Skip to main content
Ik heb Endeavour Morse als serie opname ingeprogrammeerd. De aflevering van 3 juli (S6A4) staat in mijn opnamelijst, maar die is op die datum niet uitgezonden, en kan ik niet afspelen. De aflevering is op 10 juli alsnog uitgezonden, maar serie opname heeft ‘m niet opgenomen, en vanuit de gids kan de aflevering niet teruggekeken worden.

wat is hier aan de hand?
Goede vraag, Woody! Serieopname neemt de eerste instantie van een nieuwe aflevering op, gebaseerd op wat in de gids staat. Als later blijkt dat een aflevering niet is of wordt uitgezonden, maar het blok blijft wel in de gids staan, dan blijft dat ook de opname. Het systeem weet dan niet dat die opname niet goed is. Dus er kan dan ook niet automatisch een vervangende opgenomen worden.



Normaliter zou ik dan terugkijken suggereren als alternatief, maar je geeft al aan dat dit niet kan. Dat kan op de meeste zenders, tot ongeveer een week terug. Maar, als het gaat om een serie op BBC 1 of 2, dan kun je dit inderdaad niet meer terugkijken. In dit geval heb ik hier helaas dan ook geen oplossing voor.
Hallo Erik, bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad hoe ik het beleef.

De serie is echter gewoon op NPO1, en toch geblokkeerd voor terugkijken (ook via NPOstart trouwens, dus KPN kan daar waarschijnlijk niets aan doen)
Als het ook via NPO Start niet terug te kijken is, dan is het een rechtenkwestie inderdaad. Maar, ik heb toch nog even gekeken, en als ik de aflevering op NPO Start open, dan mag ik die aflevering wél terugkijken. Het is nog 3 dagen beschikbaar geeft hij aan, dus ik zou zeggen, probeer het nog een keer daar.



Het is dan alsnog goed mogelijk dat de NPO wel terugkijkrechten heeft, maar het niet toegestaan is om die rechten weer door te geven aan een partij zoals ons.
Hallo Erik, super bedankt voor de tip.Het is gelukt!