Skip to main content

Hi! Ik val dus altijd lekker in slaap met nieuwsuur op de achtergrond. Ik zette altijd wel mijn beeld uit van de tv via mijn oorspronkelijke afstandsbediening. Nu woon ik op mezelf en heb ik KPN, deze staat aangesloten op mijn HDMI omdat ik een oudere televisie heb. Op de kpn afstandsbediening kan ik niks over “beeld uitzetten” vinden, heeft iemand nog tips? 
Via mijn oorspronkelijke afstandsbediening kan dit namelijk ook niet meer omdat KPN via mijn hdmi binnen komt. 

Via de oorspronkelijke afstandsbediening kun je nog steeds je tv instellen dat die na 2 uur op standby gaat.


Hi, bedankt voor je reactie.

De oorspronkelijke afstandsbediening werkt alleen nog met een ander input kanaal, dus niet de hdmi waar kpn op staat. En als ik daar mijn beeld op uit zet, kom ik dus ook niet meer terug bij die hdmi… ik bedoel ook niet een “sleep timer” maar echt puur en alleen een mogelijkheid om alleen het beeld uit te doen. 


Dat is niet waar. Dat kan niet waar zijn. Je kunt gewoon de tv instellen. Dat daarbij het beeld wat via HDMI binnen komt tijdenlijk niet meer zichtbaar is, dat is logisch. 

Daarnaast kan je ook het KPN  kastje na 2 of 3 uur in standby laten gaan. Maar het beeld gaat nooit echt uit. Het gaat wel op zwart. Dat doe je met de witte KPN afstandsbediening met de knop MENU.


Super fijn dat je met me mee denkt. 
Maar als ik met mijn oude afstandsbediening switch van inputkanaal naar digitaal dan kan ik op de afstandsbediening een knopje “options” indrukken en op die manier naar eco>energiebesparing>beeld uit gaan en het beeld gaat dan direct uit. Maar als je dan opnieuw een knopje indrukt dan gaat het beeld weer aan. Ik moet na het indrukken van “beeld uit” wel weer op een knop drukken om de switch weer te maken naar het input kanaal HDMI omdat mijn kpn kastje daarop staat aangesloten. En hierop pakt hij de knop “options” niet… 


Dat lijkt me iets raars van de tv. Het beeld zou helemaal niet direct uit moeten vallen, je zou in moeten kunnen stellen hoe lang het duurt voordat die uit gaat.


Dit staat los van kpn. Is functie in je tv.

Als ik mijn Philips (uit 2013) op de HDMI ingang van de ontvanger zet kan ik daarna met de PHILIPS afstandsbediening het beeld uit zetten.

De kpn afstandsbediening bedient het televisietoestel alleen maar met deze functies: volume up/down/mute, aan/uit en source. Maar dus zeker niet de functie “beeld uit". Daarvoor is de ab van het televisietoestel nodig.

Ik zette altijd wel mijn beeld uit van de tv via mijn oorspronkelijke afstandsbediening.

Als het nog altijd dezelfde tv is die je meegenomen hebt naar je eigen plek gaat het dus nog zo.


Tv uit is toch gewoon hetzelfde als beeld uit? 🤔


Nee hoor, @Nick83 .

TV uit: geen beeld geen geluid
Beeld uit: geen beeld WEL geluid. Hele handige voor op de slaapkamer idd.


Nee hoor, @Nick83 .

TV uit: geen beeld geen geluid
Beeld uit: geen beeld WEL geluid. Hele handige voor op de slaapkamer idd.

Nou... dat kan bij mij ook niet. En de KPN tv ontvanger ondersteund zoiets niet. De tv moet het ondersteunen. Doet die dat niet, dan heb je pech.