Skip to main content

Ik zit nu ongeveer 10 jaar met kpn glasvezel en heb nog steeds de eerste TV ontvangers. Inmiddels heb ik wel oled tv echter de ontvangers kunnen de resolutie niet aan. Ik heb een abonnement van €78,95 en zit dus nog steeds met die oude meuk. Kan ik de Arris ontvangers waar zelfs nog scart op zit terug sturen voor moderne ontvangers met een hoge resolutie?

De Arris 2952 is nog een courante ontvanger en volledig ondersteunt. Ook qua software. Of je die 10 jaar hebt betwijfel ik; zolang worden ze nog niet gebruikt. Ik heb 'm nu 6 jaar. 

Hij kan nog volledig de resolutie aan waar de zenders op uitzenden, namelijk HD. 

Via een 4k ontvanger zul je echt geen betere HD krijgen. De reguliere zenders komen de eerste jaren nog niet in 4k. Hooguit incidenteel. 

Er zijn slechts 3 zenders die ook in 4k uitzenden. Dat zijn Xite, Love nature en INplus. 

En de app van Netflix is 4k in die ontvanger. Maar die prachtige app heb je ook al in die mooie tv. Streaming dienst Disney plus is ook 4k, die zit niet in de ontvanger, maar wel in je tv.


Ik zit nu ongeveer 10 jaar met kpn glasvezel en heb nog steeds de eerste TV ontvangers. Inmiddels heb ik wel oled tv echter de ontvangers kunnen de resolutie niet aan. Ik heb een abonnement van €78,95 en zit dus nog steeds met die oude meuk. Kan ik de Arris ontvangers waar zelfs nog scart op zit terug sturen voor moderne ontvangers met een hoge resolutie?

 

Welk abonnement heb je?

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Als je KPN hussel hebt, kan je het 4K abonnement via MIJNKPN aanvragen. 

 

Voor o.a. Netflix 4K kan je beter de app van de smart tv gebruiken, heb je de KPN tv decoder niet voor nodig. 


De Arris ontvangers zijn niet de eerste generatie ontvangers. Ik heb jarenlang gekeken via de Motorola 1960 met een heuse harddisk waarop werd opgenomen. Formaat videorecorder, met eigenwijze afstandbediening die geregeld vastliep en vervolgens minstens 10 minuten moest opstarten. Toen was er nog geen mogelijkheid om live-TV vanaf begin te starten, dus toen heb ik menig uitzending gemist. 


Hoi @papillon2 
Je kunt altijd proberen om via deze link de ontvanger om te ruilen.
Maar voor de 2952 geef ik je niet veel kans.

Je kunt een 4K abonnement voor 2,50 extra p/maand afnemen en na 6 maanden weer opzeggen dan mag je de 4K ontvanger zolang behouden.