Skip to main content

Bij opnames van ZDF en andere duitse zenders is vaak het einde niet te zien de opname apringt dan over naar nieuws

Ehh...opnames hebben standaard een uitlooptijd van een half uur...als het nog meer uitloopt is er niks aan te doen vrees ik. Je zou ook het programma erna nog kunnen opnemen, dan staat alles er in elk geval op, @Mieke clijsen.


Ehh...opnames hebben standaard een uitlooptijd van een half uur…

---

@Ratonesque  Uitlooptijd bij een opname is toch een kwartier?


Volgens mij zit er aan de voorkant een marge van een kwartier, @Katana321.


Volgens mij zit er aan de voorkant een marge van een kwartier, @Katana321.

Volgens mij 5 minuten vóór begin uitzending en 15 minuten erna.


Ehh...opnames hebben standaard een uitlooptijd van een half uur…

---

@Ratonesque  Uitlooptijd bij een opname is toch een kwartier?

Zal maar ik heb al enkele keren meegemaakt dat de opname op het snappenste moment overgaat op nieuws 


Het is alleen bij Duitse zenders


Het is alleen bij Duitse zenders

Heb toevallig eergisteren nog iets opgenomen van het ZDF...stond er helemaal op...het wil vooral bij programma's die na sportwedstrijden uitgezonden worden nog weleens misgaan omdat dat soms enorm uitloopt.


Volgens mij zit er aan de voorkant een marge van een kwartier, @Katana321.

Volgens mij 5 minuten vóór begin uitzending en 15 minuten erna.

O ja. Zou ook kunnen. 


Het is alleen bij Duitse zenders

Bij Canvas is het soms ook nét aan, maar ik heb volgens mij nog maar een keer meegemaakt dat een programma er niet helemaal op stond.


Hoi @Mieke clijsen, welkom! Opnames hebben, zoals de anderen al aangeven, uitlooptijd inbegrepen. Het gaat dan om 5 minuten ervoor, en een kwartier erna. Maar, het staat en valt verder met de omroep. Die moet z'n programma's uitzenden op de tijd die in de gids staat. Het kan voorkomen dat er eens wat dingen uitlopen. Vaak bij live programma's. Daar kan een omroep dan ook niet zoveel aan doen, en wij dan ook niet. 

Als je echter merkt dat het structureel misgaat, dan horen we dit graag. In dat geval hebben we nodig de zender waar het om gaat, en met welke programma's het structureel misgaat. Dan kunnen we nakijken of er qua hoe het in de gids staat iets aangepast kan worden.Â