Skip to main content

Hallo !

 

Ik heb kpn glas en ik heb daarachter een edgerouter hangen.

Ik krijg de tv gids echter niet werkend.  ( Het terugkijken stopt na ongeveer 45 seconden, maar dat boeit me niet )

Mijn vragen :

  • vraagt mijn arris vip5202 deze TV Gids op ? Als dat zo is : op welk ip adres zit deze tv gids ? en moet ik het verkeer routeren via vlan4 of de pppoe connectie ?
  • welke routeringen heb ik precies waar naartoe nodig, naast de igmp proxy ?
  • welke protocollen UDP/TCP/Multicast moet ik allemaal configureren / doorlaten om de tv gifs werkend te krijgen met een eigen router ?

Alvast bedankt

Piet.

Zie https://www.kpn.com/eigenmodem

Ik zie dat je, net als ik, een EdgeRouter gebruikt.

Kijk dan ook even naar het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".


@wjb : Bedankt voor je antwoord. Op jouw link lees ik dus vanalles, maar niet wat ik hier vraag. Of lees ik heel erg slecht ? Heb jij routeringen, ip adressen en poorten kunnen vinden daar ?


Als jij een EdgeRouter hebt en je de Experia Box daarmee gaat vervangen, lees dan het openingsbericht van dat tweede topic dat ik aanhaalde. Meer heb je niet nodig.


Meer heb ik misschien niet nodig, maar ik zou wel graag weten hoe de tv gids werkt ;)


Meer heb ik misschien niet nodig, maar ik zou wel graag weten hoe de tv gids werkt ;)

Je kunt niets instellen aan de TV gids, gebruik nu toch gewoon de één van die configuratiescripts en klaar is Kees.

En als je dan geen van die configuratiescripts wilt gebruiken, dan open je ze in een editor en lees je hoe die configuratie er uit ziet.


Hoi @Piet60 . Welkom op het forum

Zoals je zult begrijpen kan ik hier niks zinnigs over zeggen. Ik ondersteun KPN hardware.Ik hoop dat je met de tips van @wjb verder komt. Succes.


Als de gids niet werkt... dan zullen andere dingen zoals de YouTube app of Netflix waarschijnlijk ook niet werken. Misschien werkt begin gemist en live pauzeren ook niet…

En is geen speciale instelling voor de gids. U heeft gewoon de igmp proxy niet juist geconfigureerd. 


@Nick83 Dat was hem.

Mijn arris vip5202 verstuurt een berg UPNP verkeer dat ik probeerde te filteren in de igmp proxy door whitelist regels aan te maken. Daarbij had ik inderdaad een fout gemaakt !

Begin gemist en live pauseren heeft niet zo mijn belangstelling. Maar dank je wel voor de tip !

Groet van Piet.


UPnP verkeer van een TV ontvanger?

Wat een vreemd verhaal, ik zie geen UPnP verkeer vanaf mijn TV ontvangers?

Kan je eens een screenshot plaatsen van dat UPnP verkeer?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.