Skip to main content

Kan iemand mij vertellen waarom het mij niet lukt om op mijn laptop tv te kijken? Loopt via een thuisnetwerk van Orbi. Kan dat de reden zijn? Ik krijg dus steeds de melding 

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (1001)

 

Hallo,

 

Inmiddels 2 jaar verder, ik heb hetzelfde probleem.

Via mijn werk staat inderdaad Zscaler geinstalleerd op de PC, deze kan ik niet uitschakelen. onduidelijk waarom KPN dit weigert, terwijl een Ziggo deze wel gewoon toelaat.

Is hier al inmiddels al een oplossing voor bedacht ?

Gr.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hi @CoenWulterkens,

Probleem is nog steeds niet opgelost bij mij en KPN blijft verwijzen naar mijn werkgever.

 


Hoi @CoenWulterkens, ik begrijp dat Zcaler een VPN is. Dit is vermoedelijk de boosdoener. Op andere apparaten werkt het wel gewoon. Ik heb hier verder geen oplossing voor. 


@TerryMi, Als jij op jouw PC naar whatsmyip.org gaat, wat is dan het IP adres dat je te zien krijgt?

@CoenWulterkens, Als jij op jouw PC naar whatsmyip.org gaat, wat is dan het IP adres dat je te zien krijgt?


@TerryMi, Als jij op jouw PC naar whatsmyip.org gaat, wat is dan het IP adres dat je te zien krijgt?

@CoenWulterkens, Als jij op jouw PC naar whatsmyip.org gaat, wat is dan het IP adres dat je te zien krijgt?


My public IPv4 is: 77.172.


Dat is jouw echte publieke IPv4 adres van KPN en dus is er geen sprake van een VPN in de vorm van dat alle communicatie via die VPN loopt.

Kan je de laatste twee getallen van dat IP adres weer even verwijderen uit jouw bericht.

Laat alleen 77.172 staan.


done


Ik ben bang dat dit issue niet door KPN veroorzaakt wordt maar door de in Zscaler geconfigureerde policies.

Als het op jouw thuisnetwerk wel werkt op een PC zonder Zscaler dan duidt dat er helemaal op dat de oorzaak binnen Zscaler gezocht moet worden.


IT 'r op mijn werk heeft het uitgezocht en zegt dat KPN,  Zscaler reject.

(als Zscaler uit staat is de verbinding met KPN goed)

KPN zou kunnen zeggen dat Zscaler veilig is (net als b.v Ziggo doet.