Skip to main content

Kan iemand mij vertellen waarom het mij niet lukt om op mijn laptop tv te kijken? Loopt via een thuisnetwerk van Orbi. Kan dat de reden zijn? Ik krijg dus steeds de melding 

Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (1001)

 

Dag @Seef71, balen dat het niet lukt om via de laptop televisie te kijken. Dit zou gewoon moeten werken. Een aantal dingen die je kunt controleren/proberen:

  • Gebruik je de juiste link? tv.kpn.com
  • Welke browser gebruik je nu en is deze up-to-date?
  • Misschien helpt het om de cookies te verwijderen.
  • Werkt het in een andere browser wel?

Hi Denise,

 

Helaas, ik gebruik de juiste link, de browser is chrome en deze is up to date. De cookies heb ik net verwijderd en ook een andere browser geeft hetzelfde probleem. Is er nog wat anders wat het probleem kan geven?

gr Severin


Bedankt voor het testen. Bij mij werkt het gewoon. Maak je misschien gebruik van VPN?


Hi Denise,

Nee VPN staat uit.


Is de laptop via de wifi van de Experiabox of “eigen” wifi?


Wij hebben mesh netwerk ORBI welke wel weer op de experiabox is aangesloten. Maar het rare is dat de app om mijn telefoon het gewoon wel doet.

 


Alle tv.kpn cookies in de browser al eens verwijderd?


zie ook hierboven, 


Terwijl ik met onderstaande bezig was kreeg ik ook (heel even) die melding “sorry…” via de 2 onderstaande links in Chrome.

Op de '’start'’ pagina van tv.kpn.com krijg ik ook nog heel af en toe die melding maar alleen in Firefox. Niet in G. Chrome.

Wat dan (in Firefox) wel werkt zijn de andere schermen.

Bijvoorbeeld https://tv.kpn.com/nu-op-tv en ook de gids https://tv.kpn.com/tv-gids.


helaas werkt het nergens, niet in edge, niet in firefox of chrome. Ook niet bij de tv gids, opname terugkijken of wat dan ook krijg steeds dezelfde melding

 


Mogelijk heeft het toch te maken met het Orbi netwerk. De website is namelijk alleen te gebruiken via het eigen KPN netwerk. Wil je eens testen of het wel werkt als je verbonden bent met het wifi netwerk op de Experia Box?


Hallo Seef71,

Kun je in Chrome eens een nieuwe tab openen, op F12 drukken en dan in je nieuwe tab naar https://tv.kpn.com/ gaan?

In het extra venster wat opende toen je op F12 drukte zie je wat tabjes. Ga daar naar de “Network” tab en klik dan op de “XHR” sub-tab. Wat zie je daar dan allemaal?

Ik heb dit bijvoorbeeld staan:

 


@Seef71 Zou je de instructies van Jeroen-bart Engelen eens op willen volgen? We kunnen dan kijken hoe we je verder kunnen helpen.


@Jeroen-bart Engelen Nee ik zie daar niets:

 


@Denise_   @Jeroen-bart Engelen oh ik moest even geduld hebben:

 


@Jeroen-bart Engelen @Denise_ hier zie ik nog iets over de player onderaan:

 


@Jeroen-bart Engelen @Denise_  nog meer meldingen:

 


Hallo @Seef71,

Dank je voor de screenshots. Het ziet er naar uit dat de server waar jouw browser de video-streams vandaan moet halen jouw sessie niet herkent. Dat is die regel met de “403 (Forbidden)” error.

In dat “XHR” overzicht zou een regel moeten staan met de naam “SESSIONS/”. Dat is het login verzoek naar onze servers. Het kan zijn dat er meerdere staan, pak dan de laatste. Als je daar op klikt opent er als het goed is aan de rechterkant een paneel met heel veel tekst. Daar staat onder het onderdeel “Response Headers” een regel met de naam “X-Avs-Transactionid”. Zou je die kunnen delen met mij? Dit is geen privé gegeven, maar een uniek nummer voor dat specifieke verzoek, en die kan ik terug vinden in onze logging.

Zorg dat je echt alleen die regel deelt, want daar staan wel allemaal privé gegevens omheen :-)

Die van mij is bijvoorbeeld: “ab945031-f94b-f58a-6bfc-55fec7c313b1”

 

Mocht je om wat voor een reden dan ook niet een regel met “SESSIONS/” zien staan, dan kun je ook kijken naar een regel begint met “LIVE”.

 


Hi @Jeroen-bart Engelen 

Dit staat er, als totale leek hoop ik dat je hier wat mee kan….

gr Severin


Hi @Jeroen-bart Engelen ,

Voor de zekerheid heb ik de stappen nogmaals doorlopen. 

 


Hallo @Seef71,

Ik zie niets vreemds in de logging van jouw pogingen. Ik heb collega’s die in de teams voor het video platform, en de Web app developers zitten om hulp gevraagd. Zodra ik meer weet meld ik het hier.


Hallo @Seef71,

Het blijkt dat jij niet rechtstreeks naar ons platform verbind, maar dat je dit via een dienst genaamd ZScaler doet. Zo te zien is dit een VPN dienst en dat kan zeker problemen geven met het gebruik van TV.

Probeer toch eens de suggestie van @Denise_ en verbind je laptop rechtstreeks metde Experia Box en probeer het dan nog eens.


Hi @Jeroen-bart Engelen dank voor deze suggestie maar ik werk graag gewoon met mijn Orbi netwerk en niet direct via de experia box. Dus ik geef het hier maar op en kijk alleen nog tv op mijn televisie. Dank voor al je moeite in ieder geval.

 


@Jeroen-bart Engelen ons netwerk heeft echt geen vpn verbinding. Deze heb ik wel via mijn werk maar deze staat uit. Ik werk dus allen met een mesh netwerk van Orbi en dan is het rare dat mijn telefoon het werl gewoon doet via dat netwerk. Of werkt dan via een ander soort app.


@Seef71 Wij zien jouw verkeer op onze servers binnen komen vanaf een IP-adres van ZScaler, dus ergens wordt er toch een VPN gebruikt door jouw laptop. Waarom jouw telefoon het dan wel doet kan ik je helaas niet zeggen. Wat ik begreep van de video engineer is dat het erop lijkt dat het aanroepen van de APIs op onze back-end via die VPN gaan, maar dat het opvragen van de video stream wellicht wel direct via de Experia Box gaat. Ze zagen in ieder geval niet het IP-adres van jouw API calls terug in hun logging. En omdat je dan een video-stream aanvraagt via het ene IP-adres en de video-stream zelf gaat opvragen via een ander IP-adres wordt je geweigerd door de server.

Wellicht dat jouw telefoon wel alles over dezelfde verbinding doet en dan heb je dus wel altijd hetzelfde IP-adres en werkt het wel.

Mijn collega’s kende de ZScaler dienst ook. Daar is ook mee gewerkt door wat externe ontwikkelaars die niet in Nederland werkten en die hadden exact hetzelfde probleem als wat jij beschrijft.