Skip to main content
Beantwoord

Erotiekzenders zichtbaar na TV538

• June 5, 2026
  • 12 reacties
  • 165 keer bekeken

Hallo,

Ik luister graag 538. Ik zet daar de TV voor aan. 538 komt dus vaak naar voren bij "nu op tv". Dat is prima. Mijn zoontje van 3 kijkt ook TV. Het eerste wat hij ziet is 538, so far, so good. Maar alle zenders daarna zijn minder geschikt (seks gerelateerd). Wat doe ik daaraan?

Misschien moet de volgorde van zenders worden aangepast, tenzij dit is wat KPN en Radio 538 voor ogen hebben?

Groet,

Peter

Beste antwoord door PeterG

DIW7022 

Tandwiel  - kinderslot

Zowel 'erotiek verbergen' als kinderslot aanzetten en instellen leeftijdscategorie 

12 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 5, 2026

Beste ​@PeterEnKPN dat soort zenders zit achter een code, dus daar kan een kind nooit bij en een volwassene ook niet als deze de code niet (meer) weet.

Welk vrij kanaal acht jij minder geschikt voor kinderen, die vrij toegankelijk is?

Een kind van 3 behoort ook niet aan de bediening van de tv te kunnen komen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 5, 2026

@Peter_En Onder instelling voor kinderslot kan je voor 'erotiek verbergen’ kiezen, dan krijgt iedereen geen erotische zenders meer te zien. Wanneer je weer zo een zender wil zien, moet je deze optie deactiveren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2026

Beste ​@PeterEnKPN dat soort zenders zit achter een code, dus daar kan een kind nooit bij en een volwassene ook niet als deze de code niet (meer) weet.

Welk vrij kanaal acht jij minder geschikt voor kinderen, die vrij toegankelijk is?

Beste ​@JanD,

Een aantal zenders staan standaard open op een box+, ergens tussen kanaal 650 en 660. Het feit dat ik dat weet, zou je toch voldoende informatie moeten geven. Maar dat doet er niet toe, want ook de zenders achter een betaalmuur, zijn daar zichtbaar, zonder dat ik daar voor betaal.

Wat mijn kind wel en niet kan of mag is niet iets waar jij je druk over hoeft te maken. Ik zou het op prijsstellen als je dat in andere berichten achterwege laat.

Dank voor je reactie. 

Groet,

Peter

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2026

@Peter_En Onder instelling voor kinderslot kan je voor 'erotiek verbergen’ kiezen, dan krijgt iedereen geen erotische zenders meer te zien. Wanneer je weer zo een zender wil zien, moet je deze optie deactiveren.

Dank voor je antwoord. Dat is niet ideaal, wel? Ik weet tenslotte waar de zenders zitten. 😁 Misschien profielen of “nu op TV” niet laten beginnen waar (een ander) is geëindigd of zo? Er zijn toch wel betere oplossingen te verzinnen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2026

Op de woonkamer tv zou ik die zenders gewoon uitzetten. Dan komen ze helemaal niet meer voor in de zenderlijst. 

En anders kun je ze achter het kinderslot plaatsen. Zenders met codering "vanaf 16" kunnen dan alleen met de pincode worden bekeken. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 5, 2026

Beste ​@JanD,

Een aantal zenders staan standaard open op een box+, ergens tussen kanaal 650 en 660. Het feit dat ik dat weet, zou je toch voldoende informatie moeten geven. Maar dat doet er niet toe, want ook de zenders achter een betaalmuur, zijn daar zichtbaar, zonder dat ik daar voor betaal.

Wat mijn kind wel en niet kan of mag is niet iets waar jij je druk over hoeft te maken. Ik zou het op prijsstellen als je dat in andere berichten achterwege laat.

Dank voor je reactie. 

Groet,

Peter

Beste ​@Peter_En zojuist even controle gedaan, na tv538 zie ik als eerste radiokanaal 801,

maar ik heb dan erotiek verbergen geactiveerd en zie de door jou genoemde kanalen niet in de gids verschijnen, dus als ik ze niet kan zien, kan niemand anders ze zien, om ze moeten met de pincode de erotiekzenders op niet-verbergen aanvinken, en dat is waarschijnlijk bij jou het geval, dat je de erotiekzenders niet verborgen hebt.

Bovendien kun je ook nog kinderslot activeren en heel specifiek instellen.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2026

Op de woonkamer tv zou ik die zenders gewoon uitzetten. Dan komen ze helemaal niet meer voor in de zenderlijst. 

En anders kun je ze achter het kinderslot plaatsen. Zenders met codering "vanaf 16" kunnen dan alleen met de pincode worden bekeken. 

Kan ik dat per apparaat instellen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2026

Ja. Juist per apparaat 😀. Ik heb ze alleen in de slaapkamer aan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2026

Ja. Juist per apparaat 😀. Ik heb ze alleen in de slaapkamer aan. 

En waar zit dat in de instellingen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 5, 2026

DIW7022 

Tandwiel  - kinderslot

Zowel 'erotiek verbergen' als kinderslot aanzetten en instellen leeftijdscategorie 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2026

Dank je wel, dat werkt voor mij!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2026

Heb je ze verborgen? Of achter slot en grendel? 😁