Skip to main content

Kan ik in KPN TV+ de erotiekzenders uitschakelen?

Hallo @Ad1954 ,

Dat kun je via deze methode uitvoeren:

(Aangepaste versie na aanpassing door moderator Denise) 

Kinderslot

1. Open de Instellingen.

 

2. Kies rechts voor Kinderslot.

 

3. Voer jouw pincode in om de Kinderslot-instellingen te openen.

 

4. Je krijgt nu 2 opties te zien:

 

Kinderslot instellen

5. Schakel het Kinderslot in om de rest van de instellingen te ontgrendelen.

 

6. Je kunt nu de Kinderslot-instellingen aanpassen. Hieronder lees je welke opties je hebt.

Leeftijdsgrens
(1 selectie mogelijk)
Genre
(meerdere selecties mogelijk)
Kinderslot time-out
(1 selectie mogelijk)
Geen leeftijdsgrens Angst Geen time-out
18 jaar Discriminatie 1 uur
16 jaar Drugs 2 uur
14 jaar Geweld 4 uur
12 jaar Grof taalgebruik 8 uur
9 jaar Seks  
6 jaar    

 

Erotiek verbergen

5. Zet het schuifje naast ‘Erotiek verbergen’ naar rechts om erotiek zenders te verbergen. Standaard zijn erotiek zenders zichtbaar.

 

Edit : Aangepaste versie na aanpassing door moderator Denise.

 

bron : 

 

 


Dat zijn beetje oudere screenshots. 

Er is nu ook de optie “erotiek verbergen".


Ik ga er vanuit dat @Denise_ dagelijks de kennisbank bijwerkt. 😉


Naar mijn weten zou erotiek standaard verborgen moeten zijn tenminste ik dacht dat daar een wettelijke bepaling voor was.


Ik ga er vanuit dat @Denise_ dagelijks de kennisbank bijwerkt. 😉

Tja, door drukte er doorheen geschoten vrees ik.

Naar mijn weten zou erotiek standaard verborgen moeten zijn tenminste ik dacht dat daar een wettelijke bepaling voor was.

Nou je het zegt, wjb. Zoiets staat mij nu ook bij.


Dat zijn beetje oudere screenshots. 

Er is nu ook de optie “erotiek verbergen".

Hi! Ik heb er naar gekeken. De screenshots kloppen wel, maar ze kunnen duidelijker. Het lijkt nu op de screenshot namelijk alsof het verbergen van erotiek zenders onder kinderslot zit. Maar dat is niet het geval. Ik heb de informatie daarom al wat aangepast en we zullen snel extra screenshots toevoegen.


Naar mijn weten zou erotiek standaard verborgen moeten zijn tenminste ik dacht dat daar een wettelijke bepaling voor was.

Ik weet niet of het wettelijk verplicht is, maar het is wel zo dat op de oude boxen erotiek zenders standaard altijd verborgen zijn. Is dat bij de TV+ box niet het geval dan?


Naar mijn weten zou erotiek standaard verborgen moeten zijn tenminste ik dacht dat daar een wettelijke bepaling voor was.

Ik weet niet of het wettelijk verplicht is, maar het is wel zo dat op de oude boxen erotiek zenders standaard altijd verborgen zijn. Is dat bij de TV+ box niet het geval dan?

Dat is op de TV+ Box inderdaad niet het geval. Erotiekzenders zijn standaard gewoon zichtbaar, het schuifje "Erotiek verbergen" staat standaard op "uit".


Naar mijn weten zou erotiek standaard verborgen moeten zijn tenminste ik dacht dat daar een wettelijke bepaling voor was.

Ik weet niet of het wettelijk verplicht is, maar het is wel zo dat op de oude boxen erotiek zenders standaard altijd verborgen zijn. Is dat bij de TV+ box niet het geval dan?

Nee, ik kan ze zelf verbergen, maar staan standaard zichtbaar.


Ik heb het nagevraagd, en inderdaad staan de zender niet standaard verborgen op de TV+ box. De enige “bescherming” die je hebt is het kinderslot.


Ik heb het nagevraagd, en inderdaad staan de zender niet standaard verborgen op de TV+ box. De enige “bescherming” die je hebt is het kinderslot.

Kleine nuancering hierop:

Bij de eerste installatie van de KPN TV+ box staat het Kinderslot standaard aan, met als leeftijdsgrens 16 jaar. Als je tijdens de eerste installatie niets wijzigt aan het Kinderslot, dan zijn de Erotiek zenders geblokkeerd. 
Je kunt tijdens de installatie de leeftijdsgrens van het Kinderslot aanpassen, ook dan blijven de erotiek zenders geblokkeerd.

Als je tijdens de installatie het Kinderslot uit zet, dan zijn de Erotiek zenders wél zichtbaar. Wil je deze verbergen, dan kan dat via het Menu → Instellingen → Kinderslot → Erotiek verbergen

We verwachten op een later moment de optie voor “Erotiek verbergen” wel standaard aan te hebben staan.


Ik heb het nagevraagd, en inderdaad staan de zender niet standaard verborgen op de TV+ box. De enige “bescherming” die je hebt is het kinderslot.

En er is dus een wettelijke verplichting om erotiekzenders standaard te verbergen. Daar zal de TV+ Box dus ook aan moeten voldoen. De oplossing is ook zeer simpel maar de vraag is hoe lang het gaat duren alvorens de fix beschikbaar zal zijn.


We hebben het nagevraagd en gecheckt, het werkt nu als volgt:

Bij de eerste installatie van de KPN TV+ box staat het Kinderslot standaard aan, met als leeftijdsgrens 16 jaar. Als je tijdens de eerste installatie niets wijzigt aan het Kinderslot, dan zijn de Erotiek zenders geblokkeerd. 
Je kunt tijdens de installatie de leeftijdsgrens van het Kinderslot aanpassen, ook dan blijven de erotiek zenders geblokkeerd.

Dan heb ik een hele andere ervaring en blijkbaar vele anderen ook.

Standaard zijn de erotiekzenders niet verborgen en is er ook geen kinderslot actief.


We hebben het nagevraagd en gecheckt, het werkt nu als volgt:

Bij de eerste installatie van de KPN TV+ box staat het Kinderslot standaard aan, met als leeftijdsgrens 16 jaar. Als je tijdens de eerste installatie niets wijzigt aan het Kinderslot, dan zijn de Erotiek zenders geblokkeerd. 
Je kunt tijdens de installatie de leeftijdsgrens van het Kinderslot aanpassen, ook dan blijven de erotiek zenders geblokkeerd.

Dan heb ik een hele andere ervaring en blijkbaar vele anderen ook.

Standaard zijn de erotiekzenders niet verborgen en is er ook geen kinderslot actief.

Kan het zijn dat je het kinderslot gewoon uit hebt gezet op je oude ontvangers? Zou kunnen dat dit een globale instelling is voor jouw account, en niet per ontvanger.


Kan het zijn dat je het kinderslot gewoon uit hebt gezet op je oude ontvangers? Zou kunnen dat dit een globale instelling is voor jouw account, en niet per ontvanger.

Dat zal het zeer zeker zijn, ik heb al jaren geen kinderslot in gebruik. Laat onverlet dat de erotiekzenders standaard wel verborgen dienen te worden, dat is nu eenmaal wettelijk zo afgesproken.

Je geeft hiermee ook direct aan hoe incompleet en daarmee zelfs foutief het antwoord van @Shyrin_ is.

 


Shyrin_ schrijft: Als je tijdens de eerste installatie niets wijzigt aan het Kinderslot, dan zijn de Erotiek zenders geblokkeerd. 

Ja. Maar dan zijn de tegels met de plaatjes nog wel te zien in o.a. Nu op TV, bij Films e.d.

En in de gids zie je ze dan ook nog.


Ja, dat zag ik ook inderdaad, @PeterG.

Ik weet niet exact hoe dit bij wet is bepaald, dus ik zet hoe dan ook de bevindingen (nog eens) door. De collega's die hier over gaan kunnen dat dan tot op de bodem uitzoeken.

De instelling is inderdaad per account. Bij de eerste installatie van de KPN TV+ box staat het Kinderslot standaard aan, met als leeftijdsgrens 16 jaar. Als je tijdens de eerste installatie (nieuwe klant) niets wijzigt aan het Kinderslot, dan zijn de Erotiek zenders geblokkeerd (niet verborgen). 
Je kunt tijdens de installatie de leeftijdsgrens van het Kinderslot aanpassen, ook dan blijven de erotiek zenders geblokkeerd. Met geblokkeerd bedoel ik dan inderdaad niet dat Erotiek verborgen is. Dat is wel een belangrijk verschil. Het zit achter de pincode en afbeelding zijn vaag gemaakt. Dit is hoe het nu werkt in ieder geval: 

  • Als kinderslot op het platform AAN staat krijgt klant de vraag over kinderslot tijdens eerste installatie.
  • Staat kinderslot op het platform UIT (dus ooit door de klant zo ingesteld) dan krijg je deze vraag over kinderslot niet