Skip to main content

de laatste tijd komt het heel vaak voor dat er een programma wordt gepland en oopgenomen zónder dat ik daar opdracht voor gegeven heb. hebben jullie de klantnummers door er elkaar gehusselt of zo?

Hallo @Wvdhoek 

 

Heb je 1 of meerdere TV ontvangers en ben je de enige gebruiker?

Heb je ook wel eens een TV ontvanger omgeruild?

Toen je jouw TV ontvanger(s) kreeg heb je toen wel het abonnementsnummer en pincode in moeten voeren?


Ik heb 3 ontvangers. Die heb ik idd niet tegelijk in huis gekregen.

Ik zal de abonnementnummers van alle 3 nakijken.

Goeie tip.


De abonnementsnummers kloppen.

Maar er ging me een lampje branden.

In mijn woonkamer staan 2 ontvangers niet al te ver van elkaar af.

1 is voor de tv en de 2de is voor de beamer.

Beide reageren op de zelfde afstandsbediening.

Het is heel goed mogelijk dat bij het doorbladeren van de tv-gids en het instellen van opnames in het, op dat moment niet zichtbare menu van het 2de apparaat, ook opnames worden ingepland.

Is er een manier om de ene van de andere ontvanger te onderscheiden voor de afstandsbediening?

Want steeds aan en uitzetten moet je ook maar aan denken.


Is er een manier om de ene van de andere ontvanger te onderscheiden voor de afstandsbediening?

Deze vraag is vaker aan de orde geweest op dit forum.
( maar terug zoeken is heel lastig )
Er is geen functie voor voorzien in de apparatuur voor zo ver ik weet.
Je zou het ongebruikte kastje af kunnen afdekken, althans het IR oogje.
In dat eerdere onderwerp ging het om 2 TV opstellingen voor 2 gebruikers in dezelfde kamer, ik opperde om een buisje voor de ontvanger te zetten om de openingshoek kleiner te maken, volgens mij was dat de oplossing toen.


@Wvdhoek 

Als op 1 ontvanger een opname wordt ingepland is die ook zichtbaar op de andere ontvanger. Je kan ook elke opname bekijken op alle ontvangers die u heeft. Want alle opnames staan in de cloud.


@Wvdhoek

Als op 1 ontvanger een opname wordt ingepland is die ook zichtbaar op de andere ontvanger. Je kan ook elke opname bekijken op alle ontvangers die u heeft. Want alle opnames staan in de cloud.

Dat is niet het probleem


Is er een manier om de ene van de andere ontvanger te onderscheiden voor de afstandsbediening?

Deze vraag is vaker aan de orde geweest op dit forum.
( maar terug zoeken is heel lastig )
Er is geen functie voor voorzien in de apparatuur voor zo ver ik weet.
Je zou het ongebruikte kastje af kunnen afdekken, althans het IR oogje.
In dat eerdere onderwerp ging het om 2 TV opstellingen voor 2 gebruikers in dezelfde kamer, ik opperde om een buisje voor de ontvanger te zetten om de openingshoek kleiner te maken, volgens mij was dat de oplossing toen.

Tis een idee


De laatste tijd komt het heel vaak voor dat er een programma wordt gepland en opgenomen zonder dat ik daar een opdracht voor gegeven heb. Hebben jullie de klantnummers door er elkaar gehusseld of zo?

 

Heb je ooit een serie opname ingeplant?

Zolang die in geplant staat, kan hij ook later die serie weer gaan opnemen.

 

P.S. 

“jullie” 

Zoals je al gemerkt hebt helpen vooral klanten op een forum elkaar. 

 

Vul wel je profiel zo compleet mogelijk in, dan kan een moderater (medewerker KPN) het voor je nakijken indien nodig. 


Hi @Wvdhoek! Dat is een eigenaardig probleem. 

De tv-ontvangers in je profiel zijn de enige ontvangers die aan je klantnummer zijn gekoppeld. Daar kan het dus niet aan liggen. 

Heb je nog kunnen uitsluiten dat het signaal van 1 afstandsbediening door beide ontvangers wordt gezien? Eventueel door een tijdje de andere tv-ontvanger stroomloos te maken. 

Als dit het geval is, wil je dan nog laten weten of iemand anders op enig moment toegang tot je iTV heeft gehad? 

 


@Wvdhoek, @Bram_ 

De oplossing is gegeven door @KeesYagi .

Ik heb hetzelfde probleem dat 2 apparaten op 1 afstandbediening reageren nl: mijn stereo-installatie en mijn satellietontvanger.

Wat heb ik gedaan? Een mooie verjaardags kaart voor het “oog” van mijn stereo-installatie gezet als ik via de satellietontvanger kijk; doe ik dat niet, dan gaat mijn stereo ook aan en springt de lade van mijn CD plaatjes van mijn stereo-installatie iedere keer open als ik wil zappen.


@Wvdhoek@Bram_ 

De oplossing is gegeven door @KeesYagi .

Ik heb hetzelfde probleem dat 2 apparaten op 1 afstandbediening reageren nl: mijn stereo-installatie en mijn satellietontvanger.

Wat heb ik gedaan? Een mooie verjaardags kaart voor het “oog” van mijn stereo-installatie gezet als ik via de satellietontvanger kijk; doe ik dat niet, dan gaat mijn stereo ook aan en springt de lade van mijn CD plaatjes van mijn stereo-installatie iedere keer open als ik wil zappen.

 

Als 2 KPN tv decoders in dezelfde ruimte staan, dan reageren ze beide op de afstandsbediening.

Beste is om maar 1 KPN tv decoder in dezelfde ruimte te hebben en met een HDMI splitter naar beide tv gaan.

 

Voor het 2de probleem wat je meld, s.v.p. een eigen nieuwe topic maken.😉

 


Hi @Wvdhoek! Dat is een eigenaardig probleem. 

De tv-ontvangers in je profiel zijn de enige ontvangers die aan je klantnummer zijn gekoppeld. Daar kan het dus niet aan liggen. 

Heb je nog kunnen uitsluiten dat het signaal van 1 afstandsbediening door beide ontvangers wordt gezien? Eventueel door een tijdje de andere tv-ontvanger stroomloos te maken. 

Als dit het geval is, wil je dan nog laten weten of iemand anders op enig moment toegang tot je iTV heeft gehad? 

 

Nee, niet uitgesloten. In plaats daarvan heb ik vastgesteld dat beide ontvangers op 1 afstandsbediening reageren.

Daarna is het onwild opnemen van programma’s niet meer voorgekomen.

Ik heb de ene ontvanger helemaal uitgezet.

Want beide ontvangers gaan natuurlijk ook aan als ik op ontvangerknop van de afstandsbediening druk.

Ik heb intussen een hdmi splitter en een hdmi kabel van 7,5m aangeschaft maar die moet er nog tussen.

Dat wordt nog een dingetje want ik wil geen kabels over de vloer. Dus dat wordt plinten slopen.

Het is de bedoeling dat kpn 1 van de ontvangers wel weer op mag halen.

 

 


@Wvdhoek@Bram_ 

@Wvdhoek@Bram_ 

De oplossing is gegeven door @KeesYagi .

Ik heb hetzelfde probleem dat 2 apparaten op 1 afstandbediening reageren nl: mijn stereo-installatie en mijn satellietontvanger.

Wat heb ik gedaan? Een mooie verjaardags kaart voor het “oog” van mijn stereo-installatie gezet als ik via de satellietontvanger kijk; doe ik dat niet, dan gaat mijn stereo ook aan en springt de lade van mijn CD plaatjes van mijn stereo-installatie iedere keer open als ik wil zappen.

 

Als 2 KPN tv decoders in dezelfde ruimte staan, dan reageren ze beide op de afstandsbediening.

Beste is om maar 1 KPN tv decoder in dezelfde ruimte te hebben en met een HDMI splitter naar beide tv gaan.

 

Voor het 2de probleem wat je meld, s.v.p. een eigen nieuwe topic maken.😉

 

 

De oplossing is gegeven door @KeesYagi

Beste is om maar 1 KPN tv decoder in dezelfde ruimte te hebben en met een HDMI splitter naar beide tv gaan.

 

Voor het 2de probleem wat je meld, s.v.p. een eigen nieuwe topic maken.😉

 

“Beste is om maar 1 KPN tv decoder in dezelfde ruimte te hebben en met een HDMI splitter naar beide tv gaan.”

Ben ik mee bezig Joop, maar omstandigheden vereisen dat dat niet onmiddelijk bewerkstelligd kan worden.


@Wvdhoek@Bram_

De oplossing is gegeven door @KeesYagi

 

....

Voor het 2de probleem wat je meld, s.v.p. een eigen nieuwe topic maken.😉

 

Is geen 2de probleem, was een mededeling wat ik erop gevonden heb.