Skip to main content

Sinds vandaag de foutcode error during licence server request.

afgelopen nacht nog geen last van .

Wil ik vandaag eens voetbal kijken Ajax- psv en dan krijg ik deze foutcode 

alleen npo 1-2-3 zijn te kijken.

 

Peter

Om welke browser en welk besturingssysteem gaat het?

Indien Linux: Dit een bekend probleem en er is geen oplossing.


Ik gebruik google chrome met windows 10

en op de samsung tablet was het zelfde probleem.

 

Nu werkt het wel weer kan nu weer tv kijken.

 

Peter


Hi @Dordtje, welkom. Beetje mosterd na de maaltijd, maar deze melding kwam door een kortstondige storing aan onze kant. Excuses voor het ongemak. “Gelukkig” was de wedstrijd ook niet echt om aan te gluren eerlijk gezegd. :sweat_smile:


Ik heb bovenstaande probleem ook, eerste drie zenders wel en de rest niet bereikbaar met dezelfde melding. Ik wil vanavond ook graag Ajax kijken, wie kan me helpen?


Hi @Hans211. Waar probeer je op te kijken? Via https://tv.kpn.com/? En welke browser gebruik je? Zou je eens een andere kunnen testen?


Heb drie brouwers geprobeerd.

Bij Google chrome krijg ik de eerste drie zenders.

Bij AVG de Engelse tekst zoals eerder gemeld.

Bij Microsoft Edge blijft het bij het draaiende cirkeltje  bij het laden van de programma's maar komt niet verder.


Heb drie brouwers geprobeerd.

Bij Google chrome krijg ik de eerste drie zenders.

Bij AVG de Engelse tekst zoals eerder gemeld.

Bij Microsoft Edge blijft het bij het draaiende cirkeltje  bij het laden van de programma's maar komt niet verder.

Wat apart. En als je AVG even uitzet (puur als test)? Klinkt als een probleem met de DRM als alleen de NPO werkt.


Van alles geprobeerd, bij chrome en AVG werkt het nog steeds niet. Nu bij Microsoft Edge in 1 keer wel. Waarom, geen idee. Hopelijk blijft dit zo, op mijn laptop doet alles ook bij Chrome het goed. In ieder geval bedankt voor het meedenken.


Van alles geprobeerd, bij chrome en AVG werkt het nog steeds niet. Nu bij Microsoft Edge in 1 keer wel. Waarom, geen idee. Hopelijk blijft dit zo, op mijn laptop doet alles ook bij Chrome het goed. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Ik kan het ook niet gelijk verklaren, maar ik hoop ook dat het blijft werken via Edge. Weet dat ik dit signaal in ieder geval heb doorgezet naar het iTV team. 

Succes vanavond! 


Helaas weer te vroeg gejuicht, inmiddels doen alle drie het weer niet. Explorer nog geprobeerd maar die ondersteund dit programma niet. Het blijft lastig.


Nee, Explorer wordt niet ondersteund en is een aflopend verhaal. Je kan Edge, Chrome en Firefox proberen. Persoonlijk gebruik ik Firefox. Zou je die eens willen testen? 


Beste Paul,

Firefox geïnstalleerd, en inderdaad deze doet het wel. De andere drie ook deze morgen weer niet.

Dus voorlopig kan ik weer vooruit hoop ik. bedankt maar weer voor je hulp.


Dan kan jij in ieder geval weer even vooruit, en dan mogen wij aan de slag. Bedankt voor je snelle reacties, en excuses voor het ongemak!


Hans, Als je op de website van TV zit in Chrome, zou je dan eens op F12 kunnen drukken? Dit opent het development console. En dan bovenin het item “Console” selecteren. En dan aan de linkerkant “x messages” kunnen selecteren?

Zoals hieronder:

Zou je daarna het issue kunnen reproduceren en kunnen posten wat daar dan aan messages zijn bijgekomen?

En welke versie van Chrome gebruik je precies? Mocht je dit niet zo snel kunnen vinden, dit kun je zien door in je browser naar de URL te gaan: chrome://version/

Dank je wel alvast.


de hele internet TV technologie die KPN maar ook Ziggo gebruiken is nogal bagger , vlgs mij besteden ze het gewoon uit :  En hebben ze er zelf geen flauw benul van

het feit dat beide firma’s nu niet meer om kunnen gaan met Linux geeft te denken

En misschien is het ook wel helemaal niet technisch , maar zijn hier de hipsters in hun snelle pakken en met die enge staartjes schuldig aan .  Iets met DRM of zoiets, een verdien modelletje 

Any way  de oplossing is simpel 

Installeer Virtual box in je mooie Linux OS en pleur daar een W7 OS  ( altijd wel ergens te downloaden ) in en tada , je kan weer TV kijken , als daar tenminste iets zinnigs te zien is . 

En ongetwijfeld zal er binnenkort in het wereld omvattende linux gemeenschap een oplossing gevonden worden.


de hele internet TV technologie die KPN maar ook Ziggo gebruiken is nogal bagger , vlgs mij besteden ze het gewoon uit :  En hebben ze er zelf geen flauw benul van

Nee, hier klopt niets van.

het feit dat beide firma’s nu niet meer om kunnen gaan met Linux geeft te denken

Ja, het lijkt bijna of er ergens iets is gewijzigd buiten onze directe beïnvloedsfeer waardoor meerdere providers er last van hebben. Maar ik ben niet één van die technische mensen dus dat laat ik verder aan hen over.

En misschien is het ook wel helemaal niet technisch , maar zijn hier de hipsters in hun snelle pakken en met die enge staartjes schuldig aan .  Iets met DRM of zoiets, een verdien modelletje 

Wauw.

Installeer Virtual box in je mooie Linux OS en pleur daar een W7 OS  ( altijd wel ergens te downloaden ) in en tada , je kan weer TV kijken , als daar tenminste iets zinnigs te zien is . 

En ongetwijfeld zal er binnenkort in het wereld omvattende linux gemeenschap een oplossing gevonden worden.

Bedankt voor je tip!


Hoezo , “ hier klopt niets van,”     Ik roep alleen maar Netflix , no problemo 

Maar goed :Wins brood men eet, diens woord men spreekt  : ik begrijp dat wel

Evenwel je zegt  dat je niet technisch bent , maar dat het vermoedelijk buiten jullie invloed sfeer zit .

conclusie , ingekochte software en vermoedelijk ook de ondersteuning daarvan , kwestie van uurtje factuurtje 

 

 


Hoezo , “ hier klopt niets van,”     Ik roep alleen maar Netflix , no problemo 

Je roept dat we “het” uitbesteden en dat we er “geen flauw benul” van hebben. Daar klopt niets van. Ik weet niet waar je Netflix ineens vandaan haalt…

conclusie , ingekochte software en vermoedelijk ook de ondersteuning daarvan , kwestie van uurtje factuurtje 

Welke software bedoel je eigenlijk? Volgens mij trek je wat snel conclusies...