Skip to main content

Ik heb een KPN box V12 maar wil met IPTV over me netwerk hebben ik wil geen extra kabels trekken naar boven voor me tv netwerk ligt er immers al.

Ik heb achter me V12 een UniFi Security Gateway 3P en daarachter UniFi Switch 8 POE-60W hierop wil ik me IPTV boxjes aansluiten maar als ik hem nu via me eigen netwerk wil hebben werkt het niet (wel andere ip range) de USG 3P in zelfde range zetten werkt niet uiteraard.

Hoe is dit op te lossen dat het wel gaat werken?

 

helpdesk van KPN gaf aan je modem vervangen voor een Fritzbox

Je zult de TV ontvangers altijd op de primaire router aangesloten moeten hebben en dat is in jouw geval dus de Experia Box.

Je hebt nu een opstelling zoals beschreven in “Gebruik een eigen router achter de Experia Box”.

Je kunt dan ook een LAN poort van de Experia Box op de UniFi switch aansluiten mits je die op een apart vlan plaatst. Als die switch boven staat, dan zal je beneden ook een vlan aware switch moeten plaatsen en die vlan als tagged vlan moeten meegeven op de poort naar de switch boven. 

Weet overigens dat je met een USG ook de Experia Box er volledig tussenuit kunt halen als je een glasvezel aansluiting hebt. Zie “Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box”.

 

P.S. Ondersteunt die UniFi switch IGMP snooping?


Dat laatste, die fritzbox, dat heeft geen enkel nut. 

Die UniFi Security Gateway is een router. Het tv signaal kan niet door die router zolang die functioneert als 2de router achter de KPN Box 12. Onmogelijk.

Heeft u glasvezel? 


Dat laatste, die fritzbox, dat heeft geen enkel nut. 

Die UniFi Security Gateway is een router. Het tv signaal kan niet door die router zolang die functioneert als 2de router achter de KPN Box 12. Onmogelijk.

Heeft u glasvezel? 

Yes ik heb glasvezel ja ik vind die V12 modem een draak je kan niks instellen.

Kan die V12 er tussenuit halen en me USG 3p op de NT aansluiten echter heb ik ook telefoon.

 

Daarom dacht ik zelf ook aan een fritzbox daar kan e wel allen op instellen


Kan die V12 er tussenuit halen en me USG 3p op de NT aansluiten echter heb ik ook telefoon.

Die kan je dan ook op een VoIP ATA plaatsen zoals een Grandstream HT801 of een Gigaset N300A IP in het geval dat je al Gigaset dect toestellen gebruikt.

Zelf heb ik een EdgeRouter Lite 3 en een N300A IP in gebruik. De Experia Box hangt werkeloos als “spare” in de meterkast.


Kan die V12 er tussenuit halen en me USG 3p op de NT aansluiten echter heb ik ook telefoon.

Die kan je dan ook op een VoIP ATA plaatsen zoals een Grandstream HT801 of een Gigaset N300A IP in het geval dat je al Gigaset dect toestellen gebruikt.

Zelf het ik een EdgeRouter Lite 3 en een N330A IP in gebruik. De Experia Box hangt werkeloos als “spare” in de meterkast.

Ja klinkt goed maar ik had het gelezen dat het best werkje is om die USG P3 aan de praat te krijgen ermee (edge router is redelijk vergelijkbaar alleen instellingen zijn anders)


Ja klinkt goed maar ik had het gelezen dat het best werkje is om die USG P3 aan de praat te krijgen ermee (edge router is redelijk vergelijkbaar alleen instellingen zijn anders)

Het klopt dat dat best een werkje is, maar het voordeel is dat je wel volledig af bent van de Experia Box.

Lees ook eens dit topic voor de distribueren van meerdere vlans over één kabel.


Dat laatste, die fritzbox, dat heeft geen enkel nut. 

Die UniFi Security Gateway is een router. Het tv signaal kan niet door die router zolang die functioneert als 2de router achter de KPN Box 12. Onmogelijk.

Heeft u glasvezel? 

Yes ik heb glasvezel ja ik vind die V12 modem een draak je kan niks instellen.

Wat had je willen instellen dan? 


Hoi @MennoG78, heb je het inmiddels voor elkaar zoals je wilt?


Hoi @MennoG78, heb je het inmiddels voor elkaar zoals je wilt?

@Bart_Z nee nog niet aangezien de siptool niet werkt kan ik me sip gegevens niet opvragen dit werkt op geen enkele laptop /pc achter me

modem rest werkt wel alleen me telefonie nog niet


Dat is vreemd @MennoG78, wat gaat er mis met de tool? Krijg je een foutmelding of dergelijke? Want als je met jouw thuisnetwerk verbonden bent zou deze gewoon moeten werken.


@Bart_Z, kan jij zien of er toevallig nog een order open staat bij @MennoG78?

Als dat het geval is, dan heb je met zeer grote waarschijnlijkheid ook de oorzaak te pakken.


@wjb @Bart_Z  dit heb ik al vanaf dag 1 ook dat er geen order open stond op mijn adres.

Dat die order zolang moet open staan ben ik ook beetje moe van aan het worden wordt helaas van het bekende kastje naar de muur gestuurd als ik bel met KPN of via chat.

 

Ik gebruik deze link : https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials daarna log ik netjes in met me gegevens duurt soms heel lang maar ook soms heel kort dan krijg ik volgende melding

 

 


ik ben wel benieuwd wat voor een order er nog altijd open staat en wat er aan gedaan gaat worden om te zorgen dat die order alsnog door gaat lopen.

@Bart_Z


@Bart_Z @wjb volgens mij maar een simpele wijziging in snelheid meer niet duurt bijna al een week nu


@Bart_Z @wjb volgens mij maar een simpele wijziging in snelheid meer niet duurt bijna al een week nu

Van welke snelheid naar welke snelheid?


Van 500 mbit naar 1000 mbit (weet wat je gaat zeggen heb je het nodig) maar heb 6 maanden korting als nieuwe klant dus wil het gewoon proberen wordt hier thuis ook wel veel online gegamed  en gestreamed en heb webserver thuis draaien.

Dus 6 maanden lang 50% korting kan daarna altijd nog terug zetten.

Maar snap niet dat zo'n wijziging zo lang moet duren


@wjb Ging er wat fout zie namelijk geen antwoord


Van 500 naar 1000, daar zijn zelfs geen technische aanpassingen voor nodig.

Ik had eigenlijk een verhoging van 100 naar iets hogers verwacht in de hoop dat er een netwerkkaart in de PoP en wellicht zelfs jouw NTU vervangen had moeten worden. Dan had ik in deze coronatijd die vertraging wellicht nog kunnen verklaren. Maar ja, zelfs dat kan het dus niet zijn. Het enige dat rest is dat er administratief iets niet goed loopt, maar dan kan ik niet begrijpen waarom niet iemand van KPN daar eens een klap op geeft.


Ik kan dat ook niet begrijpen inderdaad maar goed.

Mijn aansluiting is net nieuw 2 weken oud en in onze Plaats was meteen 1000 mbit beschikbaar vanwege nieuwe apparatuur zeiden ze.


Kan je hier nog ergens een klacht over indienen?

Kan nu niet eens een zender pakket aanvragen.


@Bart_Z?


Krijg net een melding van verwachte oplosdatum 25-06-2020 uuuh wat voor tijden leven ze bij KPN voor zoiets simpels hier zakt echt me broek vanaf.

Lekkere start zo met KPN benieuwd hoe de andere wijzigingen gaan die ik nog heb met mobiel over naar KPN of dat ook zo problemen gaat.


Net ook een chat geopend met een mederwerker heb dit gewoon 3 keer moeten doen omdat de medewerker de chat verbroken had kreeg ik te zien en ik nu nog geen stap verder ben want de laatste 4e keer reageert degene niet meer wordt hier letterlijk niet goed van.


@wjb @Bart_Z  ik ben net gebeld door iemand van KPN zelf die vroeg of mijn Glasvezel verbinding wel actief was omdat de aannemers die hem geplaatst hebben nog niet hadden afgemeld.
Hij was verbaasd dat ik al 2 weken actief was maar bij hun nog de order open staat wellicht dat daarom alles vast staat?

 

Ik wil zelf als het kan wel ergens een klacht kwijt hoe kpn hiermee om gaat Chats worden tot 3 keer aan toe verbroken en ook telefonisch gister 2 keer terug bel knop kennen ze niet


Ik heb even gekeken. De order staat inderdaad nog open. Dan kan de tool geen verbinding maken met achterliggende systemen inderdaad. Nu zie ik dat de order vastgelopen is. 😞 Dit is al gezien door collega's van achterliggende afdeling. Zij zijn er nu mee bezig om dit op te lossen. Het is hier even op wachten helaas. Dus hopelijk is de order snel afgerond zodat je en de snelheid haalt en de siptool kan gebruiken. Excuses voor het ongemak. 

 

Chat had natuurlijk niet gesloten mogen worden. Hoe dat gebeurd is durf ik niet te zeggen, excuses.