Skip to main content

Dag,

Elke avond!!! tussen 10 en 11 uur stopt tv en internet. Zo irritant. We volgens alle stappen, elke avond.

Ook de wifi verbinding is slecht. Valt vaak weg.  Het probleem begon toen Telfort KPN is geworden!

Met Telfort hadden wij hier nooit geen last van. Sinds het KPN is, (iemand van KPN heeft hier in iov KPN een nieuw kastje geplaats) is het hommeles. En elke avond thuis een hoop gefoeter en gebrom.  Ik ben er zo zat van.

Het ligt hier echt niet aan het thuisnetwerk. Ben al geruime tijd klant, Telfort, nu KPN, nooit klachten gehad, Het is een storing die bij jullie vandaan komt. Ik lees nu op het forum heel veel mensen die hier last van hebben.

Wanneer gaan jullie intern kijken wat er fout gaat, waardoor veel mensen hier zoveel last van hebben !! Het geduld is op bij ons. Doe er wat aan.

De update van het kastje ivm de de langzame gids heeft wel geholpen.   NU GRAAG ZSM DIT PROBLEEM OPLOSSEN.  Stuur anders iemand langs.

Wij zijn er zat van.

Ik had het nog nooit gehad, maar een paar dagen geleden had ik het opeens 's avonds ook: stb-nmc-400. Bij overschakelen naar een andere zender had ik een paar seconden bewegend beeld, dan meteen weer die error.

Ik heb toen even een halve minuut de stekker van de switch die er tussen zit uit het stopcontact gehad. Toen was het over.


En wat nu? Want nu kunnen we boven geen tv kijken.

Ja ... kabel naar boven (laten) leggen. 


Dag @Alexandra @wjb ,

Ze zijn weer aangesloten na een week. En weer lijkt hetzelfde probleem te ontstaan. 

Koppel de adapters van de "draadloze" verbindingsset eens opnieuw door op beide de reset knop te gebruiken. Je kunt hierbij de tweede adapter in de rug van de eerste steken. Plaats ze vervolgens terug op z'n oorspronkelijk plaats en kijk of het probleem dan weer gaat optreden.

Het advies, hier schuingedrukt, hebben we opgevolgd. Dus dit helpt niet echt. We hebben de DVS 650.

Deze zijn ook door Telfort geleverd, die ook de aansluiting hebben gedaan.  We zien het probleem graag opgelost. Maar wij zijn leek op dit gebied.

 


@Alexandra , is er misschien een nieuwere soort nu? Die misschien beter en sterker werken?


Dag @Alexandra @wjb ,

Ze zijn weer aangesloten na een week. En weer lijkt hetzelfde probleem te ontstaan. 

Koppel de adapters van de "draadloze" verbindingsset eens opnieuw door op beide de reset knop te gebruiken. Je kunt hierbij de tweede adapter in de rug van de eerste steken. Plaats ze vervolgens terug op z'n oorspronkelijk plaats en kijk of het probleem dan weer gaat optreden.

Het advies, hier schuingedrukt, hebben we opgevolgd. Dus dit helpt niet echt. We hebben de DVS 650.

Deze zijn ook door Telfort geleverd, die ook de aansluiting hebben gedaan.  We zien het probleem graag opgelost. Maar wij zijn leek op dit gebied.

 

@ewiss Dan wordt de storing toch echt veroorzaakt door de Draadloze Verbindingsset. Er is inmiddels een nieuwere variant die je kunt aanschaffen, maar ik kan niet garanderen dat daarmee niet hetzelfde gebeurt. Een ‘draadloze’ indirecte verbinding zal altijd storingsgevoeliger zijn dan een rechtstreekse verbinding met een kabel.

Je hebt twee jaar garantie op de Draadloze Verbindingsset. Als er binnen die termijn iets mee aan de hand is, kan je samen met het aankoopbewijs naar de KPN winkel in je buurt gaan en wordt het indien nodig omgeruild. Je kunt ervoor kiezen om de nieuwe Draadloze Verbindingsset (1200) te bestellen en proberen. Je hebt altijd een bedenktijd van 14 dagen waarbinnen je 'm met aankoopbewijs kan terugsturen (of bij aankoop in de winkel weer terug te brengen).


Er is inmiddels een nieuwere variant die je kunt aanschaffen, maar ik kan niet garanderen dat daarmee niet hetzelfde gebeurt. Een ‘draadloze’ indirecte verbinding zal altijd storingsgevoeliger zijn dan een rechtstreekse verbinding met een kabel.

Ik ga zelfs nog een stapje verder. Aangezien het elke avond tussen 10 en 11 uur begint is het interessant om eens te kijken wat voor een elektrische apparaten dan aan gezet worden. Het zou maar zo kunnen zijn dat één van die apparaten zoveel storing op het lichtnet veroorzaakt dat communicatie tussen de adapter van de "draadloze" verbindingsset daardoor de mist in gaat.


@Alexandra :  Nog even over bovenstaande:  het werkt nu al een tijdje weer goed. Wilde ik je toch even laten weten. Het scheelt een hoop ergernis.  (Hopen dat het zo blijft).


@Alexandra :  Nog even over bovenstaande:  het werkt nu al een tijdje weer goed. Wilde ik je toch even laten weten. Het scheelt een hoop ergernis.  (Hopen dat het zo blijft).

Fijn, goed om te horen! Je weet ons hier te vinden als we je kunnen helpen.