Skip to main content

Dit loopt nu wel de spuitgasten uit. Alweer geen Tv en Internet. Geen opname helemaal niks. Kan wel 10 per dag alles resetten niks werkt er. En dan bel je, oplossing software opnieuw installeren voor de zoveelste keer. HELPT NIET KPN. Miss toch maar overstappen

Hoe kan dat nou toch? Welke experiabox heb je en is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch? Welk type ontvanger heb je?


Oei @CvB1971, dit klinkt niet zo leuk :slight_frown: We gaan je hier verder mee proberen te helpen!

Net als @Joep1965 ben ik benieuwd welke Experia Box je hebt en hoe alles precies aan is gesloten. Je geeft aan dat je geen internet en tv hebt, beide geven gelijktijdig problemen dus? Als je geen internet hebt, gaat dat dan puur om de wifi en werkt het internet via een kabel nog wel? Welke lampjes branden er en welke kleuren hebben ze,  op het moment dat je zo'n verstoring hebt? Je mag hier eventueel een foto plaatsen, zodat we met je mee kunnen kijken.

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik vanaf afstand je lijn doormeten om te zien of ik gekke dingen tegenkom!

 


Heb de Experia box V8, deze is al meerdere malen op afstand doorgelaten. Wordt dan geadviseerd op ander kanaal te activeren. Beide Tv decoders zijn bekabeld. Deze zijn ook al meerdere malen doorgemeten en voorzien van software.

DoWnload is 14 Mbps en de Up 2.

Thuiswerken is een marteling met de huidige verbinding. Werk tegenwoordig via de hotspot dit is niet de bedoeling.

Regelmatig worden de decorder spontaan gereboot.

Internet is denk puur de Wi-Fi, aangezien ik op dat moment dan wel nog televisie heb.

Maar ITV is ook een ramp tegenwoordig met opname niet te bekijken, niet te vermeerderen etc.


14 mbit? Daarmee kun je sowieso al nooit met 2 kastjes gelijk kijken. Dat is gewoon veel te weinig. En als je met 1 kastje kijkt, dan hoef je op de pc of laptop ook niet veel bijzonders overhoop te halen, want dan heb je de verbinding zo dicht.

Is die 14 mbit echt bekabeld gemeten? Of is dat de snelheid via WiFi? 


Dit is inderdaad via Wi-Fi, want de werk pc staat boven. Dit is gemeten op 1 meter van het modem.


Dit is inderdaad via Wi-Fi, want de werk pc staat boven. Dit is gemeten op 1 meter van het modem.

En wat is de snelheid bekabeld? Ik hoop dan dat da meer is dan 14 mbit.


We hebben geen reactie meer van je gezien @CvB1971, kan je nog verdere hulp gebruiken?

Zo ja, zou je dan kunnen testen welke snelheid je via een bekabelde verbinding meet? Bekabeld zou je rond de 20 uit moeten komen nu, ik ben benieuwd of dat ook zo is :slight_smile: