Skip to main content

Hoi,

ik heb de eerste paar seconde een groen scherm. Het heeft te maken met dat mijn lg tv en het kpn kastje een mismatch hebben met bepaling beeldscherm modus. 
 

dit heb ik ook met chromecast gehad. Daar werd ook dolby vision aan mijn lg tv doorgegeven en die heeft dan even nodig de juiste setting te bepalen (groen scherm).

 

Bij mijn chromecast kon ik instellen dat hij zijn beeldscherm instellingen moest matchen met mijn tv ipv zijn instellingen doorrammen.. en dan was er geen wachttijd/groen scherm.

bij het kpn kastje lukt dit door bij instellingen - apparaatvoorkeuren - weergave en geluid - schermresolutie - HDR prioriteit

en dan van ipv dolby vision, hdr10 te selecteren.

 

is er al meer bekend over dit probleem? 


ik ben benieuwd.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hi @Bonk! Goede vraag. 

Begrijp ik goed dat het groene beeld na enkele seconden weggaat? En dat het voorkomen kan worden door de instellingen aan te passen?

Verder zie ik het signaal over groen beeld hier en daar op het forum. Dan wordt juist aangeraden om precies te doen wat je zelf doet. De instellingen zo aanpassen dat het opgelost is. 

Ik wil je in ieder geval aanraden onze product updates in de gaten te houden. Zodra we updates doen zie je het daar.