Skip to main content

Hi allen,

 

Een paar dagen terug tv aangeschaft via het portaal. Niet verwacht maar ik heb dus de Arris vip 5202. Deze variant zou 4k aan kunnen.


Nu heb ik net gebeld met KPN en die geven aan dat het kastje inderdaad 4k ondersteund maar dat de optie nu uit zou staan? Snap niet helemaal wat daar mee bedoeld wordt. 

 

Verder lees ik dat kanaal 109 hdr is en kanaal 690 uhd (4k) zou zijn. 109 kan ik naar toe zappen maar kanaal 690 niet. 
 

Volgens mij voldoe ik aan alle eisen, Arris VIP 5202, 4k tv en 500-500mb internet. Hoe kan ik kanaal 690 zien? Ik wil dus heel graag het wk in 4k zien. Toen ik las dat NPO 4k kwam heb ik bewust dit abonnement  gekozen (zie foto). Het lijkt er nu op dat ik dus niet in 4k kan kijken ondanks dat ik aan alles voldoe. Waarom wordt de optie uit gezet op het moment? Zo kwam het telefonisch over.

 

Hallo @AntonioSR ,

Staat kanaal 690 soms bij de verborgen zenders? Je kunt dit terugvinden in het menu van jouw ontvanger.

Je hebt straks geen abonnement nodig op het 4K-pakket om het EK op NPO1-4K te zien.


Hoi @Noordzee,

 

Net gekeken maar hierin is het kanaal niet verborgen. Er waren wel 2 kanalen verborgen maar dat waren erotiek kanalen. 
 

Als ik via het menu (die jij uitlegt) klik op “alle zenders” zie ik kanaal 670 en die daar op volgend 801. Hij slaat dus 690 over. Jij hebt hem dus wel? Lijkt dan toch aan mijn abonnement te liggen?

Geen 4k (speciaal) abonnement klinkt fijn zoals je omschrijft. Enkel ben ik voorbereid om hiervoor zelfs extra voor te betalen maar het lijkt alsof ik al aan alle eisen voldoe. Heel gek dat het kanaal er niet tussen staat.

Thanks voor het helpen in ieder geval!

Hopelijk komt iemand anders met een ander idee wat ik kan proberen/doen.


Kanaal 690 staat nog niet aan dit gebeurt als het EK begint als je kanaal 691 692 693 wel kunt ontvangen dan heb je 4K dus als t EK begint kan je oranje in 4K zien


@stikkelisok helaas verspringt mijn kanaal van 670 meteen naar 801.

 

De kanalen die je aangeeft lijken niet te bestaan bij mij. 


@AntonioSR dan heb je geen 4K abonnement bij je decoder Kpn heeft die ook aan Abonnees gegeven zonder 4K abonnement of er is iets technisch mis gegaan heb je een speciaal 4K abonnement deze kost 2,50 extra normaal heb je niks aan die 3 extra kanalen maar nu met het EK is t wel fijn misschien kan je het 4K pakket nog aanzetten


De 4K EK zender zal ook zonder 4K abonnement beschikbaar komen op jouw 5202.


@stikkelisok helaas, wel een paar pakketten maar ik zie geen 4k. Wel vreemd als ik de decoder heb dat het niet geactiveerd kan worden vanuit KPN.

 

@wjb komt kanaal 690 dan later pas vrij? Heb jij misschien een linkje hiervan?

Bij andere mensen lijkt hij wel te werken namelijk als ik zo de forums lees. Dus mensen die al langer het kastje hebben zien kanaal 690 wel.


Je moet dan wel genoeg bandbreedte hebben natuurlijk om het in 4K te zien 😃😃


@stikkelisok yes 500-500mb zoals eerder aangegeven. Lijkt me voldoende :grin:


@stikkelisok helaas, wel een paar pakketten maar ik zie geen 4k.

Alleen als je het 4K pakket hebt zou je de kanalen 691, 692 en 693 moeten kunnen zien.

 

@wjb komt kanaal 690 dan later pas vrij? Heb jij misschien een linkje hiervan?

Bij andere mensen lijkt hij wel te werken namelijk als ik zo de forums lees. Dus mensen die al langer het kastje hebben zien kanaal 690 wel.

Die komt naar mijn weten later pas beschikbaar en als het goed is dan heeft nog niemand dat kanaal.


@wjb Top! Fingers crossed dat kanaal 690 (NPO 4k) dan beschikbaar komt voor mij/ons.

 

Zou iemand van KPN kunnen confirmeren? Fijn voor de toekomstige lezers eventueel :grin:


@stikkelisok helaas, wel een paar pakketten maar ik zie geen 4k. Wel vreemd als ik de decoder heb dat het niet geactiveerd kan worden vanuit KPN.

 

@wjb komt kanaal 690 dan later pas vrij? Heb jij misschien een linkje hiervan?

Bij andere mensen lijkt hij wel te werken namelijk als ik zo de forums lees. Dus mensen die al langer het kastje hebben zien kanaal 690 wel.

Ik heb het 4K pakket zie dus 691, 692 & 693 wel. 690 is er gewoon nog niet. KPN kennende komt die op zijn vroegst echt pas een paar dagen van te voren beschikbaar.


Voor wat het waard is ... klik.


@TFHFony Dit geeft mij dan een goed gevoel! Hopelijk kunnen we  met zijn allen er van genieten.


@wjb Held! Het wordt dus afwachten totdat het kanaal vrij komt. 
 

Aan de eisen voldoe ik dus het zou oke moeten zijn.


@wjb Top! Fingers crossed dat kanaal 690 (NPO 4k) dan beschikbaar komt voor mij/ons.

 

Zou iemand van KPN kunnen confirmeren? Fijn voor de toekomstige lezers eventueel :grin:

 

Kanaal 690 is nog niet beschikbaar. Dat komt hopelijk snel.

Iedereen met voldoende bandbreedte, de juiste TV ontvanger (VIP5202 of ZXV8001) en een 4K TV kan dit ontvangen. Dit is een extraatje van KPN en je hebt het aparte 4K abonnement niet nodig.


@wjb Top! Fingers crossed dat kanaal 690 (NPO 4k) dan beschikbaar komt voor mij/ons.

 

Zou iemand van KPN kunnen confirmeren? Fijn voor de toekomstige lezers eventueel :grin:

 

Kanaal 690 is nog niet beschikbaar. Dat komt hopelijk snel.

Iedereen met voldoende bandbreedte, de juiste TV ontvanger (VIP5202 of ZXV8001) en een 4K TV kan dit ontvangen. Dit is een extraatje van KPN en je hebt het aparte 4K abonnement niet nodig.

Thanks Jeroen! Fijne avond allemaal ✌️