Skip to main content
Beantwoord

Enkele opnames niet af te spelen op tv ontvanger

• September 24, 2025
  • 10 reacties
  • 180 keer bekeken

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Ik kan de volgende opnames niet afspelen op mijn tv ontvanger (Arris VIP 2952v2).  Gaf in eerste instantie een “Videoserver niet gevonden” foutmelding enkele dagen geleden, nu na meerdere keren herstart van modem én tv ontvanger, keert ie na een paar seconden op zwart zonder foutmelding terug naar de serie opname lijst.

• VRT Canvas - Trabelsi S1 A2 - 11 september 18:00
  • BBC ONE - The Guest S1 A2 - 8 september 22:00

Lijkt specifiek een probleem te zijn op het oude itv platform, ik kon de BBC opname nog wel afspelen via mobiele tv+ app en chromecast.  Helaas is dat voor de VRT opname geen optie.

(Het lijken geïsoleerde gevallen, ik had verder geen probleem met afspelen van andere opnames die ik rond die tijden van deze zenders gemaakt had.)

Beste antwoord door Vikash van KPN

Fijn om te horen dat The Guest S1 A2 weer afspeelbaar is! Wat betreft Trabelsi S1 A2: Ik heb dit intern doorgezet naar ons tv-team. Ik hoop dat mijn collega's dit probleem alsnog kunnen verhelpen. 

10 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Hoe is de Arris VIP 2952 verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)?  of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Rechtstreeks met originele bij de ontvanger meegeleverde ethernet kabel in poort 4 van de Fritzbox. DSL 100 Mb.  Ik heb geen KPN router want oorspronkelijk xs4all klant.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Het is wel een vreemd probleem, want ik begrijp dat je de andere opnames wel kunt zien.

Alles staat op een centrale server.

De Arris VIP 2952 is een goede KPN tv ontvanger, maar begint langzaam oud te worden.

Maar het is maar bij een paar zenders.

Je hebt de Arris al van de spanning gehaald (minstens 1 minuut) begrijp ik.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Wartywolfs. Wat vervelend dat je de melding “Videoserver niet gevonden” te zien krijgt en daarna het direct terugvallen naar de opname­lijst. Goed dat je zelf al hebt getest dat je de BBC-opname wel via de TV+ app en Chromecast kunt bekijken. Dat laat zien dat de opname zelf goed in het systeem staat, maar dat de ontvanger moeite heeft met het afspelen. Heb je op dit moment één of meerdere tv-ontvangers in huis? En kan je wel andere opnames bekijken?

Een paar dingen om te proberen:

• Opnieuw herstarten in de juiste volgorde. Eerst de modem, daarna pas de ontvanger. Wacht na het opstarten van de modem een paar minuten tot alle lampjes stabiel branden.

• Zorg dat de ontvanger rechtstreeks via een kabel op het modem is aangesloten, zonder switch of adapter ertussen, om storingen uit te sluiten.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Hoi ​@Vikash van KPN ,

Ik heb 1 tv ontvanger.

Het zijn alleen de genoemde 2 opnames die  niet af te spelen zijn. Andere opnames, ook van dezelfde zenders op dezelfde dagen waren wel af te spelen op de tv ontvanger.  Zelfs het programma dat direct voor Trabelsi S1 A2 werd uitgezonden op Canvas.  Ik kijk door de bank genomen toch al gauw meer dan 5 opnames per dag, meestal van de zenders waarop je niet kan terugkijken (BBC en VRT).

Ik zet modem en tv ontvanger voor het slapengaan uit en ‘s ochtends weer aan. Dat lijkt tot dusver niet te helpen mbt het kunnen bekijken van deze opnames.

tv ontvanger is rechtstreeks verbonden met originele xs4all ethernet kabel.

Zou het kunnen dat de app toch een andere videoserver gebruikt dan de (klassieke) tv ontvangers? En dat daar toch iets is gecorrumpeerd op de server?

De BBC opname (The Guest S1 A2) heb ik dus al bekeken, maar laat ik nog even in mijn opnamelijst staan voor eventueel onderzoek vanuit het tv team.

Hierbij een foto van het Systeem informatie scherm van de tv ontvanger

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Wartywolfs Dank je wel voor je duidelijke uitleg en de extra informatie. Het klinkt inderdaad alsof het probleem specifiek zit bij die twee opnames, aangezien andere opnames van dezelfde zenders wel werken. Dat maakt het waarschijnlijk geen algemeen netwerk- of verbindingprobleem, maar eerder iets met de opnamebestanden zelf of de server waarop deze zijn opgeslagen. 

Omdat het probleem specifiek is en niet bij alle opnames voorkomt, is het handig dat je de opnames in je lijst laat staan. Ons tv-team kan dit dan verder onderzoeken. 

Voor nu is het fijn dat je de tv-ontvanger rechtstreeks bekabeld hebt aangesloten, dat sluit netwerkproblemen uit. Mocht het probleem blijven bestaan, dan kan ik je aanraden om het via de klantenservice door te geven, zodat ze dit doorzetten naar de technische afdeling.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Update 29/9: 

Na heropstarten vanochtend is The Guest S1 A2 nu weer afspeelbaar op mijn tv ontvanger.  Deze opname lijkt dus hersteld.

Trabelsi S1 A2 is nog steeds niet afspeelbaar, gaf nu bij eerste afspeelpoging foutmelding STB-zap-03 / -40462 Videoserver niet gevonden en bij latere pogingen zwart scherm en na enkele seconden terugkeer naar de opnamelijst.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, de tweede opname is 3 dagen jonger dan de eerste, en misschien gebeurt er iets na een week of 3 met de opnamen op de videoserver dat de boel automagisch rechttrekt (puur giswerk van mijn kant uiteraard…)

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 30, 2025

Fijn om te horen dat The Guest S1 A2 weer afspeelbaar is! Wat betreft Trabelsi S1 A2: Ik heb dit intern doorgezet naar ons tv-team. Ik hoop dat mijn collega's dit probleem alsnog kunnen verhelpen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 1, 2025

Bedankt.
Vandaag was ook de opname van Tralbelsi A2 afspeelbaar.  Zojuist gekeken.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat fijn dat de opname het weer deed. En nog mooier dat je meteen kon kijken! 😊