Skip to main content
Vraag

Elke avond gaat de zender die ik kijk op stil, hoe kan dat?

• July 24, 2026
  • 7 reacties
  • 103 keer bekeken

Martje100
Helper

hoe kan het nu toch dat elke avond een zender op stil gaat terwijl je aan het kijken bent dit is vreslijjk irritant, het gebeurd bekabeld en het gebeurd met wifi , wie geeft nu eens een keer een goede oplosiing .

sta echt op het punt om over te stappen naar een andere provider

7 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Martje100, wat bedoel je precies met 'het gaat op stil’? Is dat dat het geheel vastloopt, of hapert het beeld of valt het geluid plots weg? We denken graag met je mee, maar we zien niet wat jij ziet. We weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.

Martje100
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • July 28, 2026

Het geheel loopt vast en moet dan 2 a 3 min wachten totdat er weer verbinding is en als dat niet gebeurd dan moet ik de box resetten

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 28, 2026

Hoi ​@Martje100, wat bedoel je precies met 'het gaat op stil’? Is dat dat het geheel vastloopt, of hapert het beeld of valt het geluid plots weg? We denken graag met je mee, maar we zien niet wat jij ziet. We weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.

>  We weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.

Klopt helemaal!

Zomaar een paar vragen.

• Wat voor internet snelheid heb je?
  • Hoe heb je internet? Via koperdraad (vdsl) of glasvezel?
  • Met koperdraad hoe ver zit je van de centrale af?
  • Wat voor ip-ontvanger heb je?
  • Doet de ip-ontvanger het alleen met één bepaalde zender of met meerdere zenders?

Wanneer je dus bovenstaande vragen wilt beantwoorden zijn we weer een stukje verder met je probleem.

> sta echt op het punt om over te stappen naar een andere provider.

Begrijpelijk. Maar dat heeft alleen zin als je weet waarom de zender steeds stil gaat staan. Wanneer dat is bijvoorbeeld omdat je een langzame verbinding hebt heeft dat overstappen naar een andere provider geen enkel nut. Je heb dan wat overstappen alleen maar de keuze van een kabelboer en de meeste mensen komen dan van de regen in de drup…….

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 28, 2026

Het geheel loopt vast en moet dan 2 a 3 min wachten totdat er weer verbinding is en als dat niet gebeurd dan moet ik de box resetten

Dat “klinkt” ( totdat er weer verbinding is) naar een kpn box die langzaam/geruisloos defect aan het raken is. Geen mogelijkheid van een andere box (router) om dat te testen?

Martje100
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • July 28, 2026

het gebeurd als ik iets op mijn pc download en de kpn soundbox aanstaat dan zo snel ik een download aanzet gaat de zender ( maakt niet uit welke ) op stilstaand , alles is bekabeld dus daar zou het niet aan mogen liggen ik heb voor dat ik de bose soundbox kreeg nog nooit last hiervan , dus het ligt wel degelijk aan de soundbox die de storing veroorzaakt , we hebben in  huis twee computers drie telefoons een tv en een modem , dus ja schiet mij maar lek , ik heb al zo vaak contact hierover gehad dus weet het ook niet meer , ben niet echt heel positief over de kwaliteit van de box maar neem het maar voor lief 

Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • July 28, 2026

het gebeurd als ik iets op mijn pc download en de kpn soundbox aanstaat dan zo snel ik een download aanzet gaat de zender ( maakt niet uit welke ) op stilstaand , alles is bekabeld dus daar zou het niet aan mogen liggen ik heb voor dat ik de bose soundbox kreeg nog nooit last hiervan , dus het ligt wel degelijk aan de soundbox die de storing veroorzaakt , we hebben in  huis twee computers drie telefoons een tv en een modem , dus ja schiet mij maar lek , ik heb al zo vaak contact hierover gehad dus weet het ook niet meer , ben niet echt heel positief over de kwaliteit van de box maar neem het maar voor lief 

>  dus ja schiet mij maar lek.

Ik schiet niemand “lek”. Ik probeer iemand te helpen en als ik die lek schiet kan ik die niet meer helpen ;-)

Je moet bij een probleem “systematisch” te werk gaan. Dus niet maar in het wilde weg naar iets zoeken. Vaak krijgt dan een “verdacht” apparaat onterecht de schuld van iets.

Zo doe ik dat altijd met een probleem. Eerst alle niet nodige dingen uitschakelen of loskoppelen. Dus geen download, geen sounbox en het liefst ook geen telefoons en computers. Dan ga je televisie kijken met alleen de ip-ontvanger. Wanneer dat goed gaat (of niet goed gaat; heb je de boosdoener), sluit je de telefoon aan en de twee computers. Wanneer het probleem dan niet optreed ga je downloaden en wanneer het probleem dan ook niet optreed sluit je de soundbox aan en wanneer het probleem dan optreed heb je de boosdoender.  Op die manier ga je “systematisch” te werk en heb je grote kans bij het storende apparaat terecht te komen.

Ik heb helaas geen ervaring met soundboxen. Daar kan ik je dus niet mee helpen. Die gebruik ik niet omdat ik het geluid van de ontvanger via een externe versterker heb lopen.

Jasper van KPN
Moderator

Gebeurt het alleen als je iets download, of kan het ook zonder dat voorkomen? Op dit moment hebben we nog te weinig informatie om iets aan te kunnen wijzen als mogelijke oorzaak. Gensnet vroeg eerder of je koper of glasvezel hebt en wat de haalbare snelheid is daarbij. Het antwoord daarop ben ik ook benieuwd naar, kan je die vragen ook nog beantwoorden?