Skip to main content

Het valt me al een tijdje op dat de electronische programma gids van RTL5 niet klopt. Dat ligt vast aan RTL, want op nu.nl/tvgids zie ik dezelfde tijden die niet overeenkomen met wat op dit moment wordt uitgezonden. Dat geeft natuurlijk direct een probleem bij terugkijken: je kunt het begin van het programma niet meer zien.

Ik zou zelf graag zien dat je als klant met iTV zelf het begin van het programma (voor jezelf maar ook voor anderen zou kunnen markeren) zodat er een crowd sourced EPG ontstaat en iedereen van de frustraties af is. Maar dat lost dit probleem niet op, waarom zou je niet kunnen terugspoelen in het einde van het vorige programma?

Excuses voor de wat late reactie. Heel irritant als de gids niet klopt inderdaad, want zoals je zelf al aangeeft zijn dingen als opnemen en Terugkijken daarvan afhankelijk. Klopt de gids nog steeds niet? Want dan kan ik het signaal doorgeven aan de collega's van tv… Ik wist niet dat dit speelde eerlijk gezegd.

Ik zou zelf graag zien dat je als klant met iTV zelf het begin van het programma (voor jezelf maar ook voor anderen zou kunnen markeren) zodat er een crowd sourced EPG ontstaat en iedereen van de frustraties af is.

Persoonlijk zou ik het liefst een (kloppende) EPG zien, die continue ververst kan worden bij ad hoc wijzigingen bijvoorbeeld.

Maar dat lost dit probleem niet op, waarom zou je niet kunnen terugspoelen in het einde van het vorige programma?

Dit heeft vooral een technische reden vermoed ik omdat je in bepaalde items zit te spoelen. Terugkijken zijn technisch gezien gewoon opnames. Zodra je in een opname zit kun je niet meer spoelen tot in een andere opname (afgezien van de kleine overlap). Wellicht dat het mogelijk is met innovatie, maar voor nu zal dit geen optie zijn.