Skip to main content

Ik moet iedere dag de experia box resetten omdat ik dan een melding krijg op de tv dat verbinding met t modem weggevallen is.... IEDERE dag!!!(soms ook wel vaker dan 1 x) .. krijg er echt een punthoofd van...lijkt me toch echt niet de bedoeling dat je iedere dag je experiabox moet resetten!

Dat zou inderdaad niet nodig moet zijn. Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Yupz....alles bekabeld...experiabox staat in de meterkast...kabel vanuit de meterkast via kruipruimte naar woonkamer waar een erhernet contactpunt in de muur is....vanuit daar weer rechtstreeks naar de tv ontvanger 


Yupz....alles bekabeld...experiabox staat in de meterkast...kabel vanuit de meterkast via kruipruimte naar woonkamer waar een erhernet contactpunt in de muur is....vanuit daar weer rechtstreeks naar t modem

Naar de tv ontvanger bedoelt u?


Ja de tv ontvanger...sorry zie dat ik modem getypt heb🙈...heb t gecorrigeerd 


Als je echt de melding krijgt dat de verbinding tussen het modem en de ontvanger weg is gevallen dan moet er een probleem zijn met de kabel.  Heb je wellicht zelf de stekkertjes aan de kabel gezet? 


Nope ....alles is aangesloten door de kpn monteur


Welk type modem en ontvanger heb je?


Treedt het op als de decoder net is ingeschakeld of als deze al meer dan enkele minuten speelt?


Nope ....alles is aangesloten door de kpn monteur

Kunt u eens tijdelijk een losse kabel over de vloer van modem naar tv ontvanger proberen? 


@Joep1965 t modem is de experia v10a en de ontvanger een arris vip 2952

 


Een heel veel voorkomende combi. Eigenlijk kan het niet anders zijn dan een kabel probleem. Een niet foedraal werkend stekkertje kan al een probleem geven. Heb je toevallig een nog een kabel in huis zodat je kan testen door die even door de kamer te leggen? 


@Huub1980 Welkom op het forum. 

Ik zie dat je al goed op weg geholpen bent door de mede forumgebruikers. 

In dit geval ben ik het met @Joep1965 

Een heel veel voorkomende combi. Eigenlijk kan het niet anders zijn dan een kabel probleem. Een niet foedraal werkend stekkertje kan al een probleem geven. Heb je toevallig een nog een kabel in huis zodat je kan testen door die even door de kamer te leggen? 

Is het gelukt om met een andere kabel te testen? En was het probleem daarmee opgelost?Â