Skip to main content

Ik lees dat KPN het EK gaat doorgeven in 4K.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5232342/ek-europees-kampioenschap-voetbal-npo1-ziggo-kpn-4k-ultra-hd

 

Nu heb ik een VIP2952. Naar mijn weten kun je hiermee geen 4K ontvangen.

 

  1. Klopt het dat KPN het EK in 4K gaat uitzenden?
  2. Moet ik dan van decoder wisselen?
  3. Zijn hier kosten aan verbonden?

Nog steeds niets bekend over de bitrate en de geluidssporen? Op t.net las ik dat Ziggo slechts stereo geluid gaat doen, maar de kleinere providers wel een DD5.1 track aan zullen bieden:
https://tweakers.net/nieuws/182396/diverse-kleine-nederlandse-providers-zenden-ek-voetbal-ook-uit-in-4k-met-hdr.html

Op dit moment is hier nog niet meer over bekend, helaas. We wachten nog op meer informatie.


Ik blijf het toch ontzettend jammer vinden dat bestaande klanten die nu nog geen 4k ontvanger hebben buitenspel (:wink: ) staan. Want naar Hussel gaan voor een 4k ontvanger heeft voor bestaande klanten geen zin :disappointed: !

Waarom krijgen nieuwe klanten, die ook geen 4k zenderpakket kunnen nemen, WEL een Arris VIP5202 ???? @Denise_ 

Beetje raar.


Ik blijf het toch ontzettend jammer vinden dat bestaande klanten die nu nog geen 4k ontvanger hebben buitenspel (:wink: ) staan. Want naar Hussel gaan voor een 4k ontvanger heeft voor bestaande klanten geen zin :disappointed: !

Waarom krijgen nieuwe klanten, die ook geen 4k zenderpakket kunnen nemen, WEL een Arris VIP5202 ???? @Denise_ 

Beetje raar.

Mijn gok is dat ze de beschikbare ontvangers zo veel mogelijk aan volledig nieuwe klanten leveren in plaats van aan bestaande klanten die het EK in 4K willen zien, wat aanzienlijk minder extra omzet oplevert. Is gewoon een commercieel besluit.


Ik heb een Arris Vip5202 ontvanger, een 4K tv, maar geen kanaal 690, wel kanaal 109.

Mijn verbinding is 80MB download en 15MB upload. (snelheid volgens Fritzbox)

 

Pis ik net naast de pot, omdat je een minimale verbinding van 100MB download moet hebben om kanaal 690 te zien? (dit kanaal is niet te vinden in mijn tv opntvanger)

(ik zit bij Xs4all, bvdsl aansluiting, tv ontvanger software opnieuw geinstalleerd)

Ps,  Netflix en Youtube werken prima in 4K/HDR op mijn Arris vip5202.

Hallo @Zelus , je hoeft zelf geen 100Mbit/s-verbinding te hebben, maar jouw lijnsnelheid moet wel minimaal 100Mbit/s zijn.

Even bij jouw provider vragen wat de oorzaak kan zijn.

 


Ik heb het 4K kanaal gevonden, maar het beeld is daar wel een stuk donkerder alshet standaard Nederland 1 beeld.