacBook)

Aangezien ie het eerst alleen nog met scart deed en nu ook niet meer zou "je” zeggen dat de Arcadyan stuk is.


Goedemorgen @trinko, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet fijn dat je in deze tijden geen televisie kan kijken! Gelukkig is er voor nood nog online televisie. Maar ik kijk graag mee en duik voor je de systemen in om het probleem te achterhalen. Kan je nagaan welke Experia Box je van ons hebt? En daarnaast heb ik je gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

Ik hoor graag van je!


@trinko, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Is jouw probleem al opgelost?


Beste Susan en Peter, 

Ten eerste bedankt voor jullie reacties! Ten tweede excuus voor mijn late reactie. 

@Peter: de UTP-kabel zat er goed in en nog een keer gecheckt met een andere functionerende UTP-kabel, de experiabox is de V10.

@Susan: zoals net genoemd is de experiabox de V10. Het probleem is er nog steeds..

Forumprofiel zal ik aanvullen met verzochte info.

 

Groet Trinko


Trinko schreef op 30 april: Het probleem is er nog steeds..

Misschien dan toch maar eens die tv-ontvanger vervangen, @Susan_ ?


@trinko, helaas! Dan ga ik de tv-ontvanger inderdaad omruilen, ik krijg vanaf hier via een meting ook niet de melding dat hij actief is. Morgen na 14.30/15.00 kan je deze tv-ontvanger omruilen voor een nieuwe. Dit kan bij Hoogvliet aan de Julianastraat 45. De oude tv-ontvanger stop je in een doos + stroomadapter en op de doos schrijf je het retour adres (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn) en ordernummer (3961874). Vergeet niet om je legitimatiebewijs mee te nemen! Het pakketje blijft er een week liggen.

Hopelijk is je probleem hiermee morgen eind van de middag (of later deze week) opgelost!:smile:


N.B.

Niet de afst.bed. inleveren!

Om de nieuwe aan te kunnen melden vast je ITV abonneenummer en pincode noteren!
Het abonneenummer kun je vinden in je huidige ontvanger onder instellingen:
menu → instellingen en dan 1 X op gele knop drukken.

Pincode zou je moeten weten. Heb je die ooit uitgeschakeld dan kun je naar Instellingen → pincode instellingen. Daar lees je 'm zo af. Als je ‘m niet hebt uitgeschakeld kom je daar alleen met de pincode.


Bedankt Peter en Susan voor de reacties!

Fingers crossed :-)

 

Groet


Graag gedaan! Heb je de tv-ontvanger inmiddels ontvangen en geïnstalleerd? En heeft het duimen vanuit hier geholpen, is jouw probleem hiermee opgelost?


Beste Susan, duimen heeft geholpen! :-)

Alles doet het weer. Bedankt voor de hulp.

 

Groet


Top om te horen @trinko en bedankt voor je terugkoppeling hierin! Veel plezier weer met tv-kijken :smile:


Reageer